Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی اعلام کرد: در روزهایی که بحران شیوع ویروس کرونا در جهان فراگیر شده، ایران نیز مانند سایر کشورها با این ویروسِ خطرناک و مُهلک دست و پنجه نرم می‌کند اما در نبردی نابرابر، درحالی‌که تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران لطمات زیادی را به وضعیت اقتصادی کشور وارد کرده، تحریم‌های دارویی و درمانی نیز از سوی ایالات متحده باعث تشدید بحران در تهیه‌ تجهیزات پزشکی و درمانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته سیاست‌های خصمانه ایالات متحده علیه کشورمان به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ این سیاست‌ها نه تنها توسط دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی بلکه از طریق شرکت «گوگل» که یکی از پنج غول تکنولوژی جهان محسوب می‌شود نیز، مورد حمایت قرار گرفته است.

گوگل در اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران، «اپلیکیشن ملی AC۱۹» که «سامانه رسمی ایرانی برای مقابله با کرونا» است را از لیست برنامه‌های خود در «گوگل پلی» حذف کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که با پیگیری‌های پژوهشگران و کارشناسان، مسئولان گوگل پاسخ روشنی در این‌باره نداده‌اند و فقط مدعی شده‌اند که این اپلیکیشن از لحاظ پزشکی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه ایران باشد و تشخیص بیماری کرونا از طریق این اپلیکیشن غیر ممکن است.

ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کشور، سامانه مرتبط با خدمات ویروس کرونا را از طریق اپلیکیشن ملی AC۱۹ به اجرا در آورده که شامل اطلاعات مفید زیر است:

- اطلاع از آخرین آمار و تعداد مبتلایان و بهبود یافتگان

- فیلم‌های آموزشی مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا

- اطلاع از آخرین اخبار مربوط به این بیماری در کشور

- انجام تست برای ارزیابی میزان سلامتی

- ارائه اطلاع‌رسانی‌های ستاد مبازره و مدیریت این بیماری

- اطلاع از مراکز درمانی در استان‌ها

وب سایت ZDNet اعلام کرده که گوگل این اپلیکیشن را از نوع اپلیکیشن‌های جاسوسی تلقی کرده و از نسخه‌های به‌روزرسانی شده آن بیمناک است.

این در حالی است که چنین ادعاهای واهی تنها با هدف زمینه‌سازی برای توجیه اعمال ضد حقوق بشری و ضدانسانی آمریکا و شرکت‌های آمریکایی است که حتی در شرایط بحرانی و شیوع بیماری نیز دست از خصومت با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بر نمی‌دارند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا کرونا ویروس گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان + فیلم

به گفته امیر میهن دوست، ارشد نظامی ارتش در اصفهان، سامانه‌های پدافند هوایی شب گذشته تعدادی ریز پرنده را مورد هدف قرار داده و هیچ گونه خسارتی نیز وارد نشده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • (ویدیو) جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان
  • جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان + فیلم
  • جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در اصفهان
  • سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شهاب زاهدی از لیست آویسپا برای جدال با ماتسوموتو یاماگا خط خورد
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • ۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد