Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:53:55 GMT

وقف نقش تاثیرگذاری در جهش تولید دارد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۴۲۹

وقف نقش تاثیرگذاری در جهش تولید دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برنامه‌های اوقاف برای تحقق شعار سال گفت: وقف نقش تاثیرگذاری در جهش تولید دارد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره تعیین شعار سال به نام «جهش تولید» اظهار کرد: با توجه به جنبه‌های اقتصادی وقف استفاده از این ظرفیت در تحقق شعار سال تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجموعە اوقاف زنجان ظرفیت‌های خوبی برای کار تولیدی دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم از هر روشی برای تولید و ایجاد کار برای قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه بهره ببریم، اضافه کرد: فقر و محرومیت جامعه را با چالش مواجه می‌کند و این درحالی است که موقوفات نقش بسزایی در کمرنگ کردن محرومیت در جامعه دارد.

کرمی با اشاره به اینکه استفاده از اراضی موقوفات در تحقق شعار سال موثر خواهد بود، اضافه کرد: بیشتر موقوفات استان زنجان به زمین‌های کشاورزی اختصاص داده شده در اراضی کشاورزی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری که معارضی ندارد، انجام سرمایه‌گذاری‌هایی با هدف ایجاد اشتغال و جهش تولید در حوزه کشاورزی در سراسر استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در همین راستا اراضی مستعد موقوفه‌های استان با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری بهره‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نسبت به سرمایه‌گذاری و اصلاح باغات زیتون موقوفات طارم اقدام خواهد شد، گفت: در این راستا از ظرفیت سرمایه‌گذاری استفاده و اقدام به ایجاد دو باغ زیتون به مساحت 350 هکتار و  30 هکتار خواهد شد.

کرمی افزود: همچنین در حوزه معدن نیز با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری سازمان صمت اقدام به صدور مجوز برای اکتشاف و بهره‌برداری 3 معدن در راستای موقوفات خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: همچنین در حوزه اشتغال نیز با همکاری کمیته امداد موقوفات مرتبط با اشتغالزایی مددجویان در بحث تولید استفاده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان اشتغال کشاورزی سرمایه گذاری مدیرکل وقف اشتغالزایی تولید معدن سرمایه گذاری استان زنجان جهش تولید خواهد شد شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید در استان حل شود، مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت در زنجان است، گفت: گشایش‌هایی حاصل شد و امیدواریم تا دو ماه آینده این موضوع را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محسن افشارچی، امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: در عملیات وعده صادق و اقداماتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، هیمنه پوشالی این رژیم جعلی را فروریخت و همه جهانیان دیدند که فقط سروصدایی بود که به وسیله رسانه به پا شده بود.

وی با بیان اینکه ایران در این حمله از موشک‌ها و پهپادهای قدیمی خود استفاده کرد، افزود: اما با همین تسلیحات نظامی قدیمی، هیمنه این رژیم به طور کامل فرو ریخت.

استاندار زنجان با بیان اینکه درست است سختی‌هایی در خصوص اقتصاد در کشور وجود دارد، ادامه داد: قطعاً از این شرایط نیز با توانمندی که در کشور وجود دارد، عبور خواهیم کرد.

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مدیران یک بار دیگر وظایف خود را مرور کنند، هرچند بنده نیز روی مسائل مهم تمرکز خواهم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باید در استان حل شود، مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت است، تصریح کرد: گشایش‌هایی حاصل شد و امیدواریم تا دو ماه آینده این موضوع را حل کنیم.

افشارچی با بیان اینکه بهره‌وری آب یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در استان زنجان است، ادامه داد: باید بتوانیم بهره‌وری در بخش آب را بالاتر ببریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم استان جذب سرمایه‌گذار است، گفت: باید مردم را از رفتن به سمت طلا و دلار به سمت تولید سوق دهیم.

استاندار زنجان با تاکید بر راحت شدن صدور مجوزهای کسب‌و ار و تولید یادآور شد: باید این مسیر برای مردم هموار شود.

افشارچی با اشاره به مسئله مهم بهره‌وری در استان، گفت: سه دستگاه آب، کشاورزی و صنعت جزو دستگاه‌های اصلی هستند که باید در زمینه بهره‌وری اتفاقات مثبت را رقم بزنند.

کد خبر 747170

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود