Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت ظهر امروز در ویدئو کنفرانسی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: این ویروس تازه به جامعه بشری وارد شده است و اطلاعاتمان در مورد این ویروس اندک است، اما با اطلاعاتی که در تمام دنیا از رفتار این ویروس به دست آمده است می‌توان اطلاعات ابتدایی را به مردم داد.

وی افزود: بر اساس مدل سازی ها به نظر می‌رسد بتوانیم در حدود اردیبهشت ماه به یک کنترل نسبی از شیوع این ویروس برسیم، البته امیدواریم که اتفاق خاصی نیفتند که این پیش بینی تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا گفت: با توجه به دانش فعلی که داریم نمی‌توان دقیق به رفتار این ویروس پرداخت، اپیدمی این ویروس در شهرها مختلف بوده است و نمی‌توان گفت در کدام نقطه ار اپیدمی هستیم ولی به نظر می‌رسد شهرهایی که در ابتدا آلوده شده اند الان در قله این بیماری هستند. شهرهای جنوبی و غربی در سطح پایین اپیدمی قرار گرفتند و تا به الان قله سنگینی نداشته اند.

به گفته حق دوست احتمالاً از اوایل بهمن ماه کرونا بسیار آرام وارد ایران شده است و نفرات اولی که به این بیماری مبتلا شده اند علامتی نداشته اند.

وی ادامه داد: ما از موارد استثنا باید صرف نظر کنیم. اینکه شاید در یکجایی بیماری از طریق هوا منتقل شده است دلیل نمی‌شود این موضوع بر تمامی مواقع صدق کند، بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی می گویم که هوا راه انتقال این ویروس نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: هنوز مستندات علمی برای اینکه فرد بهبودیافته مجدد می‌تواند به این بیماری مبتلا شوند را نداریم البته احتمال بازگشت برای بیماری عفونتی-ویروسی هست ولی در این بیماری هنوز ثابت شده نیست.

هنوز به پیک بیماری در پایتخت نرسیده‌ایم

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: هرچقدر شهر بزرگ‌تر باشد و رفت و آمدها بیشتر باشد طول مدت اپیدمی بیشتر است، در تهران به دلیل جمعیت زیاد و موارد دیگر انتظار داریم بیماری زودتر از همه شروع شود و دیرتر از همه تمام شود، هنوز در پایتخت به پیک بیماری نرسیده ایم.

۴۷۲۱۲

کد خبر 1369973

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا معاون آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت

استاندار آذربایجان شرقی تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز، تجهیز بیمارستان سرطانی، پرداخت معوقات کادر بهداشت، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند و مرند را از معاون وزیر بهداشت مطالبه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مالک رحمتی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ‌خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

وی با اشاره به تحولات چشمگیر انجام‌گرفته در عرصه بهداشت و درمان افزود: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، باید در جامعه به درستی تبیین شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالان نظام سلامت، خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و تصریح کرد: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیروهای پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می رود با تامین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و خوشبختانه با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت، اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

تامین تجهیزات بیمارستان جامع سرطان دیگر مطالبه استاندار از معاون وزیر  بهداشت بود و گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند را دیگر مطالبه عمومی دانست و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است، ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور