Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@19:36:44 GMT

کرونا؛ عامل افزایش خشونت خانگی در اروپا

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۵۴۹

کرونا؛ عامل افزایش خشونت خانگی در اروپا

قرنطینه برای مهار ویروس جدید کرونا در سراسر اروپا نگرانی درباره خشونت خانگی را افزایش داده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، از برلین تا پاریس و از رم تا براتیسلاوا (پایتخت کشوراسلوواکی) سازمان‌های دولتی و غیر دولتیِ کمک به قربانیانِ خشونت خانگی زنگ هشدار خود را در خصوص افزایش خشونت‌ها به صدا درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق پس از پیشی‌گرفتن اروپا از چین در افزایش مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا و قرنطینه سفت و سخت ناحیه اروپایی صورت گرفت.

اتحادیه مراکز مشاوره و راهنمایی زنان در آلمان در این باره اعلام کردند: در حال حاضر خانه‌ جای امنی برای بسیاری از مردم به شمار نمی‌آید.

خطر خشونت خانگی تنها محدود به خانه‌هایی نمی‌شود که پیش از این خشونت را تجربه کرده‌اند.

"فلورانس کلادپیر" مدیر انجمن والدین FCPE فرانسه در منطقه "آپر راین"که بزرگترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در این کشور دیده است در این  باره می‌گوید: خانواده‌ها فشار زیادی را در این روزها تحمل می‌کنند.

قرنطینه و ارتباط بیشتر خانواده‌ها باعث افزایش خشونت خانوادگی در بسیاری از کشورهای اروپایی شده است/ عکس: سان دیلی

وی افزود: از زمان شروع قرنطینه داستان‌های زیادی از "جدایی والدین و ناتوانی آنها در ادامه زندگی می‌شنویم".

چند هفته پس از قرنطینه چین، سازمان‌های حقوق زنان از افزایش 3 برابری خشونت علیه زنان گزارش دادند.

در هفته گذشته در اسپانیا یک مادر 35 ساله توسط شریک زندگی‌اش به قتل رسید. اسپانیا دومین کشور ویروس زده اروپا پس از ایتالیاست.

کجا می‌توان رفت؟

در بیشتر نقاط اروپا مراکز کمک به زنان با افت تقاضای کمک روبه رو شده‌اند. این موضوع نشانه چندان خوبی هم نیست.

به گزارش انجمن مراکز مشاوره آلمان کودکان، جوانان و زنان اصلی‌ترین قربانیان خشونت روحی یا فیزیکی خانگی هستند. قرنطینه خانگی به معنای افزایش خشونت‌هاست. به دلیل ارتباط نزدیک و مستمر احتمال افزایش خشونت‌ها به شدت زیاد می‌شود.

زنگ خطر مراکز کمک به قربانیان خشونت خانگی پس از قرنطینه به صدا درآمده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

"رینر رتینگر" رئیس اتحادیه حمایت از کودکان آلمان در این باره گفت: بستن مدارس، باشگاه‌های ورزشی و مراکز مخصوص جوانان برای مهار ویروس کرونا و شیوع بیشتر آن بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: اما چه کسی آزار و اذیت و سوء استفاده از کودکان در این روزها را شنیده یا رصد می‌کند؟

"مارتین بروس" رئیس سازمان پاریسی La Voix de l'Enfant (صدای کودکان) در این باره می‌گوید: دسترسی ما به خشونت‌های جدید محدود شده و این موضوع ما را نگران می‌کند.

"بئاتریس فرسکو- رولفو" گزارشگر خشونت علیه زنان در شورای پارلمانی اروپا با اشاره به این موضوع گفت: در حالیکه دولت‌ها میلیاردها دلار را به بخش سلامت و خدمات بهداشتی تزریق می‌کنند نباید از اهمیت برابری و حقوق اساسی بسیاری از انسان‌ها چشم‌پوشی کنند.

وی افزود: انجمن‌های حمایت از قربانیان خانگی روی لبه تیغ ایستاده‌اند. بسیاری از مددکاران اجتماعی مجبورند از خانه کار کنند و توانایی رسیدگی به قربانیان را ندارند. از طرفی پناه‌گاه‌ها نیز تعطیل شده و جای کافی در این مراکز وجود ندارد.

"کنان گلو" یکی از مددکاران سازمان حمایت از حقوق زنان در ترکیه می‌گوید: بسیاری از زنان با ما تماس گرفته و از تجربه خشونت خانگی در دوران قرنطینه می‌گویند.

آنها می‌پرسند: در این شرایط کجا بروم؟

"فرانسیسکا گیفی" وزیر امور خانواده آلمان از شهرداری‌های این کشور خواسته تا در صورت لزوم تسهیلات پذیرش جایگزین را ارائه دهند.

اما اتریش کشور همسایه آلمان اعلام کرده که در این شرایط مکان‌های تضمین شده برای آسیب دیدگان فراهم کرده یا فرد خشن خانواده را از قرنطینه حذف می‌کند.

در کشورهایی مانند ایتالیا که شدیدترین نوع قرنطینه را تجربه می‌کند، قربانیان خشونت خانگی از برخی محدودیت‌های رفت‌و آمد معاف هستند. آنها با حمل فرم خروج از منزل قادر به مراجعه به مراکز پناهندگی می‌شوند.

"آدریانا هاوسوا" روانشناس اهل براتیسلاوا می‌گوید: وضعیت فعلی در افزایش خشونت خانگی بی‌سابقه است و امیدواریم این وضعیت در دو یا سه هفته آینده تمام شود.

وی افزود: اگر این وضعیت به چند ماه برسد من نمی‌توانم میزان افزایش خسونت خانگی را پیش‌بینی کنم.

______________________________________________

بیشتر بخوانید:

تماس قربانی خشونت خانگی با پلیس با ترفند سفارش پیتزا انواع خشونت علیه زنان کدامند؟ تظاهرات پاریس: به خشونت علیه زنان پایان دهید/ 74 زن فرانسوی توسط همسران خود کشته شدند(+ عکس)

__________________________________________________

 

لینک کوتاه: asriran.com/0031Wa

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا اروپا افزایش خشونت خانگی قرنطینه خشونت علیه زنان افزایش خشونت خشونت خانگی خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید