Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان با اشاره به کاهش خرید مرغ در ایام نوروز گفت: مسئولان باید فکری به حال مرغ مازاد در مرغداری‌ها کرده و با ذخیره مرغ اجازه ندهند تولید مرغ در سال جهش تولید کاهش یابد. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

محمدحسین زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به اعمال محدودیت‌های مختلف برای پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: از اواخر سال 98 برای تأمین مرغ در ایام تعطیلات عید نوروز شاهد افزایش جوجه ریزی و خرید جوجه‌ها به قیمت 8 هزار تومان توسط مرغداری‌ها بودیم که اکنون بیش از 150 هزار تن مرغ در مرغداری‌های کشور انباشته‌شده اما خریداری برای آن‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، تالارهای عروسی و دیدوبازدیدهای مردم تعطیل شد که به همان نسبت تقاضا برای خرید مرغ کاهش یافت، به‌گونه‌ای که در برخی از استان‌های کشور قیمت خرید یک کیلو مرغ از یک کیلو سیب‌زمینی نیز کمتر شد.

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان به سخنان رهبر انقلاب درباره نام‌گذاری سال 99 به‌عنوان سال جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: اکنون مرغی که باید با قیمت تمام‌شده بین 9 تا 10 هزار تومان از مرغداری خریده شود متأسفانه کشتارگاه‌ها 5 تا 6 هزار تومان می‌خرند و این یعنی به ازای هر کیلو مرغ 50 تا 60 درصد ضرر به تولیدکننده وارد می‌شود که دقیقاً در تضاد با شعار سال است.

زمانی بابیان اینکه در حال حاضر جمع‌آوری مرغ از واحدهای مرغ گوشتی ضرورتی ملی است، عنوان کرد: به دلیل اهمیت فوق‌العاده امنیت غذایی و تأمین گوشت مرغ به‌عنوان یک محصول مهم پرمصرف در سبد غذایی است و باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی هماهنگی لازم برای خرید مرغ توسط کشتارگاه‌هایی که دارای تونل انجماد هستند انجام شود.

وی تصریح کرد: همه واحدهای مرغداری که مرغ مازاد در سالن‌هایشان باقی‌مانده باید برای تولید آینده تخلیه و مرغ آن‌ها ذخیره‌سازی استراتژیک شود.

حمایت از مرغداران در راستای جهش تولید انجام می‌شودمرغ زیر وزن 1800 گرم مرغداران بدون محدویت خریداری می شود+ سندوزارت جهاد کشاورزی به روحانی قول احیای مرغِ لاین ایرانی را داد

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان تأکید کرد: تولید مرغداری‌های یک سرمایه ملی و حیاتی است که دولت باید با همه قوا برای حمایت از این صنعت تولیدی ورود کرده و آن را از نابودی نجات دهد.

زمانی هشدار داد: با توجه به تجربه گذشته و رکود بازار در خرید مرغ که سبب تجمع مرغ در مرغداری‌ها شده، در ماه آینده شاهد کاهش شدید مرغ در کشور خواهیم بود چراکه جوجه‌ای تولید نشده و مرغداری‌ها نیز توان ادامه فعالیت و تولید ندارند.

به گزارش تسنیم، اکنون قیمت تمام‌شده یک کیلو مرغ 10 هزار تومان است که از 2 فروردین 99 کشتارگاه‌ها برخلاف نرخ مصوب، باقیمتی کمتر از 7 هزار تومان حاضر به خریداری مرغ هستند.

انتهای پیام/344/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرغداری ها هزار تومان خرید مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!

به گزارش "ورزش سه"، طبق عادت هر ساله لیگ والیبال کره جنوبی، مسئولان فدراسیون این کشور اسامی بازیکنان آسیایی که تیم های کره ای مجاز به خرید آنها هستند را اعلام کرد که بازیکنان ایرانی بسیاری در آن حضور دارند.

سید محمد موسوی، محراب  ملکی، طیب عینی، محمد بربست، امیرحسن فرهادی، امیرحسین ساداتی، علیرضا ابلوچ، علی طبری، عارف مرادی، محمد علی فلاح، علی حق پرست، محمد صادقی، فرهاد سال افزون، شهروز همایونفر منش، سعید رنجبر،سهیل کمال آبادی و علی فضلی هفده بازیکن ایرانی هستند که مسئولان والیبال کره جنوبی به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان کشور های آسیایی آن‌ها را در لیست خرید باشگاه های کره ای گذاشته اند.

مراسم درفت یا خرید این بازیکنان اردبیهشت اول تا سوم ماه می در هنگ کنگ برگزار خواهد شد که با توجه به مصافت طولانی بعید است بازیکنان ایرانی همه در آن حضور یابند.

لازم به ذکر است در بخش زنان هم مهسا صابری و مائده برهانی می توانند در بخش زنان شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • ۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج