Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم خراسان جنوبی با توجه به شیوع کرونا ویروس ضمن تعطیلی تمامی واحدهای اقامتی و بوستان‌ها اعلام کردند امسال مهمان نمی‌خواهند و علاقمندان به آثار گردشگری سفر به استان را در فضای مجازی دنبال کنند. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، درحالی که طبق روال هر ساله یک ماه مانده به نوروز دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری، اقامتگاه‌ها، موزه‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و رستوران‌ها خود را برای آمدن سال نو و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده می‌کردند اما امسال شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد آن طور که مردم خراسان جنوبی اعلام کردند امسال نمی‌توانیم پذیرای مهمان باشیم لطفا در شهرهای خود بمانید و به این جا سفر نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بی تعارف، امسال مهمان نمی‌خواهیم

هر کجا که باشی رد پایی از میهمان ناخوانده این روزها می‌بینی یا هشدارهایی درباره‌اش م‌شنوی. از ورودی شهرها گرفته تا مراجعه به بانک‌ها، ادارات، مغازه ها و حتی گذر از معابر. خلاصه همه جا از قاتلی گفته می‌شود که در کمین است و قربانیانی می‌گیرد و به پیر و جوان هم رحم ندارد، تا میتواند جولان می‌دهد.

کرونا؛ ویروس خطرناک و قاتل بی رحمی است که سلامتی انسان‌ها را به خطر انداخته و نگرانی‌های بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است. بیماری که اگر چه چهره‌ای خشن از خود نشان داده اما قابل مهار و پیشگیری است به شرطی که هر فردی خود بخواهد و برای ریشه کنی شدنش تلاش کند.

تعطیلات نوروز به دور از فضاهای کسب و کار، این امکان را به افراد می‌دهد از کانون‌های انتشار و زنجیره‌های انتقال این ویروس دور باشند.

خراسان جنوبی نیز اگر چه استانی کم جمعیت و دور از پایتخت است اما خبرها حکایت از روند رو به رشد شیوع بیماری در این استان دارد به طوری که تعداد مبتلایان در  هر 11 شهرستان  شیوع یافته و آمار قربانیان تا نهم فروردین ماه به 23 نفر رسیده است که خود هشداری جدی برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی و توصیه‌هاست که البته و صد البته مهمتر از همه موارد برای پیشگیری، همان در خانه ماندن است.

در این ایام می‌طلبد که علاوه بر ماندن در خانه و پرهیز از سفر حتی به روستا و آبادی خود از والدین، فرزندان، اقوام و دوستان بخواهیم امسال را از مسافرت به این دیار خودداری کنند و بدون تعارف اعلام کنیم نه به مهمانی می‌رویم و نه مهمان می‌پذیریم تا از انتقال احتمالی ویروس کاسته و چرخه شیوع آن حذف شود چرا که فرصت بازدیدها و دیدارها خواهد بود اما غفلت‌ها غیرقابل جبران است.

از طرفی، رعایت موارد مورد انتظار، وظیفه تک‌تک افراد است و بی مبالاتی حتی یک نفر آلوده می‌تواند فاجعه‌ای غیرقابل جبران رقم زند.

تعطیلی تمامی واحد‌های اقامتی خراسان جنوبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:  تمامی واحد‌های اقامتی استان خراسان جنوبی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 مرتضی عربی بیان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا تمامی هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه‌های مسافر استان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی افزود: مهمانسرای ادارات، ستاد اسکان فرهنگیان در مدارس، خانه‌های معلم، سرا‌های ورزش، امکانات اقامتی بقاع متبرکه، نیز تعطیل خواهند بود و کمپینگ‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های استان نیز ممنوع است.

تلاش 320 گروه جهادی استان سمنان برای شکست کرونا / ‌عملیات دفاع بیولوژیک آغاز شدگفت‌وگوی ویدئویی تسنیم| رزمندگان دوران دفاع مقدس هم برای شکست کرونا پای کار آمدند / فداکاری برای مردم بازنشستگی نمی‌شناسدپیام پیرمرد 101 ساله بانه‌ای پس از شکست کرونا / از مردم خواهش می‌کنم در خانه بمانند‌

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، تمامی برنامه‌های نوروزگاه و جشنواره‌هایی که در ایام نوروز در سال‌های قبل برگزار می‌شده امسال برگزار نخواهد شد.

عربی با بیان اینکه با مشارکت فعال خراسان جنوبی در مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی با شعار "کرونا را شکست" می‌دهیم حضور داریم گفت: در  خانه می‌مانیم تا شکست کرونا را با همدلی رقم بزنیم.

وی افزود:  این مانور از روز پنجشنبه هفتم فروردین در سراسر کشور با معرفی آثار ارزشمند طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان‌ها در قالب ویدیو و عکس در فضای مجازی آغاز شده است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی هدف از اجرای این طرح را دعوت از مردم به در خانه ماندن به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا دانست تا از این طریق تاثیر بیشتری برای همکاری در ریشه کنی کرونا داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز از وجود 14 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف در کتابخانه وقف در گردش شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کتاب‌های کتابخانه وقف در گردش این شهرستان درب منزل تحویل متقاضیان می‌شود. 

حجت‌الاسلام بخشی‌پور افزود. کتابها در دو بخش فروشی و امانتی به متقاضیان تحویل داده می‌شود و کتاب‌های امانتی تا پایان شیوع کرونا نزد تحویل گیرندگان باقی می‌ماند. 

وی تصریح کرد: در این طرح، متقاضیان کتاب‌های مورد علاقه‌شان را از فهرست کتاب‌ها در آدرس‌های سروش 100 https://sapp.ir/ketab، ایتا 100 https://eitaa.com/ketab، گپ 100 https://gap.im/ketab و بله 100 https://ble.im/ketab، انتخاب می‌کنند و سپس برای دریافت آنها درب منزل، با شماره تلفن‌های 09902365095 و 09354360205 تماس می‌گیرند کتاب‌های فروشی نیز با 10 درصد تخفیف به متقاضیان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان جنوبی شکست کرونا کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

 رییس سازمان اورژانس کشور در این مراسم از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.



 جعفر میعادفر با اشاره به اینکه در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت، افزود: دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی نیز در ایام نوروز فعال بود و در این ایام حدود یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، عنوان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سورتی پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند.

 
 انجام بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی در ایام نوروز

 
معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این مراسم از انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و بر اهمیت و لزوم مشارکت مردمی در ارتقای حوزه بهداشت و پیشگیری، تاکید کرد.

 حسین فرشیدی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

دیگر خبرها

  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان