Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:50:43 GMT

کرونا مشکل اهدای خون درهرمزگان را دوچندان کرده است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۲۸۳

کرونا مشکل اهدای خون درهرمزگان را دوچندان کرده است

دکتر ایمان زارعی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: هم اکنون نیاز مراکز درمانی و بیمارستان ها در هرمزگان روزانه بین ۲۰۰تا ۲۵۰کیسه خون و فرآورده های خونی است.
وی با اشاره به اینکه به همه گروه های خونی در هرمزگان نیاز داریم، بیان داشت: باتوجه به کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون، خون مورد نیاز بیماران به سختی تامین می شود که از داوطلبان خون خواستاریم به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: سوانح، حوادث و بیماری ها در هیچ شرایطی تعطیل پذیر نیستند و مراکز درمانی وبیمارستان ها به طور روزانه به خون وفرآورده های خونی نیازمند هستند و در این شرایط مراکز انتقال خون با کاهش ذخایر خون مواجه شده اند.
زارعی ادامه داد: در تمامی مراکز  انتقال خون هرمزگان دستورالعمل های خاص بهداشتی از قبل اجرا می شد و با بوجود آمدن خطر سرایت بیماری کرونا در کشور این اقدام سخت گیرانه تر و بشکل جدی تری با ضدعفونی کردن مراکز و تجهیزات انجام می‌شود. 
وی گفت: شهروندان مطمئن باشند که با اهدای خون هرگز به کرونا مبتلا نمی شوند و با خیال آسوده می توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران هرمزگان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران هرمزگان بهداشت و سلامت ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران هرمزگان بهداشت و سلامت انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر

سال‌ها از تخریب ساختمان اهدای خون مشتاق کرمان می‌گذرد و مردم در حاشیه یکی از مهمترین خیابان‌های شهر با ساختمان نیمه تمامی مواجه هستند که هیچ اقدام مثبتی برای آن انجام نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، پایگاه سابق اهدای خون مشتاق در کرمان در خیابان شریعتی، بین قورخانه و بازار قدمگاه واقع شده بود و از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز شهر و در نزدیکی مراکز مهمی مانند مسجد جامع کرمان، صفه عزاخانه و غیره قرار گرفته است و در زلزله‌هایی که در سال 95 و 96 در کرمان به وقوع پیوست برای این ساختمان مشکلاتی ایجاد کرد و به صلاح دید مهندسان فنی، این ساختمان تخریب شد.

سال‌ها از تخریب این ساختمان می‌گذرد و مردم کرمان در حاشیه یکی از مهمترین خیابان‌های این شهر با ساختمان نیمه تمامی مواجه هستند که نه تنها از نظر بصری چهره شهر را نازیبا کرده و بخشی از پیاده‌رو خیابان اصلی شهر را اشغال کرده، هیچ اقدام مثبتی هم برای آن انجام نمی‌شود.

پروژه احداث ساختمان جدید پایگاه اهدای خون مشتاق کرمان با وجود اهمیت این پروژه و پس از گذشت چیزی در حدود 5 سال از آغاز احداث آن، پیشرفتی زیر 50 درصد دارد و البته مدیرکل انتقال خون استان کرمان امیدوار است که با توجه به اعتباراتی که به این پروژه تخصیص داده شده، به پیشرفت بالای 50 درصد برسد و در سفرهای استانی ریاست جمهوری برای تکمیل آن اقدام شود.

ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت احداث ساختمان پایگاه انتقال خون کرمان در خیابان شریعتی و نزدیک به میدان مشتاق، اظهار داشت: عملیات ساخت و احداث این مرکز انتقال خون از سال 97 آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای ساختمان قبلی این مرکز انتقال خون کرمان ایجاد شده بود، گفت: در زلزله‌هایی که در سال 95 و 96 در کرمان به وقوع پیوست برای ساختمان قبلی این مرکز مشکلاتی ایجاد شد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان به بازدید مهندسان فنی از این ساختمان، بیان کرد: مهندسان فنی در این بازدید صلاح دیدند که این ساختمان تخریب شود و عملیات عمرانی و بازسازی مرکز این انتقال خون کرمان عملاً از سال 98 و 99 آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای احداث این ساختمان مشکلاتی وجود داشت، افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد مشکلاتی در ارتباط با سند این ملک وجود داشت که خوشبختانه مشکلات سند آن حل شده است.

شکوهی با اشاره به اینکه سال قبل با پیگیری‌هایی که انجام شد، اعتبارات خوبی برای پایگاه انتقال خون مشتاق کرمان تخصیص داده شد، گفت: سرعت ساخت و ساز ساختمان جدید این پایگاه انتقال خون، خوب است و در حال حاضر پیشرفت 45 تا 50 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه سال 1402 حدود 15 میلیارد تومان اعتبار برای این مرکز در نظر گرفته شد که تاکنون تخصیص 66 درصدی داشته است، ادامه داد: اگر تخصیص 100 درصدی این اعتبارات را داشته باشیم، ساختمان این مرکز پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه اگر این پروژه به پیشرفت بالای 50 درصد برسد در سفرهای استانی ریاست جمهور می‌توان برای تکمیل آن اقدام کرد، گفت: تکمیل این پروژه اهمیت ویژه‌ای دارد؛ این مکان در یک نقطه پرجمعیت است و موقعیت آن به گونه‌ای است که معمولاً مراجعین زیادی دارد و با تکمیل این پایگاه روزانه اهدای 100 واحد خون افزایش خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی در سراسر استان کرمان، روزانه به چیزی در حدود 250 واحد خون نیازمند هستیم که با بهره‌برداری از این ساختمان با توجه به اینکه در مرکز شهر و در دسترسی ساده مردم قرار دارد قطعاً در جذب علاقمندان به اهدای خون موثر است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان