Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عبدالعزیز عبداللهزاده، شهردار گله‌دار در استان فارس اظهار کرد: بارندگی‌های سوم فروردین در شهر گله دار سبب جاری شدن سیل و خسارات فراوان به تأسیسات زیربنایی، زمین‌های زراعی و محصولات کشاورزی و تخریب منازل مسکونی و تجاری گردیده است.

شهردار گله‌دار گفت: خسارت وارده به تأسیسات و شبکه‌های آب، برق، و گاز گله دار فارس در سیل اخیر، هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اراضی و محصولات کشاورزی و همچنین رودخانه‌های سطح شهر نیز، هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان براورد خسارت شده است.

عبدالله‌زاده علت جاری شدن سیل اخیر را شدت بارندگی در مدت زمان کوتاه دانست و گفت: به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات بوجود آمده را مرتفع کنیم.

شهردار گله‌دار خاطرنشان کرد: مکاتبات صورت گرفته با فرمانداری و اداره راه و شهرسازی از دیروز سه دستگاه بلدوزر راه سازی، ترمیم سیل بندهای آسیب دیده در سیل اخیر را آغاز کرده است.

وی گفت: پاکسازی‌های سطح شهر توسط نیروهای شهرداری در حال انجام است و با توجه به حجم بالای گل و لای تمامی معابر شهر هنوز باز نشده و تردد در بعضی از خیابان‌ها در حال انجام است.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: شهروندان از رفتن به نقاط پرمخاطره و سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی گفت: بلوار امام شافعی محله دهنو گله دار که یکی از بلوارهای اصلی شهر است، کاملاً تخریب شده است.

همچنین سعید علیپور رئیس آبفای شهر گله دار، ضمن درخواست از شهروندان گله داری برای رعایت استفاده بهینه از آب مصرفی خاطر نشان کرد: امروز شنبه آب ۸۰ درصد از مشترکین شهر گله دار وصل، و عملیات تجهیز چاه جدید الحفر آغاز خواهد شد.  

کد خبر 496034 برچسب‌ها سيل استان‌ فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان فارس گله دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی طهرانی‌مقدم پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد، بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

وی اضافه کرد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند، همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.

به گفته طهرانی‌مقدم، برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

کد خبر 6087435

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت باد شدید به خودروها و برخی از منازل شهر ایلام
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها