Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:40:15 GMT

عرصه ایثارگری های پاسداران انقلاب فرامنطقه ای شده است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۰۸۵

عرصه ایثارگری های پاسداران انقلاب فرامنطقه ای شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ولادت پاسدار دشت نینوا حضرت سیدالشهداء (ع) روز پاسدار و اعیاد شعبانیه و نوروز ۱۳۹۹ و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای علم و دانش و مدافع حرم و امنیت کشور، اظهار داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان این انقلاب روز به روز مقتدر تر و عزتمند تر شده است و عرصه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های پاسداران انقلاب اسلامی فرا منطقه‌ای شده است که نمونه آن را در نقش و اثرگذاری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم رزمانش در شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه سردار نامی و پرافتخار جبهه مقاومت و اسلام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و هم رزمانش، افزود: مجاهدت و ایثار پاسداران انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بر هیچکس پوشیده نیست و در تمامی بحران‌های بزرگ کشور و حتی منطقه، پاسداران مجاهد و نستوه با جانفشانی ها و ایثارگری‌های خود کشور را از خطرات و معضلات بزرگ عبور دادند و امروز هم با توجه به شیوع این بیماری و ویروس منحوس (کووید ۱۹) اقدامات سپاه پاسداران و پاسداران جان برکف ستودنی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تبریک مجدد ولادت حضرت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اعیاد شعبانیه، تصریح کرد: مقام پاسداری مقام ارزنده و ارزشمندی است که امروز شرف و عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است و ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی قدر دان مجاهدت‌های پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در بخش پایانی سخنان خود به قدرت امروز جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی بیش از چهل سال است با تمام توان و امکانات خود درصدد ضربه به جمهوری اسلامی هستند و میلیاردها دلار هزینه صرف می‌کنند تا جمهوری اسلامی را در منطقه منزوی و به چالش بکشانند اما امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان نامداری چون سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و امنیت کشور جز محبوب ترین کشورهای منطقه و جهان است و خط مقاومت و جبهه مقاومت در منطقه به رهبری ایران اسلامی شکل گرفته است و دشمنان ایران اسلامی و ملت‌های مظلوم و مسلمان منطقه با شکست مفتضحانه ای روبرو شده‌اند و هر روز طعم شکست را بیشتر می چشند.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری پاسداری از عزت و کرامت انسانی ره آورد پاسداران غیور ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز پشتیبان ملت‌های آزادی خواه و مسلمان جهان است و پیروزی‌های پی در پی سپاه اسلام در برابر جبهه کفر و مستکبران عالم خواب آنها را آشفته کرده و جهان در بهت و حیرت این جانفشانی ها و ایثارگری هاست و وعده و نصرت الهی هم با جبهه مقاومت است و ان شاء الله با اقدامات ارزشمند سپاه و دستگاهای نظامی و انتظامی از این بحران جدید هم عبور خواهیم کرد و قطعاً آینده‌ای روشن برای جمهوری اسلامی و ملت‌های مسلمان و آزادی خواه جهان رقم خواهد خورد.

کد خبر 4887837

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران روز پاسدار ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان ماسک طبی ضدعفونی شهرکرد سال جهش تولید بارش باران سیلاب طرح غربالگری حوادث چهارشنبه سوری پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران اسلامی جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل

کم کم زمان اثبات ادعا‌ها نیز فرا میرسد؛ صحبت‌هایی که به میان می‌آمد، اما شاید برخی به اثبات آنها شک داشتند. نقل‌هایی که در میان غربی‌ها نیز درباره قدرت کشورمان رواج داشت حالا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. شاید بد نباشد به بخشی از این اظهار نظر‌ها نگاهی بیاندازیم.

فاکس نیوز: ایران در آستانه ابرقدرت شدن

تیرماه بود که شبکه فاکس‌نیوز در برنامه‌ای به قدرت روز‌افزون جمهوری اسلامی ایران اذعان و اعلام کرد: ایران در آستانه ابرقدرت شدن است.

در این برنامه ابتدا «مارک لوین مجری» مجری این شبکه تلویزیونی ضمن اذعان به قدرت افزایی جمهوری اسلامی ایران خطاب به «ریچارد کِمپ عضو سابق نیرو‌های ویژه انگلیس در افغانستان» مهمان برنامه می‌گوید: «ما در مورد چین و روسیه زیاد صحبت کرده‌ایم، اما امروز می‌خواهیم در مورد ایران صحبت کنیم، هیچ توجهی به این مسئله نمی‌شود که ایران در آستانه ابرقدرت شدن است، اکنون فناوری هسته‌ای نیز دارد و در حال کار برای کنار هم قرار دادن آن است، این یک کشور بنیادگرا است که بار‌ها و بار‌ها درباره نابودی آمریکا صحبت کرده است.»

دی ماه هم روزنامه گاردین در یک گزارش تحلیلی با تاکید بر اینکه جایگاه ایران باتوجه به تحولات اخیر در منطقه، بهبود روابط این کشور با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دوستی‌اش با چین و روسیه تقویت شده است، نوشت: ایران، اکنون بزرگ‌ترین قدرت در غرب آسیاست.

اسفند سال پیش هم در رده‌بندی جدید منتشر شده از سوی سایت تحلیلی گلوبال فایرپاور، ایران را بالاتر از برخی کشور‌های غربی و در رتبه ۱۴ دسته‌بندی کرد. این وب‌سایت تخصصی نظامی، ایران را در رده‌بندی قدرت نظامی از میان ۱۴۵ کشور بر مبنای بیش از ۶۰ شاخص در رتبه چهاردهم قرار داد؛ و این تنها بخش کوچکی از اذعان رسانه‌های غربی به قدرت ایران بود؛ قدرتی که حالا از شنیده به دیده تبدیل شده است. آن هم بعد از یک وعده صادق.

جمهوری اسلامی به یک رژیم دارای سلاح اتمی حمله کرد

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است: ایران با انجام عملیات وعده صادق چند کار مهم انجام داد ابتدا اینکه به تهدیدات خود مهر اعتبار زد؛ همان تهدیداتی را عملیاتی کرد که بسیاری گمان می‌کردند هرگز عملیاتی نخواهد شد. نکته دوم اینکه جمهوری اسلامی به یک رژیم دارای سلاح اتمی حمله کرد؛ آنهم در این حجم که بسیار مهم است و آنهایی که باید پیام این حمله را می‌گرفتند گرفتند. وزن و جایگاه ایران با این حمله اثبات شد که جمهوری اسلامی ایران دارای بهترین سامانه‌های پدافندی است که میتواند بر مجهز‌ترین سامانه‌های پدافندی دنیا موثر باشد و کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه به کمک اسرائیل می‌آیند تا بتواند موشک‌های ایرانی را رهگیری کند با این وجود بسیاری از این پرتاب‌ها از سامانه‌های پدافندی عبور کردند.

وی تشریح کرد: تا قبل از این حمله میان ایران و اسرائیل نوعی توازن وجود داشت مبنی بر اینکه ایران و اسرائیل از تعرض به هم خودداری می‌کردند، اما جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی عملا حمله کرد و مسئولیت آن را نیز برعهده گرفت، اما رژیم صهیونیستی نتوانست واکنش در خوری نشان دهد و عقب نشینی کرد و تحقیر در برابر ایران را پذیرفت.

اسکای نیوز: ناتو در حال مغلوب شدن

محمدباقر خرمشاد کارشناس دیگر مسائل سیاسی نیز در این باره معتقد است: شاید گذاره‌ای که این روز‌ها خیلی شنیدیم و قطعا یکی از پیامد‌های راهبردی اتفاق افتاده است بحث بالا رفتن قدرت بازدارندگی ایران است. برای این که ما این را تصور کنیم و خوب بفهمیم روز قبل از عملیات وعده صادق را تصور کنیم کاملا می‌توانیم قضاوت کنیم که آن روز قبل از عملیات وعده صادق به هرحال فضای رسانه‌ای بین المللی چه بود، این که ایران خاکش، سفارتش خورده جواب می‌دهد، نمی‌دهد، می‌تواند جواب بدهد، نمی‌تواند جواب بدهد، ایران خیلی در فضای سنگینی قرار گرفته، در بن بست سنگینی قرار گرفته خصوصا مخالفان در بیرون ایران خیلی بر این می‌دمیدند، شما این را مقایسه کنید با فردای عملیات وعده صادق که به اذعان همه کارشناسانی که سری در سر‌های کار‌های استراتژیک دارند این بوده که قدرت بازدارندگی ایران نه تنها ترمیم شد بلکه به نسبت قبل از آن چند پله بالاتر قرار گرفت، همین یک اتفاق دیگر راهبردی را هم به صورت پیامد باعث شده، این که موازنه قدرت استراتژیک را در منطقه قطعا و به تعبیر بعضی‌ها حتی در سطح جهانی موازنه قدرت را بین بلوک‌های قدرتی که در منطقه شکل گرفته تغییر داد به صورت محسوسی این اتفاق، روند‌هایی بود این عملیات وعده صادق به عنوان کاتالیزور عمل کرد، شتاب داد و ناگهان موازنه استراتژیک قدرت را به شرایط قبل و بعد از خودش تقسیم کرد به دلیل اهمیتی که داشت.

و در پایان شاید بد نباشد به اظهار نظر شبکه اسکای نیوز درباره تاثیر عملیات وعده صادق بر چینش قدرت‌ها در نظام بین‌الملل اشاره کنیم که نوشته است: «حمله ایران و جنگ اوکراین، ضعف فزاینده غرب در برابر تهدید‌ها را آشکار کرد. ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • جشن ایران قوی، اقتدار ملی در مدارس همدان