Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: راه اندازی ۲ آزمایشگاه کرونا در سیستان و بلوچستان با ظرفیت پاسخگویی روزانه به بیش از ۱۰۰ نمونه آزمایشگاهی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در این استان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مراکز جامع سلامت نیز امکان نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا فراهم شده است، افزود: مراکز جامع سلامت سید الشهدا (ع) و امیر المومنین (ع) زاهدان به عنوان مراکز غربالگری و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت در شهرستان‌ها حجم انبوهی از مراجعه کنندگان غیر ضروری به بیمارستان‌ها را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان استانی از پیشنهادات نظام بهداشت و درمان در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه گفت: در پی طغیان کرونا نمازجمعه ها، بازار روزها و بازارها تعطیل شدند و اجرای این برنامه‌ها بود که باعث شده ست تا در حال حاضر شاهد وضعیت فوق بحرانی در زمینه شیوع کرونا در استان نباشیم.

وی گفت: از همان ابتدا بیمارستان «بوعلی» زاهدان به عنوان بیمارستان مرجع ارائه خدمات درمانی به بیماران تنفسی معرفی شد و امکان تریاژ عفونی و بستری بیماران در سایر بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان نیز فراهم شد.

هاشمی شهری اقدامات بهداشت محیطی و گند زدایی محیطی با همکاری ارگان‌های نظامی دانشگاه و هلال احمر را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: گند زدایی محیطی در حال حاضر در قالب رزمایش سالم سازی محیط و به یاد شهدای عرصه سلامت استمرار دارد که از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما در همه گیری کرونا حوزه شمال استان سیستان و بلوچستان با ورود بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از سایر استان‌ها است که در حال حاضر به عنوان کانون خطر انتشار کرونا تبدیل شده است و با ورود این مسافرین که اصالتاً سیستانی و بلوچستانی و ساکن سایر استان‌ها هستند روند این بیماری افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی از سلامت مردم مراقبت می‌کنند و تمام سعی ما ارائه خدمات مطلوب به مردم است از همه مراجع قضائی و مسئولین قضائی در خواست کرد: با کسانی که مسئولیت پذیری اجتماعی ندارند و با ترددهای غیر ضروری برای مردم بحران ایجاد می‌کنند برخورد کنند.

کد خبر 4887792

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد ضدعفونی سال جهش تولید بارش باران سیلاب طرح غربالگری حوادث چهارشنبه سوری سیستان و بلوچستان حال حاضر جامع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

وی ادامه داد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان از مطالبه‌های مردم استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد