Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوي صنعت برق از خاموشي برق هاي غيرضروري ساختمان هاي اداري شركت هاي برق سراسر كشور همزمان با اجراي مراسم ساعت زمين خبرداد. تاریخ انتشار: 13:02 - 09 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۶۲۸ مصطفی رجبی سخنگوی صنعت برق در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان؛ با اشاره به  اقدام نمادین جهانی "ساعت زمین" که منجر به  مصرف انرژی می شود؛ اظهار کرد: همه ساله در فاصله ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ به وقت محلی و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال انجام می‌شود و امسال این روز مصادف با ۹ فروردین ماه جاری است و ایران نیز در کنار سایر کشور‌ها در این طرح مشارکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: همزمان با اجرای مراسم ساعت زمین در جهان، برق‌های غیرضروری ساختمان‌های اداری شرکت‌های برق در سراسر کشور نیز خاموش خواهد می شود و  به طور معمول در ساعت زمین ساختمان‌ها و سازه‌هایی که نماد هر شهر هستند خاموش می‌شوند.
به گفته وی؛ در تهران نیز برج میلاد و برج آزادی و میادین اصلی شهر به مدت یک ساعت، خاموش خواهند شد.
وی ادامه داد: ساعت زمین یک اقدام مشترک جهانی در راستای یادآوری اهمیت کاهش مصرف انرژی وسوخت‌های فسیلی است که بر گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی اثر گذارهستند.
رجبی در عین حال با یادآوری این که مشارکت در این طرح اختیاری است، از همه مردم دعوت کرد که در این حرکت نمادین و جهانی مشارکت کنند.
برپایه این گزارش، این رویداد بین المللی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون هر ساله توسط صندوق جهانی طبیعت اجرا می‌شود و تاکنون بیش از ۱۰۰ کشور جهان در اجرای آن مشارکت کرده اند. بیشتر بخوانید: پویش "صنعت برق همیشه بیدار" آغاز شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو ساعت زمین صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، به دنبال دعوت رسمی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون از همه اعضای آسیایی جهت شرکت در کنگره انتخاباتی، مهدی گودرزی به عنوان نماینده ایران در این مجمع راهبردی شرکت کرد.

مهدی گودرزی که پیش از این ریاست فدراسیون سه گانه(ترای اتلون) را برعهده داشت و یکی از نامزدهای ریاست چهار سال آینده است، در نشست انجمن پنتاتلون ضمن استفاده از حق رای ایران جهت انتخابات رییس و اعضای هیات رییسه آسیا، در فرایند اثرگذاری و ظرفیت سازی برای کسب حمایت و کرسی های جهانی در این رشته المپیکی در کنگره جهانی که پس از بازی های المپیک ٢٠٢٤ در اواخر سال میلادی به میزبانی ریاض عربستان برگزار خواهد شد، مشارکت کرد.

گودرزی در شرایطی تلاش کرده است این دو رشته را در بخش بین الملل تقویت کند که سرپرست فدراسیون و سیاست های او در ورزش سه گانه در جهت از دست رفتن کرسی بین المللی پی ریزی شده است.

پنتاتلون (شامل دویدن، پریدن، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و کشتی) برای اولین بار در هجدهمین المپیاد در سال ۷۰۸ قبل از میلاد معرفی شد و جایگاهی منحصر به فردی در آن دوران از بازی های المپیک باستان داشت.

بارون پیر دو کوبرتن، بنیانگذار المپیک مدرن، با تحسین پنتاتلون باستانی از سال ۱۹۰۹ او تلاش کرد تا این رویداد را دوباره به برنامه المپیک معرفی کند تا در چهاردهمین جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در بوداپست (HUN) این ورزش را برای ورود به بازی های المپیک مدرن پذیرفتند و مدرن پنتاتلون در پنجمین دوره بازی های المپیک در استکهلم ۱۹۱۲ (SWE) به یک ورزش المپیکی تبدیل شد و کماکان در این مسیر در حرکت است.

از سال ٢٠٢٠ میلادی با پیگیری و ارتباطات مستمر مهدی گودرزی که در آن زمان رییس فدراسیون ترای اتلون کشور بود، مدیران ارشد و مجمع عمومی مدرن پنتاتلون عضویت ایران را به طور کامل پذیرفت و گودرزی به عنوان رییس انجمن و موسس مدرن پنتاتلون در اولین اقدام در کنگره جهانی که به صورت آنلاین برگزار می شد در انتخابات جهانی به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و این فعالیت با درخشش ورزشکاران ایرانی در اولین مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال برنز توسط پارسا محجوب در سال ٢٠٢٢ ادامه یافت تا فرصت مشارکت خانواده های ایرانی در یک رشته پایه، جذاب، المپیکی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر