Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@18:58:13 GMT

نامه جمعی از اعضای فراکسیون امید به رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۰۶۵

نامه جمعی از اعضای فراکسیون امید به رئیس‌جمهور

اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور، خواستار اجرای طرح قرنطینه‌ی مدت‌دار یا پویش خانه‌نشینی (به‌صورت متناوب) شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن نامه اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح قرنطینه‌ی مدت‌دار یا پویش خانه‌نشینی (به‌صورت متناوب) به رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای روحانی

رئیس‌جمهور محترم اسلامی ایران

ضمن عرض خداقوت به جناب‌عالی و همه‌ی خدمتگزاران مردم به‌ویژه کادر پزشکی و درمانی کشور، با توجه به افزایش چشم‌گیر شمار بیماران مبتلا به کرونا و کمبود زیرساخت‌های بهداشتی-درمانی، بدین وسیله پیشنهاد زیر را برای اقدام لازم به‌استحضار می‌رسد:

طرح قرنطینه‌ی مدت‌دار یا پویش خانه‌نشینی (به‌صورت متناوب) به اجرا درآید تا با کند شدنِ روندِ ابتلای مردم، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با تجدید قوا و بهینه‌سازی در ارائه خدمات، از توانایی لازم برای تحت پوشش قراردادنِ کلیه مبتلایان حادّ، برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، باید ۱۵ روز ابتدای سال جاری، این طرح با جدیت تمام اجرایی شود و برای ضمانت اجرای این طرح، تمهیداتی اندیشیده شود و در نهایت پس از اتمام این دوره‌ی موقت، با کاهش محدودیت‌ها، یک هفته مهلت برای بازنگری و سنجش میزانِ کارآمدی این نوع قرنطینه و تأمین و رفع نیازهای ضروری مردم در نظر گرفته شود.

در ادامه و با موفقیت‌آمیز بودن این طرح، می‌توان به‌صورت استانی و به‌ویژه در استان‌هایی که شدت درگیری و گستردگی بیماری در آن بیشتر است، طرح مذکور را با تناوب یک‌هفته‌ای به اجرا درآورد.

هم‌چنین پیرو دستور حضرت‌عالی در جلسه‌ی سران قوا مبنی بر تعطیلی ۱۵ روزه‌ی مراکز غیرضروری مانند بازارها، پاساژها و مراکز تجاری که منجر به تراکم جمعیت می‌شود و ظرفیت کامل را برای اجرای طرح پیشنهادی فراهم آورده، مقتضی است با افزایش اختیارات استانداران و تخصیص اعتبارات لازم، شرایطی فراهم شود که به‌تدریج در همه‌ی استان‌ها زمینه‌ی اجرای طرح فراهم و ان‌شاءالله منجر به کاهش و حل مشکل شود.

همچنین افرادی که از انجام روش‌های ارشادی، خودداری و استنکاف می‌ورزند برابر قانون تحت تعقیب قرار گیرند.

امضاءکنندگان نامه تا این لحظه عبارتند از: حیدرعلی عابدی، ناهید تاج‌الدین، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، فاطمه سعیدی، محمود صادقی، محمدعلی وکیلی، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، فرید موسوی، سیده فاطمه حسینی، عبدالرضا هاشم زائی، علی نجفی، شهاب‌الدین بیمقدار، قاسم میرزایی نیکو، احمد مازنی، ابوالفضل سروش، محمد جواد فتحی

کد خبر 416581

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فراکسیون امید ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید

به گزارش همشهری آنلاین، در نامه مجمع کارآفرینان به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، برخی کم‌توجهی‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول در اجرای تکالیف قانونی به‌عنوان تشدیدکننده چالش‌های بزرگ زیر سایه تحریم‌های بین‌المللی و فشار تورم عنوان شده و از دولت خواسته‌اند تدابیری برای حل‌وفصل و آنها بیندیشد.

متن کامل نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری

با درود و صلوات بر حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و خاندان پاک و مطهرش و ضمن آرزوی توفقیات روزافزون برای مجموعه پرتلاش دولت جمهوری اسلامی ایران بر خود لازم می‌دانیم برخی نکات را در راستای هم‌افزایی ایده‌ها یادآور شویم. همان‌طور که مستحضرید، مسئله «تولید»، به‌ویژه تسهیل زمینه‌های آن و رونق وضعیت اقتصاد ایران که توسط رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی به‌عنوان شعار سال نیز مورد تأکید قرار گرفته است مهم‌ترین ابزار و روشی است که می‌توان با اتکا بر آن، در راستای بهبود و شکوفایی اقتصاد ایران اقدام کرد.

باوجوداین، برخی کم‌توجهی‌ها موجب شده است تا در هنگامه تشدید تحریم‌های بین‌المللی و فشار تورم، چالش‌های بزرگ‌تری پدیدار شود؛ یکی از این موارد، مسئله اجرای دقیق تکالیف سالانه مقرر در احکام قانون بودجه از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه توسط سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران است. ازآنجایی‌که هرگونه تأخیر در ارسال آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی تکالیف مقرر نه‌تنها موجب تردید و خودداری صاحبان کالا از اظهار و انجام تشریفات گمرکی می‌گردد بلکه به علت ابهام در مقررات و مأخذ حقوقی ورودی کالاها و عوارض پرداختی، موجب رسوب کالاهای اساسی به‌ویژه مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان به‌عنوان پیشرانان اقتصاد مولد کشور، در انبارها و اماکن گمرکی می‌شود.

مجموعه این تأخیرها نه‌تنها موجب ضایع‌ شدن برخی از این کالاها می‌شود بلکه درنهایت به هدررفت منابع ارزی کشور، افزایش هزینه تولیدکنندگان و اختلال گسترده درحرکت قطار اقتصاد مولد ایران منجر خواهد شد. بروز حجم انبوهی از اختلافات بین تولیدکنندگان و بازرگانان با سازمان گمرک در اثر دوباره‌کاری و یا سوءبرداشت و اختلال در روندهای اداری، وضعیت پیچیده‌تری را به وجود آورده است. در شرایط عادی، اجرای برخی احکام مستلزم ارسال به‌موقع و آنی فهرست کالاها و ردیف‌های تعرفه از سوی مراجع مربوطه در آغاز سال جدید خورشیدی است اما عدم پایبندی به این اصل ضروری، پدیدآورنده حجم عظیمی از اختلافات به‌ویژه در حوزه اقتصاد مولد شده است. درواقع، تأخیرهای چندماهه، (بعضاً بیش از 4 الی 6 ماه پس از آغاز سال جدید) در ارسال فهرست کالاها و ردیف‌های تعرفه‌ای به گمرک ایران، وضعیتی بسیار آشفته در این حوزه را رقم زده است.

ازآنجایی‌که دولت محترم، اصلی‌ترین بازوی اجرای قوانین موضوعه کشور و پیشگام تحقق شعار سال به‌ویژه تمرکز بر تولید و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای شکوفایی اقتصاد مولد کشور است خواهشمند است دستور فرمایید این مسئله در دولت به‌طور جد پیگیری و در مورد تأکید بر اهمیت اجرای دقیق و به‌موقع این مسئله، تصمیمات مقتضی گرفته شود.

کد خبر 845311 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها کارآفرینی گمرک

دیگر خبرها

  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • رئیس جمهور وارد سمنان شد
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی