Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:55:04 GMT

هشدار هواشناسی قشم نسبت آبگرفتگی معابر عمومی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۳۶۳

هشدار هواشناسی قشم نسبت آبگرفتگی معابر عمومی

محمد کاملی دیرستانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک سامانه بارشی از اواخر امروز  تا دوشنبه (۹ تا ۱۱ فروردین ماه) باعث ناپایداری جوی و دریایی در شهرستان قشم می‌شود که بر اساس پیشبینی ها میزان بارش به ۳۰ میلی‌متر خواهد رسید.

وی افزود: با فعالیت این سامانه سرعت بادهای جنوب شرقی به بیش از ۶۰ کیلومتر و ارتفاع موج دریا تا ۶ پا خواهد رسید که بر این اساس احتمال اختلال در تردد دریایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هواشناسی قشم ادامه داد توصیه می شود در مدت فعالیت سامانه شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

کاملی دیرستانی خاطرنشان کرد: همچنین از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

برچسب‌ها رعد و برق سازمان هواشناسی كشور آب گرفتگی بارش باران قشم سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رعد و برق سازمان هواشناسی كشور آب گرفتگی بارش باران قشم سازمان هواشناسی رعد و برق سازمان هواشناسی كشور آب گرفتگی بارش باران قشم سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیشابی هواشناسی تا روز جمعه افزایش ابر، از اواخر وقت امشب با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی گاهی وزش باد شدید در مناطق بادخیز همراه با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و خطر برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، به ویژه در نیمه جنوبی، بخش مرکزی و شمال شرق استان دور از انتظار نیست.

زارعی بیان کرد: به لحاظ دمایی تا صبح فردا روند تغییرات دما افزایشی است و به تدریج از فردا ظهر تا صبح جمعه تغییرات دما کاهشی خواهد بود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هشدار سطح نارنجی در استان صادر شد.

وی ادامه داد: در این هشدار پرهیز از سفر‌های غیرضرور، خودداری از تردد در محور‌های مواصلاتی همجوار از جمله سیستان و بلوچستان و کرمان عدم توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تامین پوشش و تجهیزات گلخانه‌ها و پرهیز از عملیات کشاورزی توصیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی درجنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان
  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی