Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم سلاجقه روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ارتفاعات و مناطق کوهستانی غرب و مرکز استان (ارتفاعات اطراف راین، جوپار،بافت و لاله زار) بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به نوع بارش‌ها ، که به صورت رگبارمحلی، سریع و شـدید اتفاق می افتد، آبگرفتگی معابر عمومی، سیـلی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی و جریانهای روان آبی  از بالا دست دور از انتظار نخواهـد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه بیشینه شدت بارش‌ها امروز (شنبه) در غرب استان، مناطقـی همچون اطراف بافت، سیرجان، بردسیر، رابر، ارزوییه، مس سرچشمه، اطراف شهربابک است گفت:  فردا(یکشنبه) علاوه بر غرب، در جنوب مناطقی همچون جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، اطراف بم و ریگان، زهکلوت و در مرکز و شمال استان مناطقی همچون کرمان، ماهان، راور، کوهبنـان و نقاط مرزی استان کرمان با خراسان جنوبی خواهد بود.

سلاجقه با اشاره به اینکه بارش‌ها اکثر مناطق استان را در برخواهد گرفت بیان داشت: با تکیه بر نقشه های فعلی هواشناسی میزان بارش تجمعی در بـرخی مناطق نیمه شمالی حدود ۱۱۰ میلی‌متر و دربرخی مناطق نیمهجنوبی حدود ۱۰۰ میلی‌متر برآورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز دوشنبـه(۱۱فرودین) به تدریج از شدت ناپایداری ها کاسته شده و از سه شنبه(۱۲فرودین) روند افزایشی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کرمان بارش برف خراسان جنوبی هواشناسی فصلی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۷؛هشدار هواشناسی برای سواحل دریای خزر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای سواحل دریای خزر از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق و خروج این سامانه طی امروز سه‌شنبه از کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ خراسان جنوبی، کرمان،‌ گلستان،‌ ارتفاعات البرز شرقی و شمال هرمزگان است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

امروز با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد روی می‌دهد

چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش،‌ وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه در برخی مناطق مرکز و شمال شرق در برخی ساعات ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه گستره بارش‌ها در برخی مناطق مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و شنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی است.

سه‌شنبه در سواحل دریای خزر افزایش دما و چهارشنبه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. امروز خلیج‌فارس و چهارشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: عصر سه‌شنبه 1403/01/07

زمان پایان: چهارشنبه 1403/01/08

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده 24 تا 36 نات (گاهی بیش از 40 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.7 متر در سواحل و بیش از 2 متر در فراساحل

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1403/01/07: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران.

چهارشنبه 1403/01/08: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ / هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • باران و سرما در راه کرمان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی
  • طغیان رودخانه روستای دم آب بر اثر بارندگی‌های بهاری + فیلم
  • باران وسرما در راه کرمان
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • طغیان رودخانه فصلی شیرکوه
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۷؛هشدار هواشناسی برای سواحل دریای خزر