Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:34:40 GMT

اهداء خون در خراسان‌جنوبی ۴۶درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۸۶۹

اهداء خون در خراسان‌جنوبی ۴۶درصد کاهش یافت

محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سال ۹۸ تعداد ۲۷ هزار و ۵۶۶ نفر برای اهدا خون به مراکز اهدا در خراسان‌جنوبی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۵۹ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هزار و ۲۴۴ نفر از اهدا کنندگان خانم و ۱۹ هزار و ۱۵ نفر نیز آقا بودند، بیان‌کرد: در سال ۹۷ تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدا خون در خراسان‌جنوبی ۲۸ هزار و ۹۵ نفر بوده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۵ نفر موفق به اهدا خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی با بیان اینکه هزار و ۶۱۵ نفر از اهدا کنندگان خون در سال ۹۷ خانم و ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر آقا بودند، ادامه داد: مقایسه آمار سال ۹۸ با سال قبل از آن نشان می‌دهد که با کاهش دو درصدی مراجعه کنندگان و کاهش هفت درصدی اهدا کنندگان در سال ۹۸ رو به رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمار اهدا خون از ابتدای سال ۹۹ در خراسان‌جنوبی افزود: همچنین از ابتدای سال ۹۹ تعداد ۲۱۶ نفر برای اهدا خون به مراکز اهدا در خراسان‌جنوبی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۴ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از تعداد ۱۸۴ نفر اهداء‌کننده خون تعداد ۱۲ نفر خانم و ۱۷۲ نفر نیز آقا بودند.

عاملی اظهارکرد: در همین بازه زمانی در سال ۹۷ تعداد ۴۳۹ نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که ۳۳۶ نفر آنها موفق به اهدا خون شدند.

وی بیان‌کرد: مقایسه آمار اهدا خون از ابتدای سال ۹۹ تا امروز در مقایسه با سال قبل از آن در همین بازه زمانی نشان از کاهش ۴۶ درصدی اهدا خون دارد که بازهم از هم استانی‌هایی عزیز تقاضامندیم با اهدا خون به کمک افراد نیازمند در این زمینه بشتابند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: هر چند بنا بر توصیه پزشکان جز در موارد ضروری نباید از خانه خارج شویم ولی اهدا خون یک امر ضروری است چرا که افرادی چون بیماران تالاسمی و هموفیلی همواره به خون نیازمند هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا انتقال خون خراسان جنوبی سال خون اهدا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی برای اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، همزمان با ۲۹ فرودین مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مردم و تنی چند از مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.


دیگر خبرها

  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی