Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین در پی انتشار اخباری در خصوص کاهش ٢٠ درصدی تقاضای طلای سیاه و همچنین ناتوانی آمریکا در خرید ٧٧ میلیون بشکه نفت خام، قیمت این کامودیتی روز گذشته مجددا دستخوش تغییرات منفی شد.

در این میان هر بشکه نفت خام برنت همچنان در پایین ترین رقم سطح ١٧ سال گذشته قرار دارد و با عقب نشینی ٢.۵ درصدی به رقم ٢٧ دلار و ٩۵ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ریزش شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدییت تقریبا دو برابر برنت بود و با افت ۴.٨ درصدی به عدد ٢١ دلار و ۵١ سنت بازگشت.

گفتنی است تحلیلگران پیش‌بینی کرده ‌اند که تقاضای جهانی نفت تحت تاثیر تعمیق رکود اقتصادی ناشی از شیوع شتابان ویروس کرونا روزانه ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. همچنین تحلیلگران آمریکایی معتقدند در صورت تداوم جنگ نفتی روسیه و عربستان و همچنین گسترده تر شدن ابعاد کاهش رشد اقتصاد جهانی، سال جاری با ٩٠٠ میلیون بشکه نفت مازاد روبرو شویم.

این در حالی است که همزمان با افت تقاضای جهانی، روسیه و عربستان به منظور حفظ سهم از بازار خود اعلام کرده‌اند که قصد افزایش تولید دارند که این افزایش تولید تقریبا روزانه سه میلیون بشکه در روز خواهد بود.

باتوجه به دلایل مطرح شده نمی توان آینده روشنی برای صعود قیمت نفت در کوتاه مدت متصور بود تا جایی که حتی برخی کارشناسان سقوط قیمت ها به زیر صفر دلاری را نیز محتمل می دانند. به نظر می رسد  که قیمت نفت زمانی منفی خواد شد که مازاد تولید زیادی در بازار وجود داشته باشد و دیگر ذخیره‌سازی آن در کشورهای تولیدکننده ممکن نباشد، لذا تولیدکنندگان نفت ناچار می‌شوند برای ذخیره‌سازی آن توسط سایر کشورها هزینه پرداخت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت تولید نفت نفت خام طلای سیاه مازاد تولید نفت میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۰ تا ۵۷ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده به بالای ۶۵ تا ۶۶ هزارتومان می‌رسد.

به گفته او، روزانه پشتیبانی امور دام هزارتن تا ۲ هزارتن مرغ مازاد را از سطح بازار جمع آوری می‌کند، اما این میزان نتوانسته روند کاهشی قیمت مرغ را متوقف کند.

این مقام مسئول افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی اقدامات پشتیبانی امور دام می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی راهکار اصلی حمایت از تولید داخل را صادرات مستمر مرغ اعلام کرد و افزود: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر، عرضه مرغ بر مصرف غلبه دارد که در نتیجه این امر منجر به روند کاهشی قیمت در بازار شده است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته هزارتن مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، اما بدلیل مازاد تولید و در راستای حمایت از مرغداران باید برای صادرات مستمر برنامه ریزی شود؛ به گونه‌ای که قیمت تولید با بازار همخوانی داشته باشد.

ابراهیمی قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۳۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت جوجه یکروزه فشار مضاعفی بر تولید وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند
  • مرغ چند نرخی شد/ اعلام تازه‌ترین قیمت مرغ در مغازه‌ها
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند