Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، ایرینا ولک نماینده رسمی این وزارتخانه به رسانه ها گفت: این افراد که اکثرا به تازگی از خارج به روسیه بازگشته اند رژیم خود انزوایی یا قرنطیه ۱۴ روزه برای اطمینان از عدم انتشار کرونا به دیگران را نقض کرده اند.

به گفته وی، روزانه ۱۰ هزار افسر پلیس درگیر این طرح هستند و براجرای صحیح این قانون نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، روسیه چند روز پیش قانونی را تصویب کرد که ناقضان قرنطینه به مدت پنج تا هفت سال زندانی خواهند شد با این وجود معلوم نیست این افراد با جریمه نقدی مواجه خواهند شد یا راهی زندان می‌شوند چرا که برخی از رسانه ها در روسیه مدعی شده اند که متخلفانی که کرونا ندارند در نخستین تخلف نیم تا دو میلیون روبل جریمه خواهند شد یا اینکه بنا به نظر قضات دادگاه راهی زندان می شوند.

روس‌های بالای ۶۰ سال هم اجازه خروج از منزل را ندارند با این حال مشاهدات خبرنگار ایرنا در مسکو نشان می دهد که با توجه به بهبود هوای مسکو، بسیاری از افراد سالخورده برای پیاده روی از خانه خارج شده اند و قرنطینه را چندان جدی نگرفته اند.

شهردار مسکو امروز پنجشنبه دستور تعطیلی مراکز تجاری و بسیاری از مراکز تجمع خانواده ها را صادر کرده است و از دوشنبه اول هفته آینده میلادی روسیه در راستای مبارزه با شیوع کرونا به مدت یک هفته در تعطیلات رسمی قرار خواهد گرفت.

این تعطیلات را پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز در نطق تلویزیونی ایراد کرد و از مردم روسیه خواست ضمن اینکه به مغازه ها یورش نبرند در خانه بمانند چرا که به گفته وی، تنها راه مبارزه با این بیماری، ماندن در خانه ها است.

براساس آخرین اطلاعات بدست رسیده، تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در روسیه به ۸۴۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۴۶ نفر از آنان در مسکو هستند.

تا امروز ۳۸ نفر در روسیه بهبود یافتند و سه نفر نیز جان خود را از دست داده اند و حدود ۱۳۹ هزار نفر تحت نظارت پزشکان قرار دارند.

در جهان نیز کرونا همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد و ۱۷۰ کشور جهان درگیر این ویروس هستند و تا لحظه انتشار این خبر بیش  از ۴۸۰ هزار نفر به کرونا آلوده شده و بیش از ۲۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه ولادیمیر پوتین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه ولادیمیر پوتین روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه ویروس کرونا روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری مسکو و پکن به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت اگرچه سهم یوآن در این بین بیشتر است، اما سهم استفاده از روبل در تجارت بین دو کشور نیز قابل توجه است.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، هم ماه پیش اعلام کرد این کشور به طور متعادل در حال پیشبرد طرح توسعه استفاده از ارز‌های ملی در مبادله با دیگر کشور‌ها است و روسیه از یوآن در مبادله با کشور‌های ثالث نیز استفاده کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز اخیرا اعلام کرده که در راستای کنار کذاشتن دلار از مبادلات تجاری بین المللی، سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری روسیه با چین، هند و ایران در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟