Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از غربالگری 93 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، 1 میلیون 202 هزار 731 نفر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظز علائم کرونا ویروس موردغربالگری قرار گرفتند.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: تمامی افراد که داری بیماری زمینه ای و سیستم ایمنی پایین بودند، در سریعترین زمان ممکن توسط مراقبین سلامت و بهورزان، غربالگری شدند و آموزش های لازم در خصوص پیشگیری و خود مراقبتی به آنان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این موضوع که در اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا 1هزار 700 نفر از کارکنان محیطی حوزه بهداشت مشارکت داشتند افزود: علاوه بر نیروهای بهداشتی از نیروی بسیج نیز در اجرای بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا نیز استفاده شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ضرورت همکاری مردم در این طرح نیز افزود: مسئله اصلی در شکست کرونا توجه به شعار «در خانه بمانیم» است و مشارکت مردم بدون‌شک در مقابله با این بیماری موثر است.

دکتر طباطبایی اظهار داشت: حذف ترددهای غیرضروری، خودداری از مسافرت و نیز اجتناب از برگزاری و حضور در اجتماعات می‌تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مفید باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غربالگري دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سيستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صیامیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه اولین جلسه ستاد استانی برگزاری هفته ملی سلامت استان مازندران افزود: براساس نامگذاری روزهای هفته ملی سلامت برنامه ریزی می‌کردیم، افزود: در جلسات گذشته ۴۲ بند تصمیم‌گیری شد که برگزاری ایستگاه و نمایشگاه در سطح استان با ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه فرهنگی ورزشی پیاده روی نمادین در روز جمعه و استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان برنامه‌های هفته سلامت، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی، تجلیل از سفیران سلامت، اجرای پویش بدون زباله و اطلاع رسانی آموزش سلامت مراقبت‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های مکتوب، استندهای شهرداری و بیلبوردهای جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران از جمله این موارد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر غربالگری قندخون و نیز ویتامین دی تاکید کرد و گفت: در هفته سلامت باید اطلاع‌رسانی از طریق تمامی شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

صیامیان گفت: حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در صداوسیما و برگزاری همایش‌های استانی هفته سلامت و افتتاح مرکز رسمی مشاوره سلامت نیز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان بر لزوم انسجام و هماهنگی برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست به تشریح اقدامات، مأموریت‌ها و نیز انتظارات و هماهنگی‌های لازم با کمیته رسانه سلامت استان پرداختند و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید شد.

گفتنی است هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081253

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان