Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:04:50 GMT

کرونا پالایشگاه های نفت در جهان را به تعطیلی کشاند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۱۱۷

کرونا پالایشگاه های نفت در جهان را به تعطیلی کشاند

به گزارش رویترز، شرکت نفتی ایتالیایی ای پی آی  (API) دیروز(جمعه) اعلام کرد، به طور موقت فعالیت پالایشگاه آنکونا با ظرفیت پالایش روزانه ۸۵ هزار بشکه نفت را خاتمه می دهد.

در هند نیز پالایشگاه های بزرگ شرکت نفت هند اعلام کردند که شرکت مانگالور از تعطیلی پالایشگاه خود خبر داده است.

تقاضای جهانی سوخت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و پس از جهانگیر شدن کرونا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا تاکنون جان بیش از ۲۷ هزار بیمار را گرفته و لغو بسیاری از سفرهای هوایی بین المللی و اعمال محدودیت در رفت و آمد را موجب شده است.

انتظار می رود کاهش تقاضای محصولات نفتی در کنار تصمیم عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت خام پالایشگاه ها را تحت فشار قرار دهد زیرا ظرفیت مخازن آنها نیز رو به کاهش است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: شرکت نفتی اسپانیایی رپسول (Repsol) فعالیت مجتمع پالایشگاهی خود را تا ۱۰ درصد کاهش خواهد داد.

در آسیا که یک سوم ظرفیت پالایشگاهی جهان را به خود اختصاص داده، شرکت نفت هند (IOC) که بزرگترین پالایشگاه آن کشور را در اختیار دارد، در نامه ای به تامین کنندگان نفت خام اعلام کرد که فعالیت خود را تا ۴۰ درصد کاهش داده و به دلیل افت تقاضای شرکت های پتروشیمی، تولید خوراک نفتا را متوقف کرده است.

در همین حال، پالایشگاه های ژاپن، کره جنوبی و تایلند که با کاهش ظرفیت مشغول فعالیت هستند در نظر دارند فعالیتشان را هر چه بیشتر کاهش داده و تاسیسات خود را برای تعمیرات و نگهداری تعطیل کنند.

برخی از پالایشگاه های آمریکا نیز تولید خود را کاهش داده اند؛ از جمله آنها می توان به پالایشگاه های منطقه لس آنجلس - مرکز پر ازدحام مسافرت های هوایی - اشاره کرد.

بزرگترین پالایشگاه غول نفتی اگزان (Exxon) در شهر بیتاون (Baytown) تگزاس نیز یکی از واحدهای تولید بنزین را به علت کاهش تقاضا در آمریکا تعطیل می کند.

هفته پیش عرضه محصولات نفتی در آمریکا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافت که افت نزدیک به ۱۰ درصد را نشان می دهد.

برآورد شرکت انگلیسی آی اچ اس مارکیت (IHS Markit) نشان می دهد، تقاضای بنزین در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان در هفته های آتی تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

برخی از پالایشگاه های انگلیس و آلمان نیز تولید خود را کاهش داده و معامله گران پیش بینی می کنند با کاهش تقاضا، دیگر پالایشگاه ها نیز چنین رویه ای را در پیش گیرند.

دیروز جمعه یکی از شرکت های زیرمجموعه اگزان موبیل در فرانسه اعلام کرد تولید خود را با کاهش تقاضا تطبیق می دهد.

چین در این زمینه استثناست و پس از هفته ها قرنطینه، اقتصاد خود را به حرکت انداخته و پس از افت ناشی از شیوع کرونا، بخش پالایشگاهی آن نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن سَکس (Goldman Sachs) معتقدند که تقاضای جهانی به احتمال زیاد در ماه آوریل(فروردین-اردیبهشت) ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. این کاهش تقاضا در ماه مارس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه بود.

انتظار می رود مجموع مصرف سالیانه نیز نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

تحلیلگران معتقدند چنین کاهش تقاضایی شوکی بی سابقه به پالایشگاه های جهان وارد خواهد کرد.

۲۰۲۳

برچسب‌ها ویروس کرونا نفت خام بنزین پالایشگاه نفت ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نفت خام بنزین پالایشگاه نفت ایالات متحده آمریکا هند هند عربستان روسیه هند ژاپن کره جنوبی آمریکا آمریکا آمریکا آلمان فرانسه ویروس کرونا نفت خام بنزین پالایشگاه نفت ایالات متحده آمریکا پالایشگاه ها کاهش تقاضا درصد کاهش کاهش داده هزار بشکه شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی است قانون گذاران و مسؤولان دولتی بر سر تعطیل رسمی روز پنجشنبه چانه زنی می‌کنند. البته در این خصوص اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی با استناد به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر کشورهای جهان پیشنهاد داده‌اند این تعطیلی برای روز شنبه باشد.

رایزنی برای این طرح ادامه دارد. از سوی دیگر برخی کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرده‌اند در صورت کاهش ساعت‌های کاری به تناسب آن حقوق کارکنان را کاهش می‌دهند. محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به این موضوع اعلام کرد، این امر خلاف قانون بوده و هیچ فردی نمی‌تواند سلیقه‌ای عمل کند.

وی درباره اعلام خانه صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها تاکید کرد: کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم و خلاف قانون کار عمل کند در صورت انجام چنین تخلفی باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت بر کارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله مأموریت‌های معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته رخ داده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته کم نبوده اما قطعاً این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

کد خبر 6086144 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • خطر بزرگ برای حقوق کارگران/ کاهش حقوق در موج شدید تورمی اتفاق می‌افتد؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • با تعطیلی پنجشنبه دستمزد کارگران کم می‌شود؟
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی