Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:45:04 GMT

سامانه بارشی تا ۱۲ فروردین میهمان ایران است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۳۴۷

سامانه بارشی تا ۱۲ فروردین میهمان ایران است

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی؛ امروز شنبه (۹ فروردین) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه (۱۰ فروردین) و دوشنبه (۱۱ فروردین) تقریبا در غالب مناطق کشور این وضعیت تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شدت بارش در روز شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، برخی نقاط فارس، جنوب یزد و نواحی مرکزی کرمان پیش بینی می‌شود.

همچنین شدت بارش‌ها در روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در استان‌های لرستان، نیمه شرقی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، برخی نقاط استان‌های فارس، یزد و خراسان رضوی و نیمه غربی کرمان و روز دوشنبه (۱۱ فروردین ) در نیمه جنوبی کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان با اعلام اینکه روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین) تمرکز بارش‌ها در شمال شرق و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی است، یادآور شد اواخر این روز، سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

بر اساس این گزارش، بارش در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود.

 امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه)، خلیج فارس و روز دوشنبه ۱۱ فروردین دریای عمان مواج است.

 روز چهارشنبه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

 سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی پایتخت در ۲ روز آینده، پیش بینی کرد که آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین ) ابری، همراه با بارش باران و رگبار و رعد و برق، گاهی افزایش باد با حداکثر دمای ۱۴ و حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه (۱۱ فروردین) ابری همراه با و مه رقیق، گاهی بارش باران است که به‌تدریج افزایش باد و کاهش ابر با حداکثر ۱۵ و حداقل دمای ۷ درجه سانتی‌گراد را خواهیم داشت.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور بارش باران عمان سازمان هواشناسی كشور بارش باران ۱۱ فروردین بارش باران برخی نقاط پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا شنبه (یکم اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این گزارش، بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود؛ همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

امروز (۳۱ فروردین) در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 6082247 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا