Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ورود به پیشگیری و درمان کرونا اظهار کرد: طب ایرانی در کنار طب رایج در ایران و جهان قدمت چندین هزار ساله دارد و در پیشگیری و حتی در مواردی که طب مردن به بن بست رسیده است می تواند موثر باشد و در ایران ده ها پزشک عمومی تخصص طب ایرانی دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانپور افزود: آنچه وزارت بهداشت ابلاغ کرده اند ارتقا سلامت و تلاش در پیشگیری و کنترل و حتی درمان بیماری است و با آنکه برخی بدون تایید و سواد و مدرک معتبر در امر درمان دخالت می کنند، تفاوت دارد و متاسفانه برخی مدعیان طب اسلامی به دنبال سرکیسه کردن مردم هستند.

او ادامه داد: نقاهتگاه های پیش بیمارستانی در برخی استان ها راه اندازی شده است و همکاری و مشارکت جدی نیروهای مسلح را شاهد بودیم اما گذراندن دوران نقاهت در بهبودیافتگان یا ایزولاسیون مبتلایان به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند، با برخی رفتارها و فرهنگ مردم ما مطابق نزدیک ندارد و پذیرش آن در سطح جامعه ممکن است سخت و نیازمند اعمال محدودیت و مقررات باشد که بنابر مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا این افراد باید به اجبار به استراحتگاه های پسا بیمارستانی و پیش بیمارستانی بروند و دوران نقاهت یا ابتلا به کرونا را در این مراکز سپری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ شواهد و مدارکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق هوا وجود ندارد و ماسک برای کادر درمان و بیماران توصیه شده است و برای جمعیت عادی استفاده از ماسک کمکی برای پیشگیری از کرونا نمی کند.

جهانپور در پاسخ به این سوال که جهت حرکت و بردارهاغی نیروی امریکا به این سمت است که با جنگ و فشار بر ملت ها یمستقل دنیا در حفظ سلطه خود باشد و جز اینانتظاری از دولت آمریکا نداشتیم و این اتفاق پیش بینی پذیر بومده و دولت امریکا در مقابله با کرونا ضعف خود را نشان داده و بزرگترین  تولید کننده فناوری و سرمایه دارترین کشور دنیا شهروند خود را به دلیل نبود بیمه از بیمارستان بیرون می کنند و دیروز یک جوان 17 ساله جان خود را به این دلیل از دست داد .

او ادامه داد: ما متکی بر توان داخلی و جوانان ایران زمینه هستیم و دنیا ببیند آنچه تحریم شده غذا و دارو و تجهیزات پزشکی در بحران کروناست و این اقدام آمریکا در جهت انتشار بیماری و کند کردن بیماری در منطقه و ایران است و انگیزه فرعی مطرح نیست  و انگیزه اصلی کنترل نشدن کرونا در جهان بوده چرا که آمریکا در کنترل کرونا ناتوان است و شاهد فاجعه در راهروهای بیمارستان های ایالت متحده هستیم.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  عباسی ، مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا در این رابطه گفت: با هدف مشارکت اقشار مختلف و کارکنان ادارات دولتی به منظور نهادینه شدن ورزش این همایش پیاده روی را برگزار کردیم. 
وی اضافه کرد: برنامه‌های متعددی برای این هفته در نظر داریم که اصلی‌ترین آن در روز پنجشنبه هفته جاری است که در آن سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان پیشوا ره به نام یکی از شهدای شاخص شهرستان نامگذاری می‌کنیم.
درپایان این همایش از شرکت کنندگان تست قند و فشارخون به صورت رایگان گرفته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران