Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:43:22 GMT

توزیع حدود ۸۰ هزار اقلام بهداشتی توسط هلال‌احمر همدان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۳۶۰

توزیع حدود ۸۰ هزار اقلام بهداشتی توسط هلال‌احمر همدان

مقصود شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این اقلام شامل ۵۰ هزار و ۸۹۸ عدد ماسک، ۱۲ هزار و ۴۲۴ بطری ژل ضدعفونی، ۶ هزار و ۹۳۰ لیتر ماده شوینده و ۱۵۰ جفت دستکش بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین خدمات بهداشتی شامل گندزدایی و ضدعفونی برای ۹۰ دستگاه خودرو، ۲ هزار و ۱۱۰ نفر، ۲۸۷ خیابان و ۱۱۸ باب مغازه در این مدت زمان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول روابط عمومی جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: ۱۰۳ تن از پرسنل به همراه یک هزار و ۱۲۵ داوطلب، جمعیت هلال احمر همدان را در ارائه خدمات ضدعفونی و گندزدایی و آموزش و سایر خدمات یاری کردند.

شعبانی بیان کرد: یک هزار و ۲۲۱ نیروی امداد و نجات، ۱۵۲ پرسنل و نیروی داوطلب معاونت بهداشت و درمان، ۹۸ عضو سازمان جوانان هلال احمر و ۳۹ نفر از سازمان داوطلبان در مجموع یک هزار و ۵۱۰ نیروی داوطلب و پرسنل با مستقر شدن چادرهای سلامت هلال احمر کار پایش و ضدعفونی را عهده دار هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۸۰ نیروهای هلال احمر در ۱۲ پایگاه امداد جاده ای، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان، یک مرکز واکنش سریع، یک مرکز کنترل و فرماندهی عملیات مستقر بوده و کشیک های آماده در شب هم در  ۹ پایگاه مستقر هستند.

 شعبانی ادامه داد: ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۱ دستگاه خودروی اداری برای امداد رسانی در طرح نوروزی امسال پیش بینی شده است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز گذشته (جمعه) ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بهداشت و سلامت ویروس کرونا همدان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بهداشت و سلامت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار

همشهری آنلاین_ فاطمه عسگری نیا:به جرات می توان گفت یکی از طرح های موفقی که این جمعیت بشردوست چند سالی است که در سراسر کشور اجرا می کند و اتفاقا نتایج مثبت و خوبی هم در بر داشته است طرح یاس است. قصه این طرح هم از این قراراست که در آن دختران مجرد تحت پوشش کمیته امداد بعد از این که به سن و سال جوانی می رسند زیر چتر حمایتی هلال احمر قرار می گیرند تا آموزشهای لازم را برای کمک به زنان و دختران نیازمند همنوع خود فرابگیرند هدفشان هم کاهش آسیب های اجتماعی است که سر راه این دختران و زنان قرار دارد دختران داوطلب هلال احمری نامشان می شود یاران اسیب و از وقتی این نام و نشان را بر سینه می زنند می شوند سنگ صبور دخترک های همجنس خود. مددکاران اجتماعی معتقدند اجرای این طرح حتی اگر باعث نشاندن لبخندی بر لب یکی از هموطنان شود، مایه آرامش و نشاط خواهد بود. طرح یاس در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد، با هدف افزایش عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران در سراسر کشور در حال اجراست. به گفته سید علی منیری معاون جوانان و دانشجویی جمعیت هلال احمر طرح یاس یک طرح اجتماعی محور است طرحی که در آن سعی مردم از توان مردمی برای رفع مشکل مردم کمک بگیریم. البته هلال احمری ها برای اجرای این طرح داوطلبانه و اجتماعی نیاز به بانک اطلاعات کمیته امداد داشت منیری می گوید:“ ما با بهره گیری از این بانک اطلاعاتی دختران جوان و مجرد ساکن در مناطق و محله های کم برخوردار را شناسایی کردیم .از میان این دختران تیم های یاس در کشور شکل گرفت و آموزشها حول چند محور آغاز شد تاب اوری در امداد و امادگی همگانی، آشنایی دختران با حقوق اجتماعی و کار افرینی اجتماعی ا زجمله این محورهای اموزشی بود.

منیری معاون جوانان و دانشجویی جمعیت هلال احمر می گویدهم‌اکنون طرح یاس در ۹۰۰ خانه هلال در سراسر کشور راه‌اندازی شده و قرار است این تعداد به ۴ هزار خانه هلال افزایش یابد تا ضمن اینکه شاهد خودکفایی اعضای تیم‌های یاس باشیم شاهد توانمندشدن و آموزش سایر مددجویان کمیته امداد امام خمینی هم باشیم.

کد خبر 845319 برچسب‌ها هلال احمر کمیته امداد

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده
  • آمادگی هلال احمر کرمان برای امداد رسانی