Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@14:26:24 GMT

درخواست جمعی از اعضای فراکسیون امید از رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۹۴۵

درخواست جمعی از اعضای فراکسیون امید از رئیس‌جمهور

اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور، خواستار اجرای طرح قرنطینه‌ی مدت‌دار یا پویش خانه‌نشینی (به‌صورت متناوب) شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن نامه اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح قرنطینه‌ی مدت‌دار یا پویش خانه‌نشینی (به‌صورت متناوب) به رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای روحانی

رئیس‌جمهور محترم اسلامی ایران

ضمن عرض خداقوت به جناب‌عالی و همه‌ی خدمتگزاران مردم به‌ویژه کادر پزشکی و درمانی کشور، با توجه به افزایش چشم‌گیر شمار بیماران مبتلا به کرونا و کمبود زیرساخت‌های بهداشتی-درمانی، بدین وسیله پیشنهاد زیر را برای اقدام لازم به‌استحضار می‌رسد:

طرح قرنطینه‌ی مدت‌دار یا پویش خانه‌نشینی (به‌صورت متناوب) به اجرا درآید تا با کند شدنِ روندِ ابتلای مردم، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با تجدید قوا و بهینه‌سازی در ارائه خدمات، از توانایی لازم برای تحت پوشش قراردادنِ کلیه مبتلایان حادّ، برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، باید ۱۵ روز ابتدای سال جاری، این طرح با جدیت تمام اجرایی شود و برای ضمانت اجرای این طرح، تمهیداتی اندیشیده شود و در نهایت پس از اتمام این دوره‌ی موقت، با کاهش محدودیت‌ها، یک هفته مهلت برای بازنگری و سنجش میزانِ کارآمدی این نوع قرنطینه و تأمین و رفع نیازهای ضروری مردم در نظر گرفته شود.

در ادامه و با موفقیت‌آمیز بودن این طرح، می‌توان به‌صورت استانی و به‌ویژه در استان‌هایی که شدت درگیری و گستردگی بیماری در آن بیشتر است، طرح مذکور را با تناوب یک‌هفته‌ای به اجرا درآورد.

هم‌چنین پیرو دستور حضرت‌عالی در جلسه‌ی سران قوا مبنی بر تعطیلی ۱۵ روزه‌ی مراکز غیرضروری مانند بازارها، پاساژها و مراکز تجاری که منجر به تراکم جمعیت می‌شود و ظرفیت کامل را برای اجرای طرح پیشنهادی فراهم آورده، مقتضی است با افزایش اختیارات استانداران و تخصیص اعتبارات لازم، شرایطی فراهم شود که به‌تدریج در همه‌ی استان‌ها زمینه‌ی اجرای طرح فراهم و ان‌شاءالله منجر به کاهش و حل مشکل شود.

همچنین افرادی که از انجام روش‌های ارشادی، خودداری و استنکاف می‌ورزند برابر قانون تحت تعقیب قرار گیرند.

امضاءکنندگان نامه تا این لحظه عبارتند از: حیدرعلی عابدی، ناهید تاج‌الدین، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، فاطمه سعیدی، محمود صادقی، محمدعلی وکیلی، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، فرید موسوی، سیده فاطمه حسینی، عبدالرضا هاشم زائی، علی نجفی، شهاب‌الدین بیمقدار، قاسم میرزایی نیکو، احمد مازنی، ابوالفضل سروش، محمد جواد فتحی

کد خبر 416581

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فراکسیون امید ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با روزه خواری در ملاء عام برخورد می شود 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حمید رضا کریمی گفت: به منظور حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان، در این ایام تنها رستوران هایی که در محدوده مراکز اقامتی و بیمارستان ها هستند باید مجوز فعالیت در طول روز را داشته باشند. 

وی  با اشاره به اینکه تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند  دستورالعمل های شئونات ماه مبارک  را رعایت کنند گفت:  با واحدهای متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضایی تا پایان ماه مبارک رمضان این واحدها پلمب خواهند شد. 

دادستان کرمانشاه به حرمت شکنی برخی از اغذیه فروشی ها سیار در سطح شهر در ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: با مشاهده مواردی اینچنینی خودرو این اغذیه فروشی ها نیز توقیف می شود. 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه هایی خدمات رسان در حوزه زیرساخت های ارتباطی همچون فرودگاه و اداره کل راهداری و حمل و نقل مسافر نیز باید در فضاهای محیطی خود نسبت به ترویج فرهنگ روزه داری اقدام کنند. 

کریمی افزود: به  دلیل تقارن  سیزده فروردین با شهادت حضرت علی(ع) لازم است شهرداری در برخی از مراکز تفریحی شهر مانند پارک شرقی و غربی فضاسازی محیطی لازم را انجام دهد. 

وی گفت:  در این ایام نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی- مذهبی، آموزش‌های قرآنی، تعالیم دینی و... در پارک های شرقی و غربی طاق بستان و پارک شاهد اقدام شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سلامت نوروزی در استان سمنان
  • ملاقات امیرعبداللهیان با رهبر ملی و رئیس جمهور ترکمنستان
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • با روزه خواری در ملاء عام برخورد می شود 
  • معرفی اعضای کادر فنی جدید صنعت نفت آبادان؛ امید به نجات در قعر جدول
  • مراکز درمانی همدان پذیرای بیش از ۸۳ هزار نفر
  • دستیاران کمالوند در نفت معرفی شدند/ ادامه همکاری الماس سیاه با آبادانی‌ها
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد
  • (ویدیو) اجرای آهنگ «خوش به حالت تکه سنگ» در شبکه نسیم
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است