Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان به تیتر اول اخبار رسانه‌ها تبدیل شده است و طبق جدیدترین آمار و ارقام مربوط به شیوع این ویروس، دستکم ۵۹۷ هزار و ۴۵۸ نفر از مردم سراسر جهان تا روز گذشته (جمعه) به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۲۷ هزار و ۳۷۰ نفر نیز قربانی این ویروس در جهان شده‌اند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، آمریکا با ۱۰۴ هزار و ۲۵۶ فرد مبتلا به کرونا، جایگاه نخست‌ مبتلایان به این ویروس ناشناخته را در جهان به خود اختصاص داده است و یکهزار و ۷۰۴ نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کشور تیمور واقع در جنوب شرق آسیا نیز با یک مورد ابتلا به کروناویروس، کمترین آمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته را به خود اختصاص داده است.

*ابتلای بیش از 500 تن از اعضای اداره پلیس نیویورک به کرونا

طبق این گزارش، در حالیکه ویروس ناشناخته کرونا به سرعت در شهر نیویورک در حال پیشروی و شیوع است، تاکنون تست کرونای بیش از 500 تن از اعضای اداره پلیس نیویورک (NYPD) مثبت شده است.

اداره پلیس نیویورک روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تست کرونای ۵۵۲ تن از اعضای این اداره مثبت شده است که ۴۴۲ نفر از آنها از نیروی پلیس هستند و ۷۰ تن دیگر از کادر اداری می‌باشند.

از طرف دیگر، چهار هزار و ۱۱۱ تن از نیروهای پلیس اداره پلیس نیویورک به مرخصی اجباری رفته‌اند که این تعداد معادل ۱۱.۴ درصد از نیروی کار یونیورم‌پوش اداره پلیس نیویورک محسوب می‌شوند.

شهر نیویورک بعنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به حساب می آید و تاکنون ابتلای بیش از 25 هزار و 500 نفر از ساکنان این شهر به کرونا تأیید شده است و 366 نفر از قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا از این شهر هستند.

*ابتلای 86 تن از کارکنان سازمان ملل به کرونا

سازمان ملل نیز اعلام کرد که ۸۶ تن از کارکنان این سازمان در سراسر جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و در همین راستا کنفرانس بازبینی راههای جلوگیری از گسترش سلاح‌های اتمی سازمان ملل به واسطه شیوع کرونا به تعویق افتاد.

*اعلام قرنطینه دو هفته‌ای در ایرلند

از طرف دیگر با تأیید ابتلای دو هزار و ۱۲۱ نفر به ویروس کرونا و قربانی شدن ۲۲ نفر در ایرلند بر اثر آلوده شدن به ویروس «کووید-۱۹»، «لئو وارادکار» نخست‌وزیر ایرلند اعلام قرنطینه دو هفته‌ای تا تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) کرد و به مردم کشورش دستور داد که به هیچ‌عنوان مگر در مواقع بسیار ضروری حق خروج از خانه‌های خود را ندارند. 

وی تصریح کرد که اینگونه اقدامات سختگیرانه با «هدف نجات جان تعداد زیادی از افراد (از ابتلا به ویروس کرونا) طی روزهای آتی است و این یک دوران فشرده از اقدامات محدودکننده است».

تولید هفت نمونه اولیه واکسن کووید-19 در روسیه

در راستای تلاش کشورهای جهان برای تولید واکسن و داروی مقابله با ویروس کرونا، سازمان بیولوژیک پزشکی روسیه، هفت نمونه اولیه از واکسن ضدکووید-19 را تولید کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، «ورونیکا اسکوورتسوا» مدیر سازمان بیولوژیک پزشکی رویه تصریح کرد که علیرغم آنکه نمونه‌های اولیه از واکسن مقابله با کووید-19 تولید شده است اما واکسنی که بتوان از آن برای کرونا استفاده کرد، حداقل تا 11 ماه دیگر آماده نمی‌شود.

وی ادامه داد که وظیفه فعلی، انتخاب مؤثرترین نمونه اولیه واکسن از میان هفت نمونه تولید شده است. 

اولین قربانی کرونا در برونئی

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشور برونئی با مجموع 115 فرد آلوده به ویروس کرونا، روز گذشته (جمعه) اولین مورد قربانی این ویروس را گزارش کرد.

آخرین اخبار از شیوع ویروس کرونا در دیگر کشورهای جهان حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به 3 هزار و 460 مورد افزایش یافته است.

ایتالیا نیز با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۱۳۴ فوتی جایگاه دوم بالاترین مبتلایان به این ویروس را دارا است و چین که پیش از این با مجموع ۸۱ هزار و ۳۹۴ فرد آلوده به کرونا، جایگاه نخست جهان را بعنوان مرکز شیوع کرونا داشت، هم‌اکنون بعد از آمریکا و ایتالیا در جایگاه سوم قرار گرفته است.

اسپانیا با ۶۷ هزار و ۷۱۹ فرد مبتلا و پنج هزار و ۱۳۸ قربانی و آلمان با ۵۰ هزار و ۸۷۱ فرد مبتلا و ۳۵۱ قربانی و فرانسه با ۳۲ هزار و ۹۶۴ فرد مبتلا و یکهزار و ۹۹۵ قربانی در جایگاههای بعدی قرار گرفته‌اند.

در گرجستان نیز 85 مورد ابتلا به ویروس کرونا تا روز شنبه گزارش شده است. 

منبع: الف

کلیدواژه: اداره پلیس نیویورک ویروس کرونا نمونه اولیه فرد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله اسرائیل به ایران پس گرفت!
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است