Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:34:26 GMT

آمادگی کامل شیراز برای بارش‌های بهاری

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۶۳۱

آمادگی کامل شیراز برای بارش‌های بهاری

ایسنا/فارس قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به آمادگی مجموعه شهرداری برای مواجهه با بارش های بهاری گفت: در ۱۰۰ نقطه کلیدی که ورودی آب به جداول و کانال های اصلی شهر است، نیروهای شهرداری به صورت تمام وقت برای رفع هرگونه آبگرفتگی مستقر هستند.

آرش فرج زاده، شنبه 9 فروردین به خبرنگاران گفت: لایروبی ۴۹۲ هزار متر جداول روباز، کانال های روبسته و لوله های کاروگیت، ۲۷۰۰ چاه جذبی محدوده شیراز و ۲۷ کیلومتر مسیل از اقدامات مهم شهرداری برای مواجهه با بارش های بهاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار متر طول لوله گذاری جدید انجام و تمام لوله ها، کالورت ها، مسیر های عبور آبهای سطحی و مسیرهای ورود آب به رودخانه خشک و سلطان آباد کنترل شده است، افزود: امسال قبل از شروع بارندگی ها، ۶۵ کیلومتر از رودخانه های شیراز را علی رغم اینکه وظیفه شهرداری نبوده با همکاری سازمان آب منطقه ای لایروبی کرده ایم.

قائم مقام شهردار شیراز اضافه کرد: مناطق آسیب پذیر مثل سعدی و دروازه قرآن به صورت ویژه رصد می شوند و با اقداماتی که طی سال گذشته انجام شده، امیدوارم بتوانیم بارندگی های رگباری بهاری را بدون آسیبی پشت سر بگذاریم.

فرج زاده با اشاره به اینکه پیمانکاران شهرداری نیز در آماده باش هستند که در صورت نیاز با ماشین آلات به شهرداری یاری برسانند، افزود: پمپ های سیار در سازمان خدمات شهری مستقر شده اند که در صورت نیاز این پمپ ها در مناطق آبگرفته به کارگیری می شوند.

وی با بیان اینکه پیرو دستور شهردار شیراز کلیه مرخصی ها تا پایان نوروز لغو شده است، گفت: شهرداری شیراز با آمادگی کامل و با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از همکاران اجرایی و ستادی و ۳ هزار نفر پاکبان زحمتکش شرایط بارندگی را کنترل می کنند.

قائم مقام شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری شیراز مثل پارک ۵۸۰ هکتاری، ارتفاعات، جزیره نهراعظم و پیاده راه سلامت تعطیل است و اجازه تردد به شهروندان داده نمی شود. همچنین در صورت افزایش شدت بارندگی با هماهنگی پلیس راهور کنارگذرها مسدود می شوند.

فرج زاده همچنین از شهروندان درخواست کرد که با توجه به شیوع کروناویروس و پیش بینی بارش‌ها رگباری، در منازل بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شيراز بارندگي شهردار شیراز بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر

در سال ۱۴۰۳ و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سد شیرین‌دره یک سد خاکی با هسته رسی بر روی رودخانه شیرین  از سرشاخه‌های رودخانه اترک  است که در شهرستان مانه و در فاصله 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد واقع شده‌ است. کار ساخت این سد با گنجایش مخزن 91 میلیون مترمکعب در سال 1375 آغاز و در سال 1384 سد آبگیری و افتتاح شد. این سد از سال 1398 تاکنون با مشکل شدید کم بارشی و خشکسالی رودخانه اترک مواجه بود و موجب شد سطح آب در مخزن سد به کمترین میزان خود در در دهه گذشته برسد.

در سال 1403 و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود 40 میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. با توجه به اینکه شیرین‌دره مهم‌ترین منبع تأمین آب بجنورد است، افزایش ذخیره مخزن این سد از اهمیت اساسی برخوردار است.

سالانه 600 هزار مترمکعب رسوب‌گذاری در مخزن سد شیرین‌دره پیش‌بینی شده بود، اما در این سال‌ها سالانه 400 هزار مترمکعب، بیشتر از پیش‌بینی‌ها گل و لای وارد مخزن سد شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات