Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرد که دستور کار ما برای مذاکره با طالبان مشخص است و برای رسیدن به صلح آماده گفت‌وگو هستیم. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ناجیه انوری» سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرد که فهرست هئیت مذاکره کننده با طالبان نگرانی مردم درباره عدم آمادگی دولت برای مذاکره را برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هیئت 21 نفری دولت برای مذاکره با طالبان افزود که دستور کار دولت افغانستان در جریان مذاکرات مشخص است و برای رسیدن به صلح آماده هرگونه گفت‌وگو هستیم.

هیئت 21 نفری دولت افغانستان را معصوم استانکزی رئیس سابق امنیت ملی این کشور رهبری می‌کند.

این هیئت مذاکره کننده با انتقادهایی در داخل افغانستان روبرو است و منتقدان آن را ناتوان می‌دانند.

از سوی دیگر، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان، فراگیر است.

چندی قبل رسانه آمریکایی «آسوشیتدپرس» در مطلبی نوشته بود که مذاکرات بین‌الافغانی احتمالاً سخت‌تر و پیچیده‌تر از مذاکرات آمریکا و طالبان خواهد شد.

منتقدان: هیئت مذاکره کننده افغانستان توانایی گفت‌وگو با طالبان را نداردواکنش «خلیلزاد» به منتقدان هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبانهیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان نهایی شد + فهرستافغانستان| اشرف غنی: عصر تهدید پایان یافته، هیئت مذاکره‌کننده فردا تعیین می‌شود

بر اساس این گزارش، تمام طرف‌ها در افغانستان اتفاق‌نظر دارند که این کشور باید براساس «اصول اسلامی» اداره شود اما تقریباً هر چیز دیگر از جمله نام کشور، جمهوری بودن و یا امارت اسلامی بودن آن مورد اختلاف قرار دارد.

این رسانه آمریکایی اظهارداشت که حتی اگر هر دو طرف در مورد همه این مسائل توافق کنند، ممکن است افغانستان برای روز بعد از صلح آماده نباشد. هزاران عضو طالبان و همچنین شبه نظامیان مسلح وفادار به جنگ‌سالاران مختلف افغانستان که در 18 سال اتحاد با غرب قدرتمند شده اند، ممکن است سلاح‌های خود را کنار نگذارند و از این توافق پیروی نکنند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم