Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@07:05:17 GMT

کمبودی در تامین مواد غذایی و بهداشتی نداریم

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۹۱۱

 حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در جلسه امروز(شنبه) ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: از همه استانداران مختلف این سوال را پرسیده‌ام که آیا برای مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز مشکلی دارید؟ همه گفته‌اند که هیچ مشکلی وجود ندارد. همه جنس‌ها فراوان و در فروشگاه‌ها وجود دارد. این مسئله مهمی است که مردم از یک طرف نگران بیماری باشند و از طرف دیگر نگران این باشند که اگر دیر به فروشگاه برسند، کالا گیر نمی‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه تلاش می‌کنند.

وی گفت: اگر بیمارستان‌های برق، آب یا گاز نداشته باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر آمبولانس‌ها بنزین نداشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ همه امکانات فراهم است.

رئیس جمهور گفت: تمام مراکز تولید برق، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و سیستم حمل و نقل ما سر کار است. نیروهای مسلح ما، نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و ارتش همگی پای کار هستند و این یک افتخار برای جمهوری اسلامی است.

روحانی با اشاره به اقدمات صورت گرفته در مبارزه با کرونا گفت: ما در این دو هفته تعطیلات با خواهش و توصیه با مردم صحبت کردیم و از هفته دوم مقداری قدم‌های سختگیرانه برداشتیم.

من از همکاری مردم در هفته اول تشکر می‌کنم. در هفته اول هیچ زور و اجباری وجود نداشت در واقع هیچ پلیسی جلوی کسی را نمی‌گرفت از استاندار هرمزگان در مورد کاهش سفرهای نوروزی سوال کردم. ایشان گفت ۹۴ درصد کاهش سفر نوروزی داشتیم. این عدد مهمی است. استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که ۷۸ درصد کاهش مسافرت داشته است. باید در برابر این فرهنگ و این مردم تواضع کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت خودقرنطینگی اظهار کرد: متخصصان و پزشکان از طرق مختلف به مردم گفتند که امسال در خانه بمانید. گل خوشبو و ایده مشترک‌ همه ما در خانه ماندن است. اکثریت قاطع مردم هم به توصیه‌های بهداشتی عمل کردند. استان‌هایی که رقم پایینی در کاهش سفر نوروزی داشتند، ۶۰ درصد کاهش داشتند. به طور متوسط ۷۰ درصد مردم، همه توصیات را اجرایی کردند. رفت و آمد ۱۰ درصد مردم هم که جزء ضروریات بوده است. ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم چندان توجهی نداشتند. این همکاری، ناشی از فرهنگ، اخلاق، بزرگواری و توجه مردم به حقوق دیگری است. این حق الناس بود. بزرگترین حق الناس یعنی جوری رفتار کنیم که به دیگران ضربه نزنیم. اگر کسی کرونا بگیرد و آن را مخفی کرد و به خانواده‌ام نگفت، خیانتی بزرگ است.

رئیس جمهور در مورد طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» هم گفت: هر کس باید در استان خودش باقی بماند و سفر نکند. اگر کسی به این مهم توجه نکند، این بار به شکل سختگیرانه با او برخورد می‌شود. جلوی او را می‌گیرند و اگر مقاومت کند، مجازات‌هایی درنظر گرفته شده است. امیدوارم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، هیچ گاه به مجازات نرسیم. یعنی مردم ما آنقدر هوشمندانه عمل کنند و با نیروهای انتظامی طوری همکاری کنند که ما نیازمند جریمه کردن افراد یا خواباندن وسیله نقلیه نباشیم. ما تلاش داریم که هیچ گاه این اتفاق نیفتد یا آنقدر موارد نادری باشد که به چشم نیاید.

 

روحانی همکاری مردم را یک وظیفه ملی و انسانی دانست و تأکید کرد: اصل این طرح تا ۱۵ فروردین و نهایتا تا ۲۰ فروردین است. مردم تا بیستم فروردین ماه همکاری کنند. کارها، با همکاری مردم پیش می‌رود. درست کردن کاغذی که به پلیس نشان دهید و بگویید ساکن فلان شهر هستم، سختی خاصی ندارد و پلیس هم وقت بررسی آن کاغذ را ندارد. پس همه باید با هم همکاری کنیم و بدانیم که این طرح به نفع همه ماست.

 

وی ادامه داد: استاندار هرمزگان به من گفت که ما در روزهای اول فروردین بعضی چیزها را ممنوع کردیم مثلا گفتیم هیچ کس قشم نرود مگر اینکه اهل قشم باشد. گویا عده‌ زیادی از قشم، کارت شناسایی جمع‌آوری کرده و به بندرعباس می‌آوردند و به مردم می‌دادند و مردم با آن کارت شناسایی وارد قشم می‌شدند. اگر مردم همکاری نکنند چنین اتفاقاتی می‌افتد. به جایی نمی‌رسیم. همه باید با هم همکاری کنیم. طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای ما ضروری است. در واقع برای این است که زودتر از این بلا خلاص شویم. امیدواریم به اهداف خود برسیم.

 

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از طرح جدید وزارت بهداشت و درمان خبر داد و در مورد آن گفت: مبنای این طرح این است که هر کس متوجه ابتلای خود شد، موظف است حدود ۱۴ روز خودش را از جامعه دور کند و تماس نداشته باشد. به نوعی خود را قرنطینه کند. اگر می‌تواند در خانه خودش اگر نمی‌تواند در استراحت‌گاه‌های ما می‌تواند آنجا بماند. اگر نیازمند بیمارستان بود، بیمارستان در خدمت این عزیزان است. خواهش ما این است که این افراد خودشان را از خانواده و دوستانشان جدا کنند. اولین کسانی که تحت خطر هستند، خانواده و دوستان نزدیکشان است.

روحانی افزود: ممکن است کسی کرونا بگیرد و این هیچ اشکالی ندارد. می‌تواند به بیمارستان مراجعه کند یا در استراحت‌گاه‌های ما مستقر شود. این فرد حتی می‌تواند در خانه بماند اما ماندن در خانه منوط به این است که امکانات لازم را داشته باشد. مثلا اتاق خاصی که دیگران به آن رفت و آمد ندارند، در اختیار داشته باشند. بحث امروز ما این بود که اگر این فرد مبتلا رعایت نکرد و به جامعه آمد، با او چه برخوردی کنیم. ما موضوع را به کمیته اجتماعی - امنیتی فرستایم که این مهم را بررسی کنند و اگر توانستند تا همین امشب تصمیم‌گیری و به ما ابلاغ کنند تا ما آن را نهایی کنیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مواد غذایی گاز بنزین حمل و نقل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تعطیلات سفرهای نوروزی خراسان رضوی حقوق وسیله نقلیه قشم وزارت بهداشت و درمان جامعه بیمارستان خانواده بنزین حقوق حمل و نقل مواد غذایی وزارت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ادامه روند پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی در سراسر استان سمنان طی ایام نوروز، تاکید کرد: دو اولویت شامل ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای مد نظر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات اقدامات خوبی در استان سمنان صورت گرفته است، ابراز کرد: هیچ کمبودی در تأمین سوخت جایگاه‌ها وجود ندارد و سوخت مورد نیاز کافی برای زائران رضوی و مسافران عرضه می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی نیز بر نحوه و کیفیت ارائه سوخت به مسافران نوروزی در سراسر استان نظارت دارند، تاکید کرد: به تمام جایگاه داران ابلاغ شده که شخصاً در جایگاه‌ها حضور پیدا کرده و خودشان هم از بابت خود نظارتی، کیفیت ارائه سوخت را رصد کنند.

هاشمی از ارتقای نظارت بر وضع بهداشتی مجتمع‌های بین راهی و بخصوص سرویس‌های بهداشتی در سراسر استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: نظارت بر نمازخانه‌ها، اماکن گردشگری، بوستان‌های درون و برون شهری و … در زمره دیگر اقدامات ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه نظارت بر عملکرد اصناف و نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و اماکن گردشگری و خدماتی و … از دیگر اقداماتی است که در استان سمنان صورت گرفته است، افزود: تلاش داریم که بهترین خدمات به زائران رضوی و مسافران نوروزی ارائه شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای نیز استراحتگاه‌ها و نوروزگاه هایی در سراسر استان ایجاد شده تا رانندگان از آنها استفاده کنند، ابراز کرد: ۴۳ مجتمع خدمات بین راهی نیز آماده پذیرایی در زائران رضوی و مسافران نوروزی است.

کد خبر 6063346

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • امحای بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در خراسان شمالی
  • کشف ۱۸۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در فیروزکوه
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد