Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: معتقدم اگر رأی نمایندگان به طرح‌ها و لوایح شفاف باشد می‌تواند به تقویت مجلس منجر شود.

فاطمه قاسمپور در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ با اشاره به برنامه‌هایش برای حضور در مجلس یازدهم اظهار کرد: چند اتفاق در رابطه با انتخابات مجلس یازدهم رخ داده است، ابتدا اینکه تجربه و جوانگرایی در این مجلس در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانانی که تخصص دارند می‌توانند در کنار افرادی که پیش از این در مناصب  حکومتی تجربه داشته‌اند برای تدوین قوانین به روز و کارآمد بسیار مؤثر است.

وی افزود: برنامه‌ای که برای مجلس یازدهم داریم این است که در قانونگذاری در مصادیق و فرآیند تدوین از ایده‌های مشارکتی استفاده کنیم و از این طریق بتوانیم نخبگان و افراد ذی‌نفع در قوانین را در فرآیند قانونگذاری اثر دهیم.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تأکید کرد: تدوین قوانین با ایده مشارکتی سبب می‌شود قوانین از حیث اولویت‌هایی که باید در قانون اتفاق بیفتد از استحکام بیشتری برخوردار شوند.

قاسمپور با اشاره به تمهید دیگری که برای مجلس یازدهم اندیشیده شده است، تأکید کرد: کیفیت بخشی به نظارت بر اجرای قوانینی که قابلیت اجرا دارند و برای کشور مفیدند، اما اجرا نمی‌شوند را پیگیری می‌کنیم تا موانع راه را اصلاح کنیم و آنها را به مرحله اجرا برسانیم.

وی شفافیت آرای نمایندگان را از دیگر برنامه‌هایی دانست که می‌تواند به کیفیت بخشی قوانین کمک کند و تصریح کرد: معتقدیم اگر رأی نمایندگان به طرح‌ها و لوایح شفاف باشد می‌تواند به تقویت مجلس منجر شود.

قاسمپور با اشاره به اهمیت جایگاه کمیسیون‌ها در تدوین قوانین کارآمد، تأکید کرد: شخصاً علاقه‌مند به حضور در کمیسیون اجتماعی هستم و خود را در آنجا مفید احساس می‌کنم، اما اکنون در حال بررسی اولویت‌ها در این باره هستیم.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باهنر: اغلب نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند مشکلات را با مسائل عاطفی حل کنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: متأسفانه بیشتر نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند با مسائل عاطفی مشکلات را حل کنند. در حالیکه مسائل عاطفی مشکل را حل نمی‌کند. یعنی اگر تولید در کشورمان از مصرف پیشی نگیرد، این داستان ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص ضرورت اجرای دقیق برنامه هفتم گفت: در هر صورت برنامه هفتم پاشنه آشیل ما است. یعنی ما الان در مسأله رشد اقتصادی، تورم و ضریب جینی در بخش اقتصاد، مشکلات اساسی داریم و یکسری از این مشکلات باید با خرد و تدبیر حل شود. متأسفانه بیشتر نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند با مسائل عاطفی مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه مسائل عاطفی مشکل را حل نمی‌کند، گفت: یعنی اگر تولید در کشورمان از مصرف پیشی نگیرد، این داستان ادامه پیدا می‌کند. اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را تولید یا مصرف بهینه قرار دادند، کاری است که مجلس دوازدهم باید انجام دهد و محور برنامه آن هم برنامه هفتم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برنامه هفتم برای رشد اقتصاد، تورم و ضریب جینی، اهدافی را مشخص و زمینه‌هایش را هم فراهم کرده است. ان‌شاء‌الله همت کنیم و یا حسین هم بگوییم و کار را راه بیندازند.

باهنر در پاسخ به این سوال که برای افزایش سرمایه اجتماعی باید چه اقداماتی صورت بگیرد، گفت: نمایندگان و منتخبین مردم باید طوری کار کنند که مردم به آینده امیدوار شوند. خدایی ناکرده اگر ناامیدی، ضعف و رخوت وجود داشته باشد، سرمایه اجتماعی وضعیت خوبی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • باهنر: اغلب نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند مشکلات را با مسائل عاطفی حل کنند