Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@20:20:00 GMT

ساعت طرح ترافیک جدید پایتخت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۸۰۱

ساعت طرح ترافیک جدید پایتخت اعلام شد

به گزارش روز شنبه مرکز ارتباطات شهرداری تهران، «یوسف حجت»، درباره نحوه اجرای طرح ترافیک در نوروز افزود: به تبعیت از سال‌های گذشته، طرح ترافیک در ایام نوروز اجرا نشد.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک سال ۹۹ از ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌شود، افزود: بنابر اعلام شورای ترافیک تهران،  ساعت محدوده‌های ترافیکی نیز به روند گذشته یعنی از ۸ صبح تا ۱۷ عصر تا اطلاع ثانوی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه رزرو روزهای تردد در سامانه «تهران من»  برای همه شهروندان اعم از ساکنان محدوده طرح یا ساکنان غیر از محدوده طرح الزامی است، بیان کرد: شهروندان قبل از ورود به حلقه اول و دوم ترافیکی باید طرح ترافیک را رزرو کنند و حساب شهروندی‌شان اعتبار کافی داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش؛ کاهش ساعت محدوده ترافیکی از تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ با تصمیم گیری شورای ترافیک تهران تا اطلاع ثانوی انجام شده است.

هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه سال گذشته، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال جاری تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.

 نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امام علی بزرگراه پایتخت ترافیک حمل و نقل و ترافیک شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید صالح پور گفت: از ساعت ۲۳ امشب سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از محدوده منبر پانهو در بلوار ساحلی تا خور گورسوزان توسط پلیس راهور اجرا می‌گردد و از ساعت ۲۴ امشب از خور شیلات محدوده خواجه عطا به سمت اسکله شهید حقانی و دور برگردان اسکله حقانی در هردو باند هم باند شمالی و باند جنوبی محدودیت توقف خواهیم داشت.

وی از عموم شهروندان بویژه رانندگان وسایل نقلیه خواست از ساعت ۶ صبح فردا چهار شنبه ۲۹ فروردین که ممنوعیت تردد از خور شیلات تا دور برگردان اسکله شهید حقانی اعمال می‌شود و این ممنوعیت در باندهای شمالی و جنوبی صورت می‌پذیرد با پلیس نهایت همکاری را داشته باشند.

سرهنگ صالح پور از رانندگانی که قصد تردد در این محورها در ساعات اعلامی دارند خواست جهت تردد از مسیرهای جایگزین از بلوار امام خمینی و بلوار امام حسین و بلوار شهید رجایی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان اظهار داشت: در صورت هرگونه تردد و پارک وسایل نقلیه در بلوار ساحلی در مسیرهای ذکر شده، خودرو توسط یدک کش حمل و به مکان امن انتقال داده می‌شود که لازم است رانندگان به این نکات و تذکرات پلیس در ساعت اجرای مراسم توجه جدی داشته باشند.

این مسؤول انتظامی تصریح کرد: خیابان‌هایی که به بلوار خواجه عطا و بلوار آیت الله طالقانی در محدوده طرح منتهی می‌شوند در ساعات اجرای طرح مسدود هستند.

کد خبر 6079868

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس
  • سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت