Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:43:30 GMT

نامه مشترک ایران و روسیه برای لغو تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۱۲۵

نامه مشترک ایران و روسیه برای لغو تحریم‌ها

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اضافه کرد: گروه کشورهای مدافع منشور ملل متحد که اعضای آن را روسیه، ایران، ونزوئلا، چین، کره شمالی، کوبا، نیکاراگوئه و سوریه تشکیل می دهند، نامه مشترکی به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ارسال کردند.

در بیانیه گفته شده است: در این نامه خواستار لغو فوری و کامل تحریم های یکجانبه شده ایم که مانع تلاش کشورها در مبارزه موثر با بیماری همه گیر کرونا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روسیه بطور مستمر مخالف بکارگیری تحریم های یکجانبه است که مغایر با قوانین بین المللی است و آسیب های جدی به توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورها وارد می کند.»

در ادامه بیانیه امده است: بر این باوریم که با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، مساله لغو این گونه موانع ازجمله برای تامین تجهیزات و لوازم پزشکی از سوی کشورهای هدف تحریم ها، اهمیت خاص می یابد.

«نظام تحریمی شورای امنیت حذف کالاهایی که ماهیت انسانی دارند از فهرست تحریم ها را پیش بینی کرده است. باید این ساز و کارها کار می کردند و بخاطر ملاحظات سیاسی برخی کشورها دچار نقص نمی شدند.»

در بیانیه خاطرنشان شده است: فقط از این طریق می توان پیامدهای زیانبار تحریم ها را برای مردم حذف کرد. در مجموع زمان آن فرا رسیده است که به بازنگری تحریم های شورای امنیت برای تامین ماهیت واقعی این تحریم ها پرداخت و به این نکته فکر کرد که برخی مساعدت ها در طبقه بندی انساندوستانه قرار گیرد.

گفتنی است امریکا تنها تحریم کننده یکجانبه در سطح جهانی است و تاکنون انواع تحریم های غیرقانونی در مورد کشورهایی همچون ایران، روسیه، ونزوئلا و کوبا وضع کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی ایران روسیه رفع تحریم کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایران و پاکستان با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که به ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: از شورای امنیت می خواهیم که ماجراجویی های اسرائیل در منطقه را متوقف کند. ما از شورای امنیت می خواهیم از هدف قرار دادن تاسیسات دیپلماتیک خارجی توسط اسرائیل جلوگیری کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط جنگ در غزه، ارسال کمک‌ها و بازگشت آوارگان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی