Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تصمیم به تعطیلی 70 درصد سکوهای عرضه سوخت از سوی جایگاه‌داران این اظهارات را بی‌اعتبار دانست و تکذیب کرد.

افتخار می‌کنیم به مردم خدمت کنیم

وی افزود: 31 انجمن تحت پوشش کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران است، ما افتخار می‌کنیم در شرایطی که مردم گرفتاری و مشکلات‌شان دوچندان شده خدمت‌رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خط مقدم خدمت‌رسانی هستیم و تعطیل نمی‌کنیم

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران خاطرنشان کرد: ما اکنون بیشتر از هر زمان دیگری بدنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم، جایگاه‌دارن در زمان سیل، زلزله بدون تعطیلی در خط مقدم خدمت‌رسانی بوده‌اند، کانون یک تشکل فراگیر کشوری است و تمام استان‌ها را تحت پوشش خود دارد و بنده با اطمینان اعلام می‌کنم که هیچ تصمیمی مبنی برتعطیلی جایگاه‌ها نداریم.

ملزومات بهداشتی را با هزینه شخصی تهیه می‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: ما جایگاه‌داران با هزینه شخصی نسبت به تهیه ملزومات بهداشتی، لوازم ضدعفونی و سم‌پاشی اقدام می‌کنیم تا بتوانیم زنجیره گسترش بیماری را که پمپ‌بنزین‌ها اصلی‌ترین کانون شیوع آن اعلام شده، قطع کنیم.

از خودمان مایه می‌گذاریم

صالحی گفت: شیوع کرونا یک بحران اجتماعی است و ما هم از مردم هستیم از خودمان برای پایان دادن به این بحران مایه می‌گذاریم و از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنیم.

60 درصد افت فروش داشته‌ایم

وی با بیان اینکه جایگاه‌ها 24 ساعته فعال و در این شرایط حتی سعی کرده‌ایم خدمات رسانی را افزایش دهیم، تاکید کرد: البته فروش و سود ما بسیار کاهش پیدا کرده به طوری که 60 درصد افت فروش داشته‌ایم، قطعا در مرحله‌ای هستیم که ضرر و زیان ما بشدت افزایش یافته، اما بدنبال تعطیلی نیستیم تا آسیبی به مردم وارد نشود.

توزیع رایگان سوخت به خودروهای امدادرسان

این مقام مسئول یادآور شد: ما حتی در برخی استان‌ها سوخت را به صورت رایگان در اختیار خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها قرار داده‌ایم و این در حالی است که درآمدهایمان بشدت کاهش یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنزین پوشش خدمات رسانی زلزله مشکلات جایگاه داران خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین خودروها در اروپا

شاسی‌بلندها اکنون بیش از نیمی از فروش خودروها در اروپا را تشکیل می‌دهند. فروش این خودروها (SUV) در اروپا ۵۱ درصد از فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال ۲۰۲۳ بود و اولین خودروی برقی بود که در صدر جدول قرار گرفت.

همه می‌دانند که شاسی‌بلندها محبوب هستند و در ایالات‌متحده فروش آن‌ها از سایر رده‌ها از جمله وانت‌ها بیشتر است. همین امر را می‌توان در مورد اروپا نیز گفت اما آمار نگران‌کننده‌تری در قاره کهن برای سال ۲۰۲۳ مطرح شد. شاسی‌بلندها صرفاً محبوب‌ترین دسته خودروها نبودند. آنها در مجموع از تمام دسته‌های دیگر فروش بیشتری داشتند.

سال گذشته زمانی که اعداد اولیه به تسلط کامل شاسی بلندها اشاره می‌کرد اما آماری از Automotive News Europe نشان می دهد که آستانه ۵۰ درصد واقعاً برای سال ۲۰۲۳ عبور کرده است. به طور خاص، ۵۱ درصد از فروش خودروهای جدید به خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور اختصاص داشت و بقیه خودروهای سدان، کامیون‌ها، واگن‌ها و هاچ‌بک‌ها را پر کردند.

این یک افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته برای این بخش است که توسط تسلا مدل Y رهبری می‌شود که عنوان پرفروش‌ترین وسیله نقلیه جهان را برای سال ۲۰۲۳ به دست آورد. در برخی زمینه‌ها، فروش مدل Y به تنهایی ۸۵ درصد در منطقه افزایش یافته است.

این بدان معنا نیست که خیابان‌های اروپا توسط خودروهای شاسی بلند بزرگ تسخیر شده است. جایی که هاچ بک‌های کوچک زمانی پادشاه بودند، اکنون شاسی بلندهای کوچک آن فضا را اشغال کرده‌اند. Automotive News Europe اعلام کرد که خودروهای کوچک و جمع‌وجور محبوب‌ترین هستند و ۴.۱ میلیون فروش را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد شاسی‌بلندهای پریمیوم بیشترین افزایش را نسبت به سال گذشته داشته‌اند و با ۳۱ درصد افزایش به ۸۴۳ هزار و ۹۳۹ فروش رسیده‌اند. بر اساس آمار بسیار مثبتی که از برندهای لوکس در سال گذشته دیدیم، این منطقی است.

در حالی که تسلا با مدل Y موفقیت قابل توجهی دارد، این خودرو پرفروش‌ترین خودرو در ایالات‌متحده نیست. در مجموع، شاسی‌بلندها فروش بیشتری از کامیون‌ها دارند اما آمریکایی‌ها همچنان عاشق پیکاپ‌های فول سایز هستند. فورد سری F برای چندین دهه پیشتاز نمودار ایالات‌متحده بوده است و سال ۲۰۲۳ با فروش ۷۵۰ هزار و ۷۸۹ دستگاهی سال خوبی بود که ۱۴.۸ درصد افزایش داشت. شورولت سیلورادو با فروش ۵۵۵ هزار و ۱۴۸ نفر دوم شد و رقیب خود رام با فروش ۴۴۴ هزار و ۹۳۶ کامیون سوم شد. محبوب‌ترین شاسی بلند در آمریکا سرانجام در رتبه چهارم قرار گرفت اما تسلا نیست. تویوتا راو ۴ با فروش ۴۳۴ هزار و ۹۴۳ دستگاهی و پس از آن تسلا مدل Y با فروش تخمینی ۴۰۳ هزار و ۹۸۷ دستگاه این عنوان را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار تحلیلگر صنعتی جاتو دینامیک(Jato Dynamics)، این کراس اوور تسلا مدل Y که از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده، چین و آلمان ساخته شده است، سال را با ۲۵۱ هزار و ۶۰۴ دستگاه به پایان رساند که افزایشی ۸۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ داشت. همچنین این تنها مدل برقی بود که در بین ۳۰ خودروی برتر ظاهر شد زیرا دومین خودروی الکتریکی پرفروش، تسلا مدل ۳ سالون، در مجموع با صدهزار و ۸۸۳ فروش در جایگاه سی‌ودوم قرار گرفت.

محبوبیت فزاینده مدل Y و کاهش قیمت در محدوده آن به تسلا کمک کرد تا بزرگترین سهم بازار خود را از زمان ورود به اروپا ثبت کند. این برند اکنون شانزدهمین برند ثبت شده در اروپاست که از ولوو و نیسان پیشی گرفته است.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر جهانی Jato گفت تسلا محصول مناسب را در مکان مناسب و در زمان مناسب دارد. این برای برند آمریکایی خودروهای الکتریکی به همین جا ختم نشد، این برند اکنون شانزدهمین برند ثبت شده در اروپاست که از ولوو و نیسان پیشی گرفته است.

در همین حال، فولکس واگن با فروش یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ خودروبار دیگر سال را به عنوان برند مورد علاقه اروپا به پایان رساند و پس از آن تویوتا با ۸۱۹ هزار و  ۵۴۴ خودرو و آئودی با ۷۳۰ هزار و ۶۹۰ خودرو قرار گرفتند.

پنج تا از بزرگترین بازارهای خودروهای کارکرده اروپا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ رشدی را ثبت کردند. فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و بریتانیا همگی شاهد افزایش خودروهای دست دوم بودند. با کاهش مشکلات عرضه، خریداران برای استفاده از طیف گسترده‌تری از مدل‌های ارزان‌تر هجوم آوردند.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود هر بازار خودروی جدید در سال ۲۰۲۴ رشد ثبت نام را تجربه کند، گزینه‌های استفاده شده بیشتری نیز در دسترس خواهند بود. این بدان معناست که با ادامه سال، بازارها پایگاهی پایدار برای ساختن خواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان
  • پرفروش‌ترین خودروها در اروپا
  • سوخت رسانی در استان سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است
  • توزیع روزانه ۷۵۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه های عرضه دماوند
  • خدمت رسانی جوانان هلال احمر مازندران به ۲۵۰ هزار نفر در طرح نوروزی