Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: فضل الله بابایی، مسئول هیئت جوانان ثارالله شهرستان پلدختر در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این هیئت، گروههای جهادی و مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: با تلفیق ۸ گروه جهادی، هیئتی و مردمی شامل حدود ۵۰ نیروی فعال در حوزه مدافعان سلامت ورود پیدا کردیم.

هیئتی‌ها به میدان مقابله با کرونا آمدند

وی با بیان اینکه بعد از سیلاب فروردین ماه به این نتیجه رسیدیم به صورت قرارگاهی فعالیت کنیم، گفت: اولویت کار مجموعه ما فرهنگی بوده و علاوه بر آن خدماتی مانند تهیه جهیزیه عروس، مفروش کردن منزل مردم و کمک‌های معیشتی زمان وقوع سیل انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول هیئت جوانان ثارالله شهرستان پلدختر با تاکید بر اینکه زمان مطرح شدن موضوع کرونا در استان نیز با رایزنی که با خیرین داشتیم توانستیم مواد ضدعفونی کننده را به دست مردم، دهیاران و شهرداری برساندیم، تصریح کرد: قرارگاه صاحب الامر نیز مواد ضدعفونی کننده برای سطح شهر را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد و خیران نیز محلول ضدعفونی کننده در اختیار ما قرار داد.

بابایی، گفت: حدود ۱۵ میلیون تومان به صورت متفرقه توسط خیران به دست ما رسید که مقداری از آن را صرف خرید مواد غذایی برای خانواده افرادی که فرد مبتلا داشته‌اند و در قرنطینه هستند در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده پایه الکل‌توزیع شد و ۲۰۰ لیتر الکل نیز از دانشکده‌علوم‌پزشکی خریداری شده را در اختیار مردم قرار می‌دهیم، افزود: ما در مناطق ضعیف، حاشیه شهر و روستاهایی که معمولاً دهیار ندارند کمک‌رسانی کردیم چون در سطح شهر، شهرداری و عوامل بسیج مناطق پر تردد و شلوغ را پوشش می‌دهد به همین دلیل با مناطق محروم و حاشیه نشین را پیگیری می‌کنیم، خیران زیادی با ما همکاری می‌کرد اما پس از سیلاب به دلایل مختلفی مانند از بین رفتن سرمایه آنها تعداد خیرین ما کاسته شد و از لحاظ اداری نیز ادارات همکاری چندانی با گروهای جهادی داشتند.

گروههای جهادی پای کار آمدند

مصطفی مؤمنی مسئول گروه جهادی جوانان پلدختر نیز در سخنانی، اظهار داشت: این گروه جهادی هر زمان که به وجود آنها نیاز بود فعالیت داشته است، زمان وقوع سیلاب و زمین لرزه، علاوه بر کمک‌های فیزیکی در مباحث فرهنگی و اجتماعی شهرستان نیز فعال هستیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه امکانات شهرستان پلدختر پایین است اما اگر حمایت شوند نیروی انسانی گروه‌های جهادی ما پای کار هستند به طوری که در جریان وقوع سیلاب به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند، بیان داشت: این گروه جهادی ۵۰ نفره با توجه به امکانات کمی که داشتند گندزدایی و ضد عفونی محلات را انجام داد.

‌مسئول گروه جهادی جوانان پلدختر، عنوان کرد: متأسفانه قرارگاه عملیاتی واحد وجود ندارد و گروه‌ها آتش به اختیار فعالیت می‌کنند، نیاز است یک مجموعه قرارگاه ایجاد شود تا با فرهنگ‌سازی در زمینه کرونا دیدگاه مردم و ساختار ذهنی مردم را نسبت به این موضوع تغییر دهیم تا در شکست کرونا مؤثر باشیم.

مؤمنی با اشاره به اینکه کارهای عملیاتی توسط هلال احمر و دیگر ارگان‌های مربوطه انجام می‌شود، پس نیازمند کار فرهنگی هستیم چرا که اصل کار و مبارزه با کرونا انجام فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ سازی در بین مردم است، گفت: اگر امکانات دستگاه‌ها به دست گروه‌های جهادی و افراد بسیجی داده شود می‌توانند نهایت استفاده را از امکانات بالقوه‌ای که وجود دارد انجام دهند.

وی، افزود: ماهیت بسیج و بسیجی عشق و علاقه است و از کسی توقع ندارند و در آنچه که احساس می‌کنند اعتقاد و وظیفه‌ی آنهاست ورود پیدا می‌کنند.

ضدعفونی شهر توسط اعضای موکب شهید شکارچی

احسان بابایی، مسئول موکب شهید شکارچی پلدختر نیز در سخنانی، اظهار داشت: این موکب با گروهی حدود ۲۰ نفر در زمینه گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها، معابر و منازل را از همان ابتدای اعلام وجود ویروس کرونا در ایران به صورت تمام وقت آغاز کردیم و سطح شهر را یک بار ضد عفونی کردیم.

وی، گفت: منطقه غرب شهر پلدختر و چند روستای محروم به ویژه روستای «سراب حمام» که روستای مهاجرپذیری است را ضد عفونی و گند زدایی کردیم.

وی با اشاره به کمبود ماسک و دستکش در پلدختر، گفت: مردم با توجه به وقوع سیلاب فروردین ماه دارای وضع معیشتی مناسبی نیستند.

مسئول موکب شهید شکارچی پلدختر با تاکید بر اینکه با کمک خیرین برای حدود ۹۰ خانوار بسته معیشتی شامل برنج روغن ماکارونی، مرغ، کفش و پوشاک برای شب عید تهیه و توزیع کردیم و به خانوارهای کم بضاعت اهدا شد، افزود: نیازمند حمایت و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت نیروهای جهادی نهایت استفاده را داشته باشیم.

کد خبر 4887710

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا پلدختر گروههای جهادی سازمان فضای مجازی سراج ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد ضدعفونی سال جهش تولید بارش باران سیلاب طرح غربالگری حوادث چهارشنبه سوری ضدعفونی کننده گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار

محمد یوسفی مسئول قرارگاه جهادی حیدریون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تشکیل این گروه جهادی گفت: گروه جهادی حیدریون کارش را با راه اندازی هیئت عزاداری شروع کرد و با حضور فعال جوانان و نوجوانان تبدیل به یک موکب شد.

یوسفی افزود: این موکب در مناسبت‌های مختلف مانند ایام محرم و صفر ۶۰ شب ، ایام فاطمه ۳۰ شب ، ماه رمضان نیز ۳۰ شب و ولادت و مناسبت‌های ملی و مذهبی و  شهادت‌ها اقدام به پذیرایی و حتی خدمات چند منظوره از قبیل خدمات رسانی پزشکی ، جهیزیه ، ازدواج ، پخت و پز غذا و محروم زدایی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مسئول قرارگاه جهادی حیدریون گفت: این قرارگاه چند مجموعه دارد  به طوری که ما از  خیریه ها، گروه‌های جهادی، ثمن‌ها و مراکز نیکوکاری  هم پشتیانی و حمایت می کنیم. 

یوسفی افزود: این قرارگاه از سال ۸۶ فعالیت خود را شروع کرد بطوری که بیشتر از نوجوانان و جوانان تشکیل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته یوسفی قرار است تا یک ماه آینده برای جوانان ازدواج آسان را راه اندازی کنیم در باغ تالاری برای خانواده‌ها با ظرفیت ۲۰۰ نفر که به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه