Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:26:30 GMT

امکان مشاوره پزشکی غیرحضوری در مشهد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۴۵۱

امکان مشاوره پزشکی غیرحضوری در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از امکان مشاوره پزشکی غیرحضوری در این شهر خبر داد.

علی بیرجندی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به اینکه ما به مردم می‌گوییم که از خانه خود خارج نشوید، امکانی را فراهم کرده‌ایم که مردم بتوانند سوالات خود را از پزشکان بپرسند.

وی با بیان اینکه «پزشکان ما در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند تا قرنطینه خانگی حفظ شود»، افزود: مردم می‌توانند سوالات پزشکی خود را در زمینه‌های مختلف از متخصصان مورد نظر خود در فضای تلگرام یا تلفنی بپرسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی ما می‌گوییم از منزل خود خارج نشوید، باید امکاناتی در این خصوص نیز فراهم کنیم تا کارهایی که به صورت تلفنی می‌توان انجام داد را حل و فصل کنیم. مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات در این زمینه و چگونگی فرایند برقراری ارتباط با پزشکان به آدرس https://plink.ir/w6AvE مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «علاوه بر این اقدام، شماره 191 پاسخگوی سوالات کرونایی مردم است»، ادامه داد: همچنین اگر مردم سوالاتی در خصوص کرونا داشته باشند، به صورت آنلاین در همان فضا به آنها پاسخ خواهیم داد. 

بیرجندی‌نژاد با بیان اینکه «درحال حاضر تمامی کادر پزشکی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند»، عنوان کرد: متخصصان عفونی و ریه به تنهایی قادر به درمان بیمارران کرونایی نیستند. در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی بستری می‌شوند، تمامی پرستارها، خدمه، کادر درمان، پرسنل، متخصصین همه رشته‌ها خدمات خود را به بیماران ارائه می‌دهند. تمامی پرسنل، کادر درمانی، پزشکی و پیراپزشکی در بیمارستان‌های دولتی مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند. بخش خصوصی نیز در زمان مورد نیاز، پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه «تعداد تیم پزشکی و پیراپزشکی که در حال حاضر خدمت‌رسانی می‌کنند به  چندین هزارنفر می‌رسند و تقریبا همه بیمارستان و همه کادر درمانی درگیر کرونا هستند»، بیان کرد: باتوجه به فراخوانی که برای جذب نیروی داوطلب پزشک، پرستار و... شد، ما از همه رشته‌های تخصصی، پزشکی و پیراپزشکی داوطلب داشته‌ایم و بخش خصوصی نیز آمادگی خود را برای پشتیبانی  و کمک برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده است. استفاده از نیروی‌های داوطلب و پشتیبان به این مسأله بستگی دارد که تا چه میزان این بیماری شدت و شیوع پیدا می‌کند.     

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد  در خصوص کمبود پزشک و پرستاران در  بیمارستان‌ها و کادر درمانی، خاطرنشان کرد: کمبود کادر درمانی، پزشکی و پرستار به عملکرد مردم بستگی دارد. اگر مردم به طور جد رعایت کنند و از خانه خود خارج نشوند، امکانات و نیروهای ما کفاف مقابله با این ویروس را خواهد داد. 

بیرجندی‌نژاد تاکید کرد: اگر به طور دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه انجام نشود، تعداد بیماران با امکانات و تیم‌های پزشکی ما هم‌خوانی نخواهد داشت. در حال حاضر تیم پزشکی ما به این بیماری مبتلا شده‌ و عملا از چرخه حذف می‌شوند. توصیه اکید ما به همه مردم این است که قرنطینه خانگی را جدی بگیرید تا ما بتوانیم سرعت افزایش شیوع این بیماری را کنترل کنیم. 

وی با بیان اینکه «ما به عنوان پزشک و کادر درمانی وظیفه خود را انجام می‌دهیم»، گفت: ما، نیروی انتظامی، آتش نشانی و... در کار خود همیشه با خطراتی مواجه هستیم. همه ما طبق وظیفه خود عمل می‌کنیم. ما با تمام توان خود در حال خدمت‌رسانی هستیم اما ممکن است این تکاپو، جواب این میزان شیوع ویروس کرونا را ندهد. اگر مردم رعایت موازین بهداشتی را انجام ندهند، بیماران کرونایی افزایش پیدا خواهند کرد. در این صورت ما تخت بیمارستانی، نیروی درمانی و پزشک کافی برای رسیدگی نداریم. 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: برای مقابله و جلوگیری از شیوع  این بیماری تنها تیم پزشکی و پیراپزشکی نمی‌توانند کمکی کنند، بلکه باید همه ما کمک کنیم تا از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم. 

بیرجندی‌نژاد با اشاره به اینکه «کاری که تیم پزشکی و پیراپزشکی انجام می‌دهد با مشوق‌های مالی قابل مقایسه نیست»، اظهار کرد: این افراد با جان و دل خود زحمت می‌کشند. ما پیگیر آن هستیم که برای تیم درمانی و بیمارستان‌ها که این روزها تلاش می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر بگیریم. بزرگترین مشوق برای کادر درمانی این است که مردم از تیم پزشکی حمایت کنند. بهترین کمک و مشوق از طرف مردم برای تیم پزشکی، رعایت اصول بهداشتی، رعایت قرنطینه، خودداری از دید و بازید و... است. 

وی عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از ورود به محل پرجمعیت خودداری کنند و سفر نرفتن را واقعا جدی بگیرید. از کسانی که در این شرایط به سفر می‌روند، گلایه دارم. هنوز برخی نقاط شهر، شلوغ است؛چراکه برخی از مردم هشدارها را جدی نگرفتند. 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد بیان کرد: اگر کسی علائم این بیماری را داشت می‌تواند با مشاوره تلفنی و کمک گرفتن از تیم‌های پزشکی، در منزل بماند و خودش بیماری را در منزل درمان کند. همه مردم باید کمک کنند که با یکدیگر از این برهه حساس و خطرناک عبور کنیم. 

بیرجندی‌نژاد خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ عنوان برای گذراندن سیزده بدر امسال از خانه بیرون نروند. ما به نحسی سیزده اعتقادی نداریم اما اگر مردم برای گذراندن این روز بیرون بروند، نحسی آن دو هفته بعد با شروع علائم بیماری کرونا در آنها شروع خواهد شد. 


وی با بیان اینکه «همه ما تاوان این نحسی را خواهیم داد»، تاکید کرد: قرار است نیروهای نظامی و انتظامی در این خصوص هماهنگ باشند و از خروج مردم از منزل برای رفتن به سیزده بدر ممانعت به عمل بیاورند. از مردم خواهش می‌کنیم نکات ایمنی را جدی بگیرند. کسانی که نکات گفته شده را رعایت نمی‌کنند، جان همه مردم، تیم پزشکی، نیروی پلیس و... را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان نظام پزشکی پزشکی و پیراپزشکی بیمارستان ها کادر درمانی خدمت رسانی تیم پزشکی اگر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است

به گزارش قدس آنلاین،صالح بهرام‌پور  اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • مدارس شیفت عصر زاهدان غیرحضوری شد
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد