Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@10:20:16 GMT

سازش بیش از ۵۰ درصد پرونده های کارگری

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۵۲۷

سازش بیش از ۵۰ درصد پرونده های کارگری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار در راستای سهولت فرآیند اداری، بیان کرد: این سامانه ضمن کاهش مراجعات حضوری، جلوگیری از بوروکراسی و حذف هزینه های جاری شهروندان؛ منجر به افزایش اطلاع رسانی در روند رسیدگی و کاهش مشکلات ناشی از ابلاغ اوراق مربوط به مراجع حل اختلاف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا پاکدامن با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار از بهمن ماه ۹۸ عنوان کرد: متقاضیان می توانند با اخذ کد رهگیری احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام و ثبت دادخواست خود را به صورت الکترونیکی تنظیم کنند.

او با ییان اینکه اعضای مراجع حل اختلاف از سه ضلع نمایندگان دولت،کارفرمایان و کارگران تشکیل شده است، یادآور شد: در این مراجع نزدیک به ۴۵۰ نفر در امر رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی عضویت دارند و با تعامل صورت گرفته این اداره کل با تشکل های کارگری و کارفرمایی ۵۲ درصد از پرونده های مطروحه در سال ۹۸ منجر به سازش شده است که این امر در پایداری کارگاه ها موثر بوده است.

پاکدامن افزود: همچنین با تقویت واحد مشاوره بخشی از دادخواست های ارایه شده قبل از طرح در مراجع به صلح خاتمه داده شده است.

رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به پیاده سازی نظام کارمزدی بجای نظام مزدی در کارگاه ها تصریح کرد: این نظام در راستای افزایش بهره وری تولید و ارتقا سطح درآمد کارگران و همچنین افزایش سود کارفرمایان با برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی ترویج داده شد.

پاکدامن ادامه داد: در این خصوص ۱۲۸ قرارداد بین کارگران و کارفرمایان کارگاه هایی که قابلیت اجرایی این طرح را داشتند؛ منعقد شده است.

او با بیان تشکیل کمیته های انضباط کار در کارگاه ها خصوصا اتحادیه های صنفی با هدف ایجاد محیطی سالم در راستای افزایش کارایی و بهبود کمی و کیفی فعالیت ها ابراز کرد: با شعار "هر کمیته انضباط کار یک مرجع حل اختلاف" ۲۰۳ کمیته انضباط کار در سال ۹۸ تشکیل شده است.

پاکدامن با اشاره به درخواست های متقاضیان اخذ تایید صلاحیت شرکت های خدماتی پشتیبانی و فنی مهندسی در سال ۹۸ عنوان کرد: در این زمینه ۳۹۲ درخواست در کمیته تایید صلاحیت شرکت های خدماتی تایید شده است.

او افزود: این اداره کل نظارت قانونی بر عملکرد شرکت های مزبور را با هدف صیانت حقوق کارگران شاغل در این کارگاه ها از جمله جلوگیری از انعقاد قراردادهای سفید امضا و واریز کلیه مطالبات به حساب بانکی کارگران در نظر گرفته است.

پاکدامن تصریح کرد: در راستای ارتقاء انگیزش کارگران و منع تبعیض پرداخت دستمزد بین کارگران برای کارهای هم ارزش با شرایط یکسان در ۱۴ کارگاه بالای ۵۰ نفر طرح طبقه بندی مشاغل پیاده سازی و مورد تایید این اداره کل قرار گرفته اند.

او گفت: از جمله وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین تنظیم و نظارت روابط کار و صیانت از نیروی کار است که با تعاملی که با تشکلات عالی کارفرمایی و کارگری استان به وجود آمده است خوشبختانه استان فارس کمترین تنش کارگری و کارفرمایی را داشته است.

رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه در اداره روابط کار بیش از ۶۰۰۰ نفر ساعت کارگاه های آموزشی ویژه کارفرمایان و کارگران برگزار شده است، تصریح کرد: این اموزش ها در راستای ارتقا مدیریت منابع انسانی و به منظور جلوگیری از بروز اختلافات کارگری و کارفرمایی خصوصا در کارگاه های کوچک و همچنین آموزش اعضای مراجع حل اختلاف در رابطه با منشور اداره جلسات در سال ۹۸ برگزار شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی کارفرمایان پرونده های کارگری کار و رفاه اجتماعی فارس کارگری و کارفرمایی اداره روابط کار حل اختلاف کارگاه ها سال ۹۸ اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، پرونده اختلاف خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود، با رضایت اولیای دم منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده را تشدید کرد.

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات‌البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور قضائی وی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد و با دعوت از اعضای خانواده و برگزاری جلسات متعدد در راستای ایجاد صلح و سازش میان آن‌ها، اقداماتی صورت گرفت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از چهار ماه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچ‌گونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی اضافه کرد: میان اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 747158

دیگر خبرها

  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • موفقیت همیاران صلح در پرونده‌های بزرگ قضایی
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان