Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@14:40:59 GMT

اگر ملکه انگلیس بمیرد چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۲۱۱

اگر ملکه انگلیس بمیرد چه می‌شود؟

ملکه بریتانیا به کرونا مبتلا شده و تست او مثبت از آب درآمده است. با توجه به اینکه ملکه ۹۴ساله است، احتمال مرگ وی بالاست، مگر آنکه خبر ابتلای او از اساس دروغ باشد.

اما سوال اینجاست که اگر ملکه بمیرد، چه اتفاقی در انگلیس می‌افتد؟

الیزابت دوم، ملکه ۹۴ساله انگلیس، از زمان به قدرت رسیدن در سال ۱۹۵۴میلادی، شاهد روی کار آمدن ۱۴ نخست‌وزیر در این کشور و ۱۲ رئیس‌جمهور در آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این ۶۸ سال با بیماری یا مشکل جسمی خاصی مواجه نشده است اما با توجه به کهولت سن، طی یکی دو سال اخیر، زمزمه‌های بیشتری درباره احتمال مرگ وی و چالش‌هایی که انگلیس پس از او با آنها مواجه خواهد شد،‌ به گوش می‌رسد.

با توجه به ابتلای ملکه به کرونا، پیش‌بینی می‌شود مرگ ملکه انگلیس دست‌کم برای مدت ۱۲روز –از زمان مرگ تا پایان مراسم تشییع و یادبود– فعالیت‌ها را در این کشور فلج کند و میلیاردها پوند برای اقتصاد آن هزینه در بر داشته باشد. از سوی دیگر، روز درگذشت ملکه و همچنین روز تاجگذاری پادشاه جدید، به تعطیلات رسمی انگلیس افزوده خواهند شد. تعطیلی هر یک از این دو روز –به سبب تعطیلی بانک‌ها، مؤسسات اقتصای و بورس‌های انگلیس– حدود ۱/۲ تا ۶میلیارد پوند به تولید ناخالص داخلی این کشور زیان وارد خواهد کرد.

البته زیان اقتصادی تنها بخش کوچکی از پیامدهای جدی مرگ ملکه خواهد بود؛ به طوریکه برخی معتقدند انگلیس پس از مرگ او با دورانی مشابه دوران پس از جنگ جهانی دوم مواجه خواهد شد. قطع همه برنامه‌های شاد کانال‌های تلویزیونی، تغییر نام احتمالی شاهزاده چارلز یا پسرش (نوه ملکه) برای تصدی عنوان پادشاهی، تغییر واژه‌های سرود ملی و یا حتی فروپاشی کامل اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع از جمله‌ی رویدادهای احتمالی پس از مرگ ملکه خواهند بود.

با توجه به اینکه پیش از او شاهزاده چالرز هم به کرونا مبتلا شده و پرنس هری و همسرش مگان هم از قصد دارند از خاندان سلطنتی کناره‌گیری کنند، مرگ ملکه یک بحران سیاسی جدی در بریتانیا به وجود می‌آورد.

چندی قبل بیزنس اینسایدر در گزارشی درباره مرگ ملکه نوشته بود: اگر مرگ ملکه پس از یک دوره بیماری طولانی‌مدت اتفاق بیفتد، کاخ باکینگهام از پیش برای چنین رویدادی و اعلام خبر درگذشت او آمادگی خواهد داشت. این اقدامات شامل برنامه‌ریزی‌ها برای روزهای پس از مرگ ملکه و انتقال قدرت به پادشاه جدید در حال حاضر در کاخ باکینگهام، اقامتگاه اصلی خانواده سطنتی انگلیس، در حال انجام است. در این صورت، خبر درگذشت ملکه از طریق شبکه‌های تلویزیونی اعلام خواهد شد. بی‌بی‌سی و دیگر شبکه‌های دولتی با قطع همه برنامه‌های خود این خبر را اعلام خواهند کرد. در حال حاضر، گویندگان بی‌بی‌سی در بازه‌های زمانی مختلف چگونگی اعلام خبر فوت ملکه را تمرین می‌کنند تا در صورت وقوع آن فاغلگیر نشوند. پس از مرگ ملکه الیزابت - مادر الیزابت دوم - یکی از مجریان بی‌بی‌سی در حالی که کراوات قرمزرنگی بر گردن داشت خبر فوت او را اعلام کرد که باعث انتقادات فراوانی شد؛ به همین دلیل، مسئولان این شبکه از آن زمان، کت و شلوار و کراوات‌های مشکی‌رنگی را برای این منظور آماده نگه داشته‌اند. از سوی دیگر، گویندگان بی‌بی‌سی طی یکی دو سال اخیر چندین بار اعلام خبر درگذشت ملکه را در جلوی دوربین تمرین کرده و بهترین‌های آنها را برای استفاده آرشیو کرده‌اند. سال 2015 میلادی یکی از خبرنگاران این شبکه که به طور تصادفی شاهد یکی از این تمرین‌ها بود، به اشتباه خبر مرگ ملکه رو توییت کرد و شبکه‌های خارجی نیز بلافاصله از روی توییتر او این خبر را به عنوان یک خبر رسمی منتشر کردند!

همچنین، گفته می‌شود شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان (و احتمالا بسیاری دیگر از شبکه‌های خبری مهم جهان) یک مستند کامل از زندگی ملکه تهیه کرده و آن را برای پخش بلافاصله پس از اعلام خبر مرگ ملکه آماده نگه داشته است.

به نوشته بیزنس اینسایدر، اگر مرگ ملکه ناگهانی باشد و یا در انظار عمومی اتفاق بیفتد (مانند مرگ شاهزاده دایانا در سال 1997 میلادی)، اخبار مربوط به آن بلافاصله و بدون برنامه‌ریزی قبلی منتشر خواهد شد. اما در هر دو صورت، شمار زیادی از کارکنان کاخ باکینگهام و کارمندان نهادهای وابسته به باکینگهام بلافاصله پس از مرگ ملکه به مرخصی اجباری فرستاده خواهند شد؛ زیرا، کاخ سلطنتی انگلیس برای کنترل، تنظیم و انتشار چنین اخباری کارکنان مخصوص به خود را دارد.

براساس گزارش دیلی بیست، در صورتی که مرگ ملکه شب‌هنگام اتفاق بیفتد، خبر آن ساعت ۸بامداد روز بعد اعلام خواهد شد.

در ادامه گزارش بیزنس اینسایدر با پیش‌بینی تعطیلی برخی نهادهای دولتی و اقتصادی انگلیس در صورت اعلام خبر درگذشت الیزابت دوم آمده است: نمی‌توان واکنش اولیه دولت انگلیس به مرگ ملکه را پیش‌بینی کرد؛ زیرا مرگ جرج ششم، آخرین پادشاه انگلیس، سال ۱۹۵۲ میلادی بود و شرایط در قرن بیست و یکم با سده گذشته بسیار متفاوت است.

با این حال،‌ مطمئنا خبر درگذشت ملکه انگلیس برای مدتی به خبر اول رسانه‌های جهان تبدیل خواهد شد؛ به ویژه در کشورهایی که در گذشته مستعمره انگلیس بودند، اعضای اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع که سوگند وفاداری به ملکه یاد کرده‌اند و همچنین، در کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است.

برخی منابع معتقدند پس از مرگ ملکه، پسرش شاهزاده چارلز، ممکن است به نفع پسر خودش شاهزاده ویلیام (نوه ملکه) از تاجگذاری خودداری کند. اتفاقی که رسانه‌های انگلیسی در هفته‌های اخیر از احتمال وقوع آن خبر می‌دهند، باعث بوجود آمدن بحران مرتبط با قانون اساسی این کشور خواهد شد. شاهزاده چارلز در صورت به قدرت رسیدن می‌تواند یکی از اسامی سلطنتی خود را انتخاب کند و نام خود را به شاه فیلیپ، شاه آرتور و یا شاه جرج تغییر دهد.

با این حال شاهزاده مبتلا به کرونا و در بستر بیماری است.

ضرب سکه‌ها و چاپ اسکناس‌هایی با تصاویر شاه جدید انگلیس، تغییر آرم‌های نظامی، تصویب طرح‌های جدید برای گذرنامه‌ها و تمبرهای پستی از دیگر اتفاقاتی است که احتمالا پس از مرگ الیزابت دوم به وقوع خواهند پیوست.

البته مرگ ملکه انگلیس ممکن است پیامدهای جدی‌تری از قبیل فروپاشی اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع–با ۵۳ عضو– را نیز به دنبال داشته باشد. الیزابت دوم، ملکه ۱۶ کشور از کشورهای عضو این اتحادیه –از جمله استرالیا، کانادا، جامائیکا، نیوزیلند و باربادوس– است. درست است که این لقب بیشتر تشریفاتی است و ملکه انگلیس در این کشورها قدرتی ندارد؛ اما، بسیاری از این کشورها بر خلاف میل خود با وجود اعلام استقلال، بخشی از پادشاهی انگلیس محسوب می‌شوند. به همین دلیل، در صورت مرگ ملکه، برخی از این کشورها ممکن است یکبار و برای همیشه، به اتحاد خود با انگلیس پایان دهند.

به‌ویژه که بعد از برگزیت، کم نیستند کشورهایی که خواستار جدایی از بریتانیا و ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

پیش‌بینی می‌شود پس از مرگ ملکه، نفوذ و قدرت طرفداران نظام جمهوری در انگلیس افزایش یابد، اما احتمال اینکه انگلیس در آینده‌ای نزدیک به کشوری با نظام جمهوری تبدیل شود، تقریبا صفر است چراکه افکار عمومی انگلیس در حال حاضر از نظام پادشاهی در این کشور حمایت می‌کنند. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد 66 درصد از مردم انگلیس طرفدار حکومت پادشاهی و تنها 17 درصد خواهان یک نظام جمهوری هستند.

با این حال، بدون تردید با مرگ ملکه، برگ جدیدی در تاریخ انگلیس ورق خواهد خورد و این کشور دوران جدیدی را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است الیزابت دوم دارای رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت در انگلیس است. این رکورد پیش از سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی به ملکه ویکتوریا (ملکه انگلیس در سده ۱۹ میلادی) تعلق داشت اما اکنون ملکه الیرابت ۵ سال این رکورد را جلوتر برده است.

* خبرفوری

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پس از مرگ ملکه درگذشت ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس خبر درگذشت اعلام خبر پیش بینی خواهد شد بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از آنکه آمریکا کمک مالی و نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد. تازه‌ترین کمک‌های دولت انگلیس به اوکراین شامل ۵۰۰ میلیون پوند برای امور نظامی، ۴۰۰ خودرو نظامی، ۱۶۰۰ قبضه سلاح و ۴ میلیون مهمات انواع ادوات جنگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس 
۲ – جورجی استگ – فعال مدنی در انگلیس
۳ – شهروند انگلیسی 

نخست وزیر انگلیس پس از اهدای این کمک‌ها با بیان اینکه برای دفاع از کشورمان، منافع و ارزش هایمان باید بیشتر تلاش کنیم گفت: من امروز بیشترین بودجه برای دفاع ملی خودمان را در یک نسل اهعلام می‌کنپم.
ریشی سوناک افزود: بودجه ارتش مان را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور افزایش می‌دهیم. ما بودجه نظامی را در شش سال آینده هر سال افزایش خواهیم داد و ۷۵ میلیارد پوند دیگر به ارتش اختصاص خواهیم داد.
دولت انگلیس در حدود دو سال اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده که اغلب آن، نظامی بوده است. مردم انگلیس بار‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده این کمک‌ها را موجب گسترش جنگ در اوکراین و نابودی پول مالیات مردم انگلیس دانستند و با آن به مخالفت برخاستند.
جورجی استگ یک فعال مدنی در انگلیس در این باره می‌گوید: آمریکا خواهان صلح در اوکراین نبوده است. بریتانیا هم خواهان صلح در اوکراین نیست. غرب از جنگ اوکراین برای پیشبرد اهدافش در جهان استفاده می‌کند بنابراین ادامه جنگ در اوکراین را ترغیب می‌کند.
یک شهروند انگلیسی هم در این باره می‌گوید: میزان پولی که برای جنگ اختصاص داده می‌شود طبعاْ از بودجه خدمات عمومی کاسته می‌شود. دولتی که مدعی است نمی‌تواند در بحران گرانی جاری، دستمزد کارگران، پزشکان و پرستاران را افزایش دهداما برخلاف خواست اکثریت مردم کلی پول صرف ماجراجویی‌های نظامی وجنگ افروزی می‌کند. 
دولت انگلیس در حالی طی سال مالی جاری، ۳ میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند که بدهی‌های دولت انگلیس به بیش از ۲ تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد پوند و بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در مدرسه‌ای در منطقه ولز در انگلیس
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم
  • خلاصه بازی منچستریونایتد ۳ (۴-۲) ۳ کاونتری (جام حذفی انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی فولام 1-3 لیورپول (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)