Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از نظر علمی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها زودهنگام نخواهد بود. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت ظهر شنبه در ویدئو کنفرانس با حضور خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دارای دو بعد علمی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از نظر علمی زمانی ما می توانیم در مورد بازگشایی مدارس صحبت کنیم که دو دوره 10 روزه روند کاهنده ابتلا را شاهد باشیم و ویروس به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده باشد.

وی افزود: طبیعی است که زمان بازگشایی در مناطق مختلف یکسان نیست و به اینکه هر منطقه چه شرایطی داشته باشد بستگی دارد.

حق دوست اظهار داشت: از سوی دیگر بین مدارس و دانشگاه ها تفاوت است. در مورد دانشگاه ها با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان از شهرستان های مختلف حضور می یابند و بحث خوابگاه ها را داریم باید شرایط سخت گیرانه تری اعمال شود.

وی گفت: همچنین بچه های دبیرستانی با بچه های دبستانی متفاوت هستند و رفتارشان قابل کنترل است. توضیح علمی این است که برای بازگشایی بر اساس شرایط منطقه تصمیم گیری شود. ضمن اینکه به شرایط بین المللی هم باید توجه کنیم.

طهرانچی: دانشگاهها برای رفع موانع جهش تولید راه حل ارائه کنندرئیس دانشگاه هاروارد و همسرش کرونا گرفتندنیلی خبر داد: دانشگاه تهران به دنبال راهکارهای جدید برای عبور از بحران کرونا

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: ضمن اینکه جو اجتماعی نیز مهم است و زمانی که والدین دانش آموزان و دانشجویان مضطرب باشند حتی اگر مدارس و دانشگاه‌ها هم باز باشند مشارکت خانواده ها کم است. ضمن اینکه به صورت اقناعی هم باید توضیح دهیم و توصیه هایی در زمان بازگشایی داشته باشیم. از نظر علمی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها زودهنگام نخواهد بود.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا همچنین در پاسخ به سئوالی درباره آزمون های کشوری نیز گفت: ما چندین سناریو را برای آزمون ها ترسیم کردیم. این سناریوها بر این اساس که بتوانیم با سرعت قابل قبولی در چند هفته آینده شرایط مطلوبی داشته باشیم تا شرایط سخت گیرانه متفاوت است.

 وی افزود: ممکن است که کمی از استانداردهای آموزشی حضوری کمی عدول کنیم و توجه کنیم که کسر کوچکی از آموزش از راه دور و آموزش های مجازی که قبلا به آموزش اختصاص داده بودیم امروز رکن اصلی آموزش است و باید به آموزش از راه دور بها دهیم.

حق دوست افزود: ممکن است امتحانات جامع را به تعویق بیاندازیم. معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: عزم بنده و سایر معاونان آموزشی دانشگاه ها این است که با درک شرایط موجود استانداردهای آموزشی را با دقت و وسواس مدنظر داشته باشیم و از افت تحصیلی جلوگیری کنیم.  

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم وزارت بهداشت ویروس کرونا دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم وزارت بهداشت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها معاون آموزشی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل

به گزارش خبرنگار مهر، نیروهای پرستاری در بالین، بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند و از همین رو، همواره در خط مقدم خدمت به بیماران قرار دارند. به طوری که در طول شبانه روز نمی‌توان بخش‌های بیمارستانی را خالی از پرستار دید. در عین حال و به رغم حجم سنگین خدمات پرستاری؛ متأسفانه آن طور که باید و شاید از حقوق کافی برخوردار نیستند و همین موضوع سبب شده که در سال‌های اخیر، شاهد خروج پرستاران از بخش دولتی، تغییر شغل، خانه نشینی و در نهایت، مهاجرت آنها به کشورهای منطقه و…، باشیم. این در حالی است که بحران کمبود پرستار در بیمارستان‌های دولتی، به مرز خطر رسیده و می‌بایست برای جبران کمبود نیروی پرستاری، اقدامات عاجلی صورت داد.

روند خروج پرستاران از بیمارستان‌های دولتی، در مقابل افتتاح و بهره برداری از بیمارستان‌های جدید؛ نقطه مقابل هم قرار گرفته‌اند و همین موضوع در حوزه پرستاری، چالش ساز شده است. زیرا، از یک طرف شاهد کم شدن نیروهای پرستاری هستیم و از سوی دیگر، بیمارستان‌های جدید افتتاح می‌شوند که نیازمند نیروی پرستاری هستند.

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار اعمال تعرفه ترجیحی در مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

وی به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کرده و دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

در همین حال، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، افزایش ضریب K از ۲۰ به ۳۰ هزار تومان را مبنای تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد و گفت: پرستاران دریافتی پایین‌تری داشتند و با این مساعدت، کارانه گروه پرستاری تا حدودی ترمیم می‌شود.

با توجه به اظهارات معاونان پرستاری و درمان وزارت بهداشت که مدعی هستند وضعیت دریافتی پرستاران در سال ۱۴۰۳ بهتر خواهد شد، اما یوسف رحیمی معاون توسعه و منابع سازمان نظام پرستاری، معتقد است که وضعیت درآمدی پرستاران پاسخگوی هزینه‌های آنها نیست.

وی در توضیح این ادعای خود گفت: طبق آمارهای رسمی و غیر رسمی که وجود دارد برای اجاره یک واحد آپارتمان به صورت میانگین در شهر تهران ماهیانه ۲۲ میلیون تومان باید اجاره پرداخت شود، در صورتی که درآمد یک پرستار ماهانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است. به طوری که پرستار ساکن تهران با دو شیفت کار کردن فقط می‌تواند هزینه اجاره خانه را پرداخت کند و در معیشت روزانه خود دچار مشکل می‌شود.

معاون توسعه سازمان نظام پرستاری افزود: هر روز ما شاهد این هستیم که بیمارستان‌های تهران خالی از پرستار می‌شوند، در واقع پرستاران یا تغییر شغل می‌دهند یا به مهاجرت روی می‌آورند.

رحیمی گفت: در حال حاضر وضعیت معیشت پرستاران اصلاً خوب نیست و با یک بحران واقعی در خصوص معیشت پرستاران روبرو هستیم که دولت هم به این نتیجه رسیده که باید توجه ویژه‌تری به پرستاران کند. زیرا، طبق آمارهایی که از مهاجرت پرستاران داریم حدود یک چهارم یا حتی بیشتر از خروجی دانشکده‌های پرستاری در حال مهاجرت هستند.

وی اظهار داشت: وقت آن رسیده هرچه سریع‌تر برای معیشت پرستاران فکر کنیم، گاهی برای گروه‌های مختلف چه در حوزه سلامت چه در خارج از حوزه سلامت؛ مزایایی پرداخت می‌شود، اما وقتی به حوزه پرستاری می‌رسد، احساس می‌شود میان اجرای حقوق و منافع پرستاران و تصمیم‌گیران فاصله وجود دارد. امیدواریم در سال جدید، دولت، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و…، نشان دهند که می‌خواهند با پرستاران همکاری کنند.

کد خبر 6083895 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • معاون بهداشت وزارت بهداشت: ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است