Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل از پیش‌بینی ورود موج دوم و سیلاب قوی‌تر طی روزهای آتی به منطقه سیستان خبر داد. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

مهدی سراوانی‌ اول در گفت‎‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: خوشبختانه طی روزهای گذشته سیلاب نسبتاً خوبی از کشور افغانستان وارد منطقه سیستان شده که هم اکنون نیز ادامه داشته و در حال ورود به کانال‌های از پیش تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل افزود: سیلابی که در حال ورود است به هامون هیرمند در اطراف کوه خواجه و ابتدای هامون صابوری شامل چنگ دراز، چنگ روغنی و منطقه لورگ باغ هدایت می‌شود که در شرایط عادی و قابل کنترل است و به گونه‌ای نیست که کنترل و مدیریت آن دشوار باشد.

وی تاکید کرد: قطعاً این آب تاثیر به سزایی در رونق کشاورزی و کاهش ریزگرد و گرد وغبارهای نفس گیر منطقه دارد که با توجه به لایروبی‌های انجام شده، محل‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم در حال آبگیری است.

گزارش ویدئویی تسنیم| عواقب سیل در بلوچستان / روستاهای شهرستان دشتیاری همچنان درگیر سیلاب‌بلوچستان دوباره سیلابی شد؛ 5 شهرستان جنوبی درگیر سیلاب + فیلماستاندار سیستان و بلوچستان: سیلاب در روزهای آینده ادامه دارد؛ سیلاب جنوب بلوچستان مخرب بود

به گفته سراوانی اول؛ با توجه به سابقه سال‌های گذشته و تجربیات موجود، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی موج دوم سیلاب که با شدت بیشتر و قوت بالاتری است وارد منطقه سیستان شود که در این زمینه نیز آمادگی لازم وجود دارد و تدابیر لازم اندیشیده شده که این سیلاب‌ها خسارتی به منازل و زمین‌های کشاورزی مردم وارد نکند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های رسیده از سوی منابع محلی، فراه رود در کشور افغانستان هم آورده آبی خوبی دارد که به هامون صابوری سرازیر خواهد شد و به زودی به منطقه می‌رسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل تاکید کرد: این سیلاب‌ها ناشی از بارندگی‌های شدید و آب‌های غیرقابل کنترل در کشور افغانستان است و هیچ ارتباطی به حقابه تالاب بین‌المللی هامون ندارد.

انتهای پیام/393/ش

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

 سید محمد رضا سیدحسینی در بازدید از مزارع آسیب دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان گفت:عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی، هشت هزار و ۵۷۰ هکتار باغ، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸ حلقه چاه کشاورزی و ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصربح کرد: همچنین در این سیلاب ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره آب استان نیز خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

حسینی بیان کرد: کار مرمت وبازسازی جاده‌های دسترسی قنوات و احیای بندسار‌ها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان