Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:50:07 GMT

اگر بارندگی‌ها به‌شدت سال ۹۸ باشد نگرانی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۴۱۴

اگر بارندگی‌ها به‌شدت سال ۹۸ باشد نگرانی وجود ندارد

ایسنا/قزوین مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: اگر بارندگی‌ها به‌شدت سال ۹۸ باشد نگرانی وجود ندارد چراکه با لایروبی‌های صورت گرفته در بستر رودخانه‌ها شاهد سیل نخواهیم بود.

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیت رودخانه‌های استان نسبت به سال گذشته بهتر است چون از تمامی رودخانه‌ها بازدید شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۵۷ رشته رودخانه با مساحت ۲۷۰۰ کیلومتر در استان قزوین وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد رودخانه، ۴۱ رشته از سطح شهرها عبور می‌کنند که توسط شهرداری‌ها لایروبی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: بعد از بارندگی‌ها و سیل نوروز ۹۸ از رودخانه‌ها بازدید شد و در حال حاضر تمامی رودخانه‌های سطح استان قزوین توسط شهرداری شهرهای مختلف لایروبی شده‌اند.

وی بیان کرد: در شهرستان البرز رودخانه یالیان وجود دارد که لایروبی شده و هفته گذشته مسیر رودخانه توسط مدیریت بحران و شرکت آب منطقه‌ای قزوین بازدید شد و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز سیل صورت گرفته است.

مهدیخانی تشریح کرد: برای رودخانه یالیان احداث پل برای پیشگیری از سیل در دستور کار است ولی با توجه به اینکه در سال‌های گذشته بارندگی نبوده است کشاورزان منطقه انتهای رودخانه را کور و تصرف کرده‌اند که آب منطقه‌ای برای بازگشایی مسیر شکایت کرده و با دریافت حکم قضایی قلع‌وقمع موارد احداثی در پایین دست رودخانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم بارش سیل‌آسای باران را شاهد نباشیم ولی اگر بارندگی‌ها به شدت سال ۹۸ باشد نگرانی وجود ندارد چراکه با لایروبی‌های صورت گرفته شاهد سیل نخواهیم بود.

مهدیخانی با اعلام اینکه کلیه دستگاه‌های امدادی مدیران و معاونین ادارات در حال آماده‌باش هستند، به مردم توصیه کرد: در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند و در منازل خود حضور داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیل لایروبی رودخانه ها مدیریت بحران مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بارندگی ها رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید

 محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران استان آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد