Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری پردیس موفق به ساخت دستگاهی برای ضدعفونی کردن لباس کادر درمانی،‌ بالاخص افراد شاغل در بخش اداری و پرسنل در بخش‌های غیر آلوده که ملزم به رفت و آمد در بخشهای بستری بیمارستان هستند شد. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ «افشین ناصری» مدیر عامل شرکت «توسن تجهیز» از ساخت دستگاهی برای ضدعفونی کردن لباس کادر درمانی،‌ بالاخص افراد شاغل در بخش اداری و پرسنل در بخش‌های غیر آلوده که ملزم به رفت و آمد در بخشهای بستری می باشند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه قابل استفاده برای ورودی و خروجی ساختمان‌های اداریِ شرکت‌ها و سازمان‌ها و ضدعفونی کردن البسه کارمندان و مراجعان آنها نیز می‌باشد.

وی با اعلام این خبر گفت: این دستگاه، مواد ضد عفونی مخصوصی را به صورت مه و بدون ایجاد خیسی، بر روی البسه افراد پاشش می‌کند؛ به عبارت دیگر افرادی که از این گیت عبور می‌کنند، می‌توانند با یک توقف 5 ثانیه‌ای، پوشش خود را ضدعفونی کنند.

مدیر عامل شرکت توسن تجهیز، هدف از ساخت این دستگاه را حفاظت از سلامتی کادر درمانی، بالاخص افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط دارند و همچنین همراهان این بیماران اعلام کرد و اظهار داشت: ما این دستگاه را برای ورودی و خروجی بخش‌های مخصوص به درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها در نظر گرفته‌ایم. در واقع این دستگاه در ورودی و خروجی بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا، برای ضدعفونی کردن پوشش کادر درمان، همراهان بیمار و به طور کلی افرادی که به این بخش‌ها رفت و آمد دارند، نصب می‌شود.

ناصری با ذکر این نکته که دستگاه دارای یک مخزن مواد ضدعفونی کننده است، در مورد تامین این مواد گفت: مواد ضدعفونی کننده این دستگاه، از طریق شرکتی که در تولید مواد ضدعفونی کننده تخصص دارد و سال‌هاست با ما همکاری می‌کنند، تامین می‌شود. اگر شرکت دیگری بالاخص در پارک فناوری پردیس،‌ پیشنهادی برای استفاده از ماده ضدعفونی کننده در این وسیله داشته و برای تولید آن مجوز دارد، می‌تواند مواد تولید خود را به خریداران دستگاه ما، عرضه کند.

وی در مورد مدت زمان ساخت این دستگاه توضیح داد: طراحی و ساخت این وسیله حدود دو هفته طول کشید؛ نخستین نمونه آن چند روز قبل از پایان سال 1398 در ورودی بخش تریاژ بیمارستان بانک ملی که مخصوص بیماران تنفسی است، بصورت آزمایشی نصب شد.

چند نمونه دیگر هم در تعطیلات نوروز آماده شده که جهت تست‌های آزمایشگاهیِ اداره تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و به سرعت مراحل پایانی اخذ مجوز تولید وزارت بهداشت در حال انجام می باشد.

ناصری در مورد توان تولید دستگاه مذکور در شرکت توسن تجهیز گفت: اگر خریداری قصد خرید این دستگاه را داشته باشد، تمامی امکانات برای ساخت آن در شرکت ما در پارک فناوری پردیس، موجود است و بلافاصله ساخت آن آغاز خواهد شد. به طور تقریبی شرکت ما در طول یک هفته توان تولید 10 دستگاه را دارد و می‌تواند در مدت زمان کمی به تولید انبوه برسد.

وی با اشاره به فضای اضطراری پیش آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در صورت وجود نیاز بازار به تعداد انبوه از این وسیله، در مدت زمان کم، این امکان وجود دارد که از ظرفیت خالی شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس که با آنها در ارتباط هستیم و همچنین همکارانی که در شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز امکانات تولید دارند نیز استفاده کنیم و با انتقال اطلاعات به سرعت این وسیله را با تعداد بیشتری به تولید رسانیم.

شایان ذکر است، شرکت توسن تجهیز فعالیت خود را در سال 1377 آغاز کرده و با تکیه بر تحقیقات به عمل آمده در زمینه رعایت بهداشت و کنترل عفونت در مراکز درمانی، توانسته است چندین دستگاه شوینده و ضدعفونی کننده را برای اولین بار در ایران، متناسب با شرایط کشور تولید کند. این شرکت با سابقه فعالیت بیش از دو دهه، موفق به تولید 10 نوع محصول با مدل‌های مختلف در زمینه کنترل عفونت شده است و امروزه بیش از 2500 بخش درمانی در سراسر ایران از دستگاه های این شرکت استفاده می‌کنند.

گزارش ویدئویی تسنیم| جهادگران بسیجی همگام با مدافعان سلامت / ضدعفونی معابر‌ از سوی جوانان بسیجیگزارش ویدئویی تسنیم| آغاز رزمایش بیولوژیک در ‌استان خوزستان / عملیات تکاوران سپاه برای ضدعفونی کامل اهواز

انتهای پیام/

R1356/P/S2,24,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شرکت های دانش بنیان ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان ویروس کرونا ضدعفونی کننده ضدعفونی کنند ضدعفونی کردن فناوری پردیس برای ضدعفونی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ۱۰ شرکت ایرانی تازه‌ترین تولیدات خود را در حوزه لوازم پزشکی و دارویی عرضه کرده بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف قرار گرفت.

شرکت‌هایی از تایلند، هنک کنگ و میانمار از دارو‌ها و مکمل‌های دارویی تولید ایران دراین زمینه استقبال کردند.
همچنین انواع لوازم جراحی اورتوپدی، ویلچر‌های فوق سبک با طراحی زیبا و متناسب با حجم و وزن بیمار و دستاورد‌های حوزه فناوری زیستی مورد توجه خریداران عمده این بازار قرار گرفت.

به گفته مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ایران، فرانسه و لتونی با ارائه صد‌ها دستاورد ویژه در حوزه داروسازی، تجهیزات و لوازم پزشکی برای نخستین بار به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه بزرگ شرکت کردند.

کاون تصریح کرد: محصولات ویژه شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش دارو، لوازم جراحی اورتوپدی و توانبخشی مثال زدنی است و به نظر من به زودی جایگاه خوبی را در بازار‌های مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و دارویی تا ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فعال از ۱۵ کشور دنیا برگزار شد.

این نمایشگاه سالانه فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و ارائه فناوری‌های نوین حوزه پزشکی میان ۱۰ کشور عضو اتحادیه آسه آن است.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مالزی
  • استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا