Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  25 اسفند ماه بود که محمد شریعتمداری در توئیتر خود نوشت: «برای پیشگیری از شیوع ‫کرونا‬ و حفظ سلامت کارگران‬ مشمول ‫ قانون کار و تأمین اجتماعی‬ که شغل خود را از دست داده‌اند، ازاین‌پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

 

به‌گفته وی، به‌منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می‌توانند به سامانه  https://bimehbikari.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir/  مراجعه کنند.»متقاضیان پس از ثبت‌نام کد رهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت می‌کنند. همچنین پیام اطلاع‌رسانی به متقاضی پس از ثبت درخواست در سامانه برایشان ارسال می‌شود و نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

در تبصره 2  قانون بیمه بیکاری آمده است: بیمه‌شدگانی که به‌علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی و... بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار و‌ امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

 

همچنین در تبصره ب ماده 6 این قانون آمده است بیمه‌شده مکلف است ظرف (30) روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد. مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

 

در زمان حاضر کلیه کسانی که صرفاً به‌علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آن‌ها تعطیل شده است و یا زیر یک سال سوابق بیمه‌ای در سال 98 دارند، در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری باید ابتدا در سامانه  https://bimehbikari.mcls.gov.ir/  ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و مهلت آنها برای این ثبت‌نام 30 روز می‌باشد.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بیمه بیکاری کارگران اقتصاد جام نیوز بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز

شعبه شرق تهران از امروز میزبان خسارت دیدگان است.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، به منظور رفاه حال هرچه بیشتر مشتریان محترم بیمه البرز و کاهش زمان مراجعه به شعب پرداخت خسارت، ساکنان شرق تهران می‌توانند از امروز دوشنبه ۲۷ فروردین جهت انجام امور مربوط به ثبت و دریافت خسارت بدنه خودرو به شعبه شرق تهران واقع در خیابان دماوند مراجعه نمایند.

در حال حاضر ۳ شعبه شرق، نمونه و خرمشهر بیمه البرز بترتیب در شرق، غرب و مرکز شهر تهران، کار ارزیابی وپرداخت خسارت بدنه خودرو را انجام می‌دهند.

علاوه بر این، شعبه مجازی بیمه البرز نیز با معرفی برنامه کاربردی یاقوت البرز، بصورت آنلاین ثبت و پرداخت خسارت بدنه خودرو را پشتیبانی می‌کند و مشتریان می‌توانند بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان ممکن از این خدمت نوین بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  •  اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترغیب مالکین به اخذ سند دارد
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه برآوردی مالیات بر ارزش افزوده
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری