Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:25:38 GMT

انتخاب شعار سال بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد در کشور است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۶۹۷

انتخاب شعار سال بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد در کشور است

محمد خدابخشی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران اگر چه در حوزه‌های نظامی، علمی، فناوری و درمانی به جایگاه قابل قبولی در دنیا رسیده  اما در حوزه اقتصادی همچنان چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد.
وی اظهار کرد: از این‌رو رهبر فرزانه انقلاب طی سال‌های متوالی با انتخاب شعار سال با محوریت مسائل اقتصادی و تکیه بر توان داخلی این تکلیف را برای همگان ایجاد کرده‌ که در راستای ایجاد تحول در مسائل اقتصادی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید برای تحقق شعار سال جهادی عمل کرده و با تصویب و اجرای قوانین کاربردی جهش تولید را در میدان عمل محقق کنند.

وی افزود: از سویی انتخاب شعارهای سال با محوریت تولید و تکیه بر توان داخلی به خوبی گواه نقش تقویت تولید در خودکفایی هر چه بیشتر کشور است.
نماینده الیگودرز گفت: از این‌رو پس از اعلام شعار "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری با استفاده از ظرفیت متخصصان اقتصادی و برنامه‌ریزی، برنامه‌ای تدوین و در آن علاوه بر ترسیم اهداف کوتاه و بلندمدت، وظایفی برای قوای سه‌گانه و دیگر دستگاه‌های اجرایی تعریف شده که انجام آن‌ها در نهایت منجر به تحقق شعار سال می‌شود.

خدابخشی تاکید کرد: جلوگیری از واردات، بومی‌سازی، ارتقاء کیفیت و تقویت کالاهای تولید داخل از مهمترین موضوعاتی است که در این بسته پیشنهادی به آن‌ها پرداخته شده است.
وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و رفع موانع جهش تولید و طراحی سامانه هوشمند مدیریت ملی "جهش تولید پایدار" دو هدف کلی ترسیم شده در این طرح پیشنهادی می باشد.
وی ارتقاء ثبات اقتصاد کلان، جایگزینی واردات و افزایش صادرات، تحریک تقاضای کالاها و خدمات تولید داخل از طریق ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، افزایش حجم و تنوع تولید و شناسایی و احیای ظرفیت‌های خالی منابع به ویژه نیروی انسانی و دانش‌آموختگان دانشگاهی را از مهمترین راهبردهای کلان طرح مدون یاد شده عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: شناسایی بخش‌های دارای ظرفیت جهش تولید، بخش‌های جایگزین واردات دارای ظرفیت تولید داخلی، کالاهای اساسی، زیرساخت‌های تولید و کالاها و خدمات دانش‌بنیان از مهمترین وظایفی است که در تحقق کوتاه‌مدت این مهم دیده شده است.
خدابخشی اظهار کرد: همچنین تعیین برنامه‌های ویژه دستگاه‌های اجرایی و ارائه برنامه زمان‌بندی، وظایف دستگاه‌ها و برنامه زمان‌بندی، شاخص‌ها و نحوه ارزیابی عملکرد و شناسایی ظرفیت‌های بودجه برای جهت‌دهی و حمایت از جهش تولید از دیگر وظایف تعریف شده برای تحقق اهداف کوتاه‌ مدت است.
وی تصریح کرد: وظایف تعیین شده در این بسته پیشنهادی به منظور تحقق اهداف بلندمدت و جهش تولید شامل پیاده‌سازی آمار ثبتی توسط مرکز آمار ایران، توسعه سامانه آمایش سرزمینی، تبیین برنامه‌های درازمدت و اولویت‌بندی آن‌ها، توسعه سامانه مدیریت پروژه برای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌ها و توسعه سامانه پایش و ارزیابی و تولید گزارش می باشد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس تشکیل ستاد مشترک دولت، مجلس و قوه قضائیه، تشکیل کارگروه بودجه و سایر کارگروه‌های تخصصی و ارائه گزارش ماهانه دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سال را از برنامه‌های زمان‌بندی برنامه جهش تولید برشمرد.
خدابخشی افزود: به این ترتیب مردم، تولیدکنندگان، قوای سه‌گانه و دیگر دستگاه‌های اجرایی هر یک نقش و وظایفی برای تحقق شعار سال دارند.
وی تاکید کرد: تولیدکنندگان با تولید کالاهای با کیفیت و مردم نیز با مصرف کالاهای تولید داخلی می‌توانند نقش خود را در تحقق شعار سال ایفا کنند.
نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از تولید داخلی علاوه بر تثبیت اشتغال موجود، موجب ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال شده و در نهایت جهش تولید را رقم می‌زند.
خدابخشی در بخش دیگری از سخنان خود وجود بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها را در ضعف نظام برنامه‌ریزی کشور دانست و گفت: با اصلاح نظام برنامه‌ریزی زمینه برای اصلاح بسیاری از امور فراهم می‌شود.

برچسب‌ها الیگودرز جهش تولید لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز جهش تولید لرستان الیگودرز جهش تولید لرستان دستگاه های اجرایی تحقق شعار سال برنامه ها دستگاه ها جهش تولید ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی در دیدار محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان که در جریان سفر به این استان انجام شد، با اشاره به برنامه های شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه رشد تولید اظهار کرد: همه تلاش ما بر تحقق شعار سال جاری و رشد تولید استوار است و برای تحقق این هدف، همه ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی حتما یکی از وظایف ماست، تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها، افزایش بهره وری با نوسازی خطوط تولید و پشتیبانی از تولید به عنوان الزامات تحقق شعار سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به مجموعه ذخایر مس و ظرفیت های ایجاد شده در این صنعت افزود: پیشبرد و سرعت بخشیدن به طرح های توسعه ای صنعت مس جزو اولویت های این شرکت محسوب می‌شود چرا که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند معدن می تواند جایگزین نفت شود.

استاندار کرمان هم در این دیدار، ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای اولویت قرار دادن اجرای طرح های توسعه ای گفت: مس بزرگترین صنعت استان کرمان محسوب ‌می‌شود و آماده حمایت از هرگونه اقدامی در راستای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت هستیم.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه پروژه های مشترکی جهت همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی وجود دارد، افزود: همکاری با شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش بهره‌وری از موضوعاتی به شمار می‌شود که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: معادن خرد و کوچک زیادی در حوزه صنعت مس استان داریم که برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت هستند و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد