Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:05:41 GMT

فاصله‌گذاری اجتماعی طرحی برای مبارزه با کرونا است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۳۸۳

فاصله‌گذاری اجتماعی طرحی برای مبارزه با کرونا است

سیدحمید موسوی روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی خراسان رضوی افزود: در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تلاش شده با کاهش تماسها، ممانعت از برپایی اجتماعات و توقف رفت و آمدهای غیرضروری شهروندان از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: هم افزایی و همکاری همه جانبه مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا را با اختلال رو به رو کرده و سبب کاهش ابتلا به این بیماری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: با آغاز گسترش ویروس کرونا رسانه های این استان با اطلاع رسانی دقیق توانستند در این زمینه تاثیرگذار باشند که امیدواریم در طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز برای آگاهی بیشتر جامعه کمک کنند.

موسوی از عموم مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده در خانه بمانند چرا که کم هزینه ترین و مناسبترین راه پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا قرنطینه درمنزل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فعالان عرصه فرهنگ و هنر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با آغاز شیوع بیماری کرونا در قالب فیلم‌های کوتاه به عموم مردم در خصوص لزوم در خانه ماندن و پرهیز از سفر به مشهد برای شکستن زنجیره انتقال ویروس بیماری همه گیر کرونا و پایان این بحران هشدار دادند.

جعفر مروارید افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری همه رسانه های خراسان رضوی نیز در طرح فاصله گذاری اجتماعی برای آگاه سازی مردم از خطر ویروس کرونا مشارکت جدی دارد.

 وی ادامه داد: موفقیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید دولت، ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا با اطلاع رسانی سریع و حضور بیشتر رسانه ها در این عرصه تحقق پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه ها و برقراری ارتباط دوسویه آنان با مردم می تواند به روند اگاهی بخشی به آحاد جامعه و در نتیجه اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی و تشویق مردم به ماندن در خانه کمک کند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمدید خواهد شد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی و همچنین ترددها و مسافرت‌های بین شهری است.
بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی هزار و ۱۳۳ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها به طور  قطعی مثبت شده ۱۸۵ نفر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح فاصله گذاری اجتماعی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیماری کرونا خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب  افزود: سطح مبارزه باعلفهای هرز غلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری های غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد گفت: عملیات سم پاشی بر علیه آفت سن پوره شروع نشده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم پاشی قرار گرفتند در شهرستانهای بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماریهای برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص سمپاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

صادقی نسب ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا