Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت در خصوص تجارت گفت: در بخش صادرات با توجه به تحریم‌ها و نوسانات قیمتی ارز صادرات برای واحد‌های تولید ما توجیه پذیری پیدا نمود در سال گذشته شاهد ۱۵۸ درصد افزایش صادرات بودیم کارشناسان ما در حوزه توسعه تجارت خارجی بازار‌های هدف را مورد مطالعاتی قرار داده اند و سرمایه گذاری که در این زمینه شده بیشتر در اختیار تولید کنندگانی که محصولات صادرات محور دارند قرار خواهند گرفت و فضای صادرات را برای آن‌ها تسهیل خواهیم نمود تا به راحتی بتوانند صادرات خود را انجام دهند و این اقدام مهمی برای تحقق جهش تولید می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در خصوص برنامه‌ها و اولویت عملیاتی سال جهش تولید افزود: در سال گذشته که سال رونق تولید نام داشت ما زیر ساخت‌های لازم را برای توسعه صنعتی استان با رهنمود‌های استاندار و حمایت‌های سیستم قضایی استان جلسات متعددی در خصوص رونق تولید برگزار نمودیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های سال جدید گفت: اهدافی که در راستای توسعه وضعیت صنعتی استان داریم در دست تدوین می‌باشد و آیتم‌های موردنظر نیز دردست جمع آوری است.
صادقی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای ۴۱۲ طرح در دست اقدام اظهار داشت: اشتغالی که این طرح‌ها ایجاد خواهند نمود برابر با معادل ظرفیت اشتغال فعلی صنعت استان می‌باشد و اکثرا واحد‌های بزرگ می‌باشند این طرح‌ها را بر مبنای درصد پیشرفت آن‌ها تقسیم بندی نموده ایم.
او افزود: با تمامی واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران صنعتی استان در آینده نزدیک جلساتی برگزار خواهیم نمود و به مطالباتی که سرمایه گذاران از سیستم دولتی دارند و همچنین مسایل و مشکلات زیر ساختی آن‌ها را حل خواهیم نمود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: خوشبختانه از سال گذشتته اعتباراتی داریم که برای این موضوع در نظر گرفته ایم و دولت نیز تسهیلات جدیدی با بهره کمتر برای این واحد‌ها و سرمایگذارن پرداخت خواهد نمود و واحد‌های تولید نیز برای طرح‌های دردست اقدام برنامه زمان بندی شده در خصوص پیشرفت فیزیکی ارائه خواهند نمود.
صادقی درخصوص نظارت برنحوه پیشرفت عملیاتی واحد‌ها گفت: واحد‌های تولیدی را برحسب رسته در بین کارشناسان صنعت و معدن تقسیم بندی نموده ایم که هر هفته کارشناسان واحد‌ها را رصد خواهند تا بتوانیم به جهش تولید مورد نظر دست یابیم.
فعالیت ۵۷ واحد تولیدی راکد در اردبیل
او بخش دوم را واحد‌های راکد نامبرد و گفت: خوشبتخانه سال گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام گرفته و توانستیم ۵۷ واحد راکد را فعال نماییم و بر اساس برنامه¬ ¬¬¬ریزی‌های انجام شده امسال نیز موضوع را ادامه می‌دهیم چرا که منویات مقام معظم رهبری در خصوص پیام نوروزی جهش تولید انگیزه مضاعفی را برای انجام کار ایجاد می‌نماید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد:، چون ظرفیت‌های خوبی در واحد‌های راکد داریم امسال نیزدر این رابطه برنامه ریزی کرده ایم از جمله واحد ابریشم سبلان که به سرمایگذار جدید واگذار گردیده است کار‌ها از اواخر سال گذشته شروع شده در چند روز گذشته کار‌های اداری و حقوقی انجام شده است که ان شاالله یک ظرفیت بالایی در اشتغال خواهد داشت.
صادقی موضوع واحد‌های در حال تولید را بحث مهمی در صنعت استان بیان داشت وگفت: بحث واحد‌هایی که در حال تولید هستند و پروانه بهره برداری دارند آن‌ها را به دو دسته تقسیم نموده ایم دسته اول که ظرفیت تولید آن‌ها پایین می‌باشد بدین معناکه کمتر از ظرفیت اسمی تولید دارند برنامه ریزی نموده ایم و با صنعتگران جلساتی خواهیم داشت تا تولید آن‌ها به ظرفیت تولید اسمی نزدیک شوند ودر این راستا وزارت متبوع برنامه ریزی کرده تا تسهیلات اعتباری لازم را به این واحد‌ها پرداخت نماید.
شهرک تخصصی معدن راه اندازی می‌شود
او در بحث معادن گفت: از سال‌های گذشت مطالعات معدنی شروع شده بود که خوشبختانه ۲ مورد از پهنه‌ها در منطقه مشگین شهر نتیجه داد و معادن مس، طلا و مولیبدن شروع به کار نموده و شهرک تخصصی در حال احداث می‌باشد و علاوه بر این صنایع غیر فلزی مثل تولیدکاغذ از سنگ و سایر اقلام و اقدامی که ما انجام داده ایم و واحد‌های معدنی که راکد بودند احصاء ومشخصات آن‌ها جمع آوری نموده ایم که از راه‌های بسیار آسان به سرمایه گذارانی که می‌خواهند در صنایع معدنی سرمایه گذاری نماینددر اختیارشان قرار خواهیم داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل درخصوص معادن دیگر مناطق استان یادآورشد: برنامه‌ها دربحث معدن ودر راستای جهش تولید با توجه به مطالعاتی در جنوب استان نیز مورد مطالعه می‌باشد که به مرحله بهره بردرای رسیدن آن‌ها سیمای اقتصادی استان را تغییر اساسی خواهند داد.
صادقی در خصوص قاچاق کالا بیان داشت: بحثی در وزارت صمت با عنوان اعلام موجودی انبار‌ها برای جلوگیری قاچاق کالا در نظرگرفته شده بدین صورت هر کالایی که از مبدا خارج می‌شود باید مقصد آن مشخص شود، در این راستا بازرسان ما در سطح عرضه حضور دارند و آمار مشخصات انبار‌ها را احصاء می‌کنند و در صورت محرز شدن موضوع قاچاق کالا با همکاری تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی موضوع را پیگیری می‌نماید، سال گذشته در این زمینه چندین فقره پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارسال شده که با شدت با موضوع قاچاق برخورد خواهیم کرد.
۳۰۰ هزار ماسک در واحد‌های تولیدی اردبیل آماده عرضه است
او گفت: در روز‌های اول موضوع کرونا مردم گلایه‌مند بودند که ماسک و مواد ضدعفونی کننده پیدا نمی‌شود خوشبختانه، اما آلان در حال حاضر ماسک مازاد داریم و امروز ۳۰۰ هزار ماسک در واحد‌های تولید آماده عرضه داریم داروخانه‌ها اعلام می‌نمایند ماسک و مواد ضد عفونی کننده به حد کافی موجود هست، برنامه داریم ان شاالله در صورت مازاد ماسک را به استان‌های همجوار ارسال نماییم. در بحث ضد عفونی کننده‌ها خوشبختانه واحد تولید داریم و مواد اولیه آن‌ها را تامین نموده ایم که به اندازه کافی تولید می‌شود و در این مورد هیچگونه مشکلی نداریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بحث توزیع اقلام یاد شده در مناطق محروم و روستایی گفت: برای مناطق محروم و روستا‌ها با برنامه ریزی‌های انجام شده در کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های نظارتی معاونت غذا دارو سازمان صمت استانداری که به دستور استاندار می‌باشد سیاست گذاری‌های توزیع این کالا‌ها انجام می‌گیرد در صورتی که فرمانداران و بخشداران دهیاران اعلام نیاز کنند در اختیارشان قرار خواهیم داد.
صادقی بیان کرد: برای مقابله و غلبه بر ویروس کرونا از اصناف عزیز خواهش داریم در ادامه نیز همکاری لازم را داشته باشند تا زنجیره شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل قطع شود.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا قاچاق کالا واحدهای تولیدی تولید ماسک معدن و تجارت استان اردبیل رئیس سازمان صنعت واحد های تولیدی واحد های تولید برنامه ریزی سال گذشته نموده ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد