Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:55:34 GMT

ویروسی به‌مانند بلوریا

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۴۲۸

ویروسی به‌مانند بلوریا

برای نسل من و نسل‌های بعد من، رخ دادن چنین اتفاقی کمی غریب و ناباورانه است. چون سال‌های سال است که ما هیچ‌گونه محدودیت به این‌گونه را تجربه نکرده بودیم. بلوریا بالاخره به شهر و کشور و بیشتر و فراتر به جهان ما یورش آورده‌اند یا مشابه آن است که لشکر زامبی‌ها به شهرها هجوم برده‌اند؛ یا شیوع وبا همچون سال‌های دور جان هرکسی را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما و اغلب مردم جهان در حبس خانگی بسر می‌بریم. ما خودخواسته در چهاردیواری‌های خود محبوسیم تا بتوانیم به بهترین شیوه با مرگبارترین ویروس مقابله کنیم. این سالم‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای محافظت از خود است؛ اما مگر نه این است که بشر بدترین شرایط را به بهترین وضعیت برای تحمل مبدل می‌کند؟ مگر نه اینکه ما درونمان سرچشمه امید است و هرلحظه که با مانعی مواجه می‌شویم به دنبال راهی برای رسیدن به آمال بزرگمان، زندگی بهتر هستیم؟ حالا هم باور کنیم که تسلیم بی‌چون‌وچرای وضعیت موجود هستیم و می‌بایست راهی برای تحمل بهتر و صحیح‌تر این شرایط پیدا کنیم.

 خیال و باور خیال، همیشه راهگشا بوده و هست. پس لطفاً فرض کنیم که ما زندانی‌ای هستیم که می‌بایست مدتی به همین شکل ادامه دهیم. بیایید خیال کنیم جهان ایستاده است و ما همچون روزهای پیش و ماه‌ها و سال‌های گذشته، اصلاً عجله‌ای نداریم که بی‌امان بدویم. شتابی نیست که از همنوعانمان جلو بزنیم و درواقع آن‌قدر کار روی سرمان نریخته که چون عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی روزگار ما را بچرخاند و اراده‌ای برایمان نباشد. بیایید خیال کنیم در قلعه‌ای متروک گرفتار شدیم و تا رسیدن ناجی، نمی‌توانیم بیرون بزنیم. اگر یادمان باشد در طول این سال‌ها مدام به خودمان می‌گفتیم ای‌کاش وقت کافی بود فلان کارمان را سامان می‌دادیم. ای‌کاش فرصت داشتیم با خانواده و فرزندانمان بیشتر رفیق می‌شدیم. ای‌کاش‌های زیادی در بحبوحه دویدن‌های بی‌حس‌کننده زندگی‌مان داشتیم؛ لطفاً فکر کنیم و به یاد بیاوریم.اگر یادمان باشد در طول این سال‌ها مدام به خودمان می‌گفتیم ای‌کاش وقت کافی بود فلان کارمان را سامان می‌دادیم. ای‌کاش فرصت داشتیم با خانواده و فرزندانمان بیشتر رفیق می‌شدیم. ای‌کاش‌های زیادی در بحبوحه دویدن‌های بی‌حس‌کننده زندگی‌مان داشتیم؛ لطفاً فکر کنیم و به یاد بیاوریم.

 من همیشه آرزو می‌کردم زمان کافی به دست بیاورم تا کتاب‌هایی را که نخوانده‌ام بخوانم. بهترین و شیرین‌ترین و تأثیرگذارترین رمان‌هایی را بخوانم که مدت‌ها در قفسه خانه‌ام خاک می‌خوردند. هر وقت از کنارشان رد می‌شدم، می‌گفتم «وای پس کی فرصت می‌شود تا این کتاب را بخوانم». برای اهل کتاب بهترین فرصت همین است. باحوصله، روزها می‌توانیم کتاب‌های طلبکارمان را بخوانیم. می‌توانیم با نابودکردن بی‌سوادی مفرطی که سال‌هاست گریبانمان را گرفته مقابله کنیم و با لطف کرونای رسیده، آرزوی دیرینه‌مان را عملی سازیم. قطعاً همۀ ما برای بالابردن دانسته‌هایمان و خوراک مناسب دادن به اطلاعاتمان، در این فرصت می‌توانیم بخوانیم و بنویسیم و لذتش را ببریم. به این شکل قدر روزها را بهتر خواهیم دانست.

 من به دوستان اهل‌قلم که هیچ‌وقت فرصت به‌اصطلاح روشنفکری خانه‌تکانی روح نداشتند، می‌گویم این فرصتی است که آنچه به‌عنوان جرقه، طرح و ایده در ذهن داریم را دسته‌بندی کنیم و بنویسیم. ذهنمان را خاکی کنیم و به این شکل از یک مرحله بازی زندگی خود را حسابی تخلیه کرده، عبور دهیم و وارد کارزار پرامید زندگی آینده‌مان شویم.

 حالا به‌عنوان پدر و مادر خیالم به پرواز درمی‌آید و به واقعیت نزدیک می‌شود. مدت‌ها علاقه‌مند بودم زمان کافی داشتم تا با فرزندان وهمسرم حرف‌های ناگفته‌ام را بزنم. با آن‌ها بیشتر رفیق شوم و به شکلی خوب درهم حل شویم. مدت‌ها آرزو می‌کردم فرصت کافی برای تبادل احساس با فرزندانم داشته باشم. اینک در خانه و تقریباً بی‌هزینه و به‌دوراز مهمانی‌های مرسوم و تشریفات رایج، فرصت دارم تا آن‌ها را بشناسم. با آن‌ها بازی کنم. در مورد آینده و آرزوهایمان حرف بزنیم. مگر نه اینکه بخش عمده‌ای از بگومگوهای خانواده‌های عصرحاضر نتیجۀ خلا درجوارهم زیستن و شناخت لازم را از یکدیگر است؟ مگر باور نداریم چالش‌های بین فرزندان به‌خصوص در لحظه‌ای ورود به سنین نوجوانی فوران احساسات و تغییرات ویژه است؟ پس حالا که در خانه هستیم با آن‌ها از زوایای مختلف آشنا شویم و دنیای ذهنی و آرزوهایشان را بشناسیم. فضای خانه اگر در اندوه و حسرت بماند، حبس را تلخ و روحیه‌ها را ناامید می‌کند؛ ولی با جریان روزانه و برنامه‌های متنوع در جوار خانواده می‌توانیم خیالمان را باهم به پرواز بکشیم و به خود و آن‌ها بقبولانیم که اصلاً درگذر عمرمان نیازمند این تنفس کوچک بودیم.مگر باور نداریم چالش‌های بین فرزندان به‌خصوص در لحظه‌ای ورود به سنین نوجوانی فوران احساسات و تغییرات ویژه است؟ پس حالا که در خانه هستیم با آن‌ها از زوایای مختلف آشنا شویم و دنیای ذهنی و آرزوهایشان را بشناسیم. فضای خانه اگر در اندوه و حسرت بماند، حبس را تلخ و روحیه‌ها را ناامید می‌کند؛ ولی با جریان روزانه و برنامه‌های متنوع در جوار خانواده می‌توانیم خیالمان را باهم به پرواز بکشیم و به خود و آن‌ها بقبولانیم که اصلاً درگذر عمرمان نیازمند این تنفس کوچک بودیم.

 از هم‌وطنان عزیز انتظار دارم بدترین شرایط را با رؤیا و تخیل به ایدئال‌ترین وضعیت مبدل کنند. ولی باید پذیرفت که در بین همه مشکلات قرنطینه خانگی آن‌هایی آسیبشان بیشتر است که لاجرم می‌بایست حتماً کار می‌کرده‌اند. باید رزق روزانه‌شان را هرروز به دست می‌آورده‌اند. آن‌هایی که اگر کار نکنند، نمی‌توانند مخارج زندگی خانواده‌شان را تأمین کنند. پس در بافت حسی همۀ ما این خیال است که به کمکشان حرکتی درخورشان داشته باشیم. پیشنهادم این است که در حاشیه هجمه شماره‌حساب‌ها برای کمک به هم‌وطنان، خودشان با شناخت از اطرافیان و اقوام، خیال کنند فرشته‌ای شده‌اند تا نقش پررنگ انسانی خود را ایفا کنند.

 توفیق اجباری به وجود آمده برای همه ما چه حس‌های جدیدی را که تجربه نکردیم به ما یادآوری می کند؟ و عجیب هم هست. اینکه چقدر بدون مراوده و هم‌نشینی می‌توانیم تاب بیاریم؟ تنهایی و انزوا چگونه است؟ ندیدن بهترین و عزیزترین افراد ... ندیدن هر هفته نمایش و سینما در بین جماعت چه حسی دارد؟ قدر چیزهایی را که سالهاست داشته و نمی‌دانسته‌ایم را در این چند صباح به‌خوبی می‌فهمیم. اگر از زاویه دید مثبت و پیام‌دهی به آن نگاه کنیم، می‌بینیم بعد از این بحران چقدر بهتر می‌توانیم از داشتن رابطه خوب و شیرین با مردم و اهل محل، دوستان و خانوادۀ بزرگمان محافظت و قدردانی کنیم. کرونا بی‌دعوت آمده ولی حالا که داریم با هراس و واهمه تحملش می‌کنیم و از خودمان و خانواده‌هایمان مراقبت می‌کنیم، می‌فهمیم که دوست‌داشتن، عاشق شدن و لذت داشته‌هایمان را بردن، چه میزان برای روح و روانمان مناسب و عالی است.

  

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا غلامرضا رمضانی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا غلامرضا رمضانی کرونا ویروس کرونا غلامرضا رمضانی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

به گزارش "ورزش سه"، فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم پرسپولیس برای بازی جام حذفی برابر تیم آلومینیوم اراک، عنوان کرد: آلومینیوم تیم قابل احترام و خوبی است و نیازی به تاکید و صحبت در خصوص آن وجود ندارد ولی پرسپولیس اکنون در مسیری قرار دارد که می‌تواند منجر به قهرمانی همزمان در لیگ و جام حذفی شود بنابراین باید پرسپولیس این بازی را جدی بگیرد و با تمرکز و انرژی بالایی برای این بازی آماده شوند.

وی گفت: جام حذفی چون به شکل تک بازی انجام می‌شود اهمیت زیادی دارد. پرسپولیس باید در بهترین حالت خود باشد تا کمترین اشتباه را انجام دهد.

بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه «پرسپولیس در بهترین شرایط ممکن قرار دارد» گفت: پرسپولیس به لحاظ مدلی که بازی می‌کند، سبکی که ارائه می‌دهد و به جهت عملکرد، در بهترین شرایط قرار دارد، اما چون بازی حذفی جایی برای جبران ندارد مهم است که این تلاش و فلسفه قوی با تمرکز بالای بازیکنان همراه باشد تا در نهایت سربلند از زمین بیرون بیایند.

آشوبی در پاسخ به این پرسش که آلومینیوم چقدر می‌تواند در زمین خود برای پرسپولیس خطرساز باشد، عنوان کرد: آلومینیوم تیم خوبی است و به ویژه در ورزشگاه خانگی خود تیم قوی‌تری نیز نشان داده و قطعا بازی سختی برای پرسپولیس خواهد بود. البته این بستگی دارد که پرسپولیس با چه انرژی، کیفیتی و نگرشی در این بازی حاضر شود. به هر صورت چون تک حذفی است به راحتی نمی‌توان راجع به آن صحبت کرد، به ویژه اینکه پارامترهای ذهنی و انگیزشی آن نسبت به لیگ متفاوت است.

آشوبی گفت: مسابقات لیگ از نظر میزان توجه و حساسیت آن نسبت به جام حذفی فرق می‌کند و باید این میزان تفاوت را در ذهن بازیکن به حداکثر برسانیم. واقعا بازیکنان باید درصد بالایی برای این بازی قائل باشند در این صورت می‌توان به موفقیت پرسپولیس خوشبین بود چون پرسپولیس به لحاظ گروه بازیکنان، فنی، شکل عملکردی و سبک و فلسفه بازی نسبت به تیم آلومینیوم برتر است.

وی در پایان عنوان کرد: پرسپولیس اکنون شرایط خیلی خوبی دارد و مدلی که بازی می‌کند جذابیت زیادی برای هواداران دارد.

دیگر خبرها

  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد
  • اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش
  • فرصت برابر در شبکه تهران
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • شرایط ملی پوش شدن 2 وزن المپیکی و 1 وزن غیر المپیکی اعلام شد/ فرصت دوباره به گرایی
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند