Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@16:43:59 GMT

سیل به بخش کشاورزی ۱۱ استان کشور خسارت زد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۲۱۶

سیل به بخش کشاورزی ۱۱ استان کشور خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی ۱۱ استان کشور خبر داد.

«سیدمحمد موسوی» با اشاره به برآوردهای اولیه اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، اظهار داشت: خسارت سیل هفته اول فروردین‌ماه امسال مربوط به بخش زراعی، باغی، گلخانه، دام، طیور و آبزیان، قنوات و زیرساخت های بخش کشاورزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این سیل به حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی، ۱۷ هزار هکتار اراضی باغی، ۲۸۰ گلخانه، ۶ مرغداری، ۷ هزار راس دام، ۷۳۳ کلنی زنبورعسل، ۱۰ واحد آبزی‌پروری، ۳۷۰ حلقه چاه، ۲۳۲ رشته قنات، ۱۲۹۰ کیلومتر جاده بین مزارع و عشایری، ۳۸۰ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، ۳۳ بند و سازه آبخیزداری و ۶۶ واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی ۱۱ استان کشور، خسارت وارد کرده است./ روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی

بیشتر بخوانید:

ابلاغ اقدامات پیش از وقوع سیلاب به استان‌ها

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی گلپایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


حسین خوشنویسان افزود: جهاد کشاورزی گلپایگان در ایام نوروز امسال ۳۳ مورد اخطاریه برای افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند صادرکرده است.
حسن جوکاری؛ رئیس امورمنابع آب گلپایگان هم دراین جلسه گفت: در سال گذشته ۶ هزار متر زمین در منطقه عباس آباد و ۲۰ هزار متر هم در دیگر نقاط شهرستان گلپایگان آزاد سازی شده است.


روح الله حججی؛ نماینده دادستان گلپایگان نیز خواستار افزایش گشت‌های بازرسی و تخریب شد و گفت: باید قبل از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از این تخلف جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان