Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@09:26:14 GMT

دلایل عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از برخی پایگاه‌ها در عراق

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۴۳۸

دلایل عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از برخی پایگاه‌ها در عراق

یک کارشناس امنیتی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی، دلایل خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها در عراق را فاش کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از موسوعه العراق، "فاضل ابو رغیف" کارشناس امنیتی اظهار داشت، دلایل زیادی برای عقب‌نشینی‌های پی در پی آمریکایی‌های از پایگاه‌های نظامی در عراق وجود دارد از جمله این‌که، در پایگاه‌هایی که از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند تعداد کمی نظامی مستقر شد لذا استقرار نظامیان با این تعداد اندک باعث ایجاد دشواری‌هایی در دفاع از آنها می‌شود و برای همین امر، لازم است تمامی آنها در یک مکان مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابو رغیف افزود، دلیل دیگر این است که هر پایگاهی، که از آن عقب‌نشینی شده، دارای خصوصیاتی است. اهمیت پایگاه "القائم"، که از قسد( نیروهای دموکراتیک سوریه) پشتیبانی می‌کرد و بر "البوکمال" و "دیر الزور" مشرف بود، بعد از پایان نبرد "الباغوز"( علیه داعش) از بین رفته بود. همچنین آنها( نظامیان مستقر در پایگاه) هر از گاهی توسط برخی گروهک‌ها از چند جهت هدف حملات قرار می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اقدامات مخرب ترامپ در خاورمیانه در سایه شیوع کرونا پنتاگون در تدارک طرحی برای حمله به کتائب حزب‌الله

ابورغیف خاطرنشان کرد، عقب‌نشینی از برخی پایگاه‌ها به این دلیل انجام شد که نیروهای آمریکایی می‌خواهند سربازان و تجهیزات را در پایگاه اصلی گردهم بیاورند و آنها برای استقرار سامانه "پاتریوت" برنامه‌ریزی می‌کند. از این‌رو، نصب چنین سامانه‌ای برای محافظت از 100 یا 150 سرباز منطقی نیست.

وی با بیان این‌که "پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی از آنها خارج شده‌اند، مرکزی نیستند"، افزود: "آنچه اتفاق افتاده است عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق نیست بلکه فرآیندی برای ادغام افراد با گروه‌های بزرگ‌تر است."

این کارشناس امنیتی عراقی در عین حال متذکر شد: "این عقب‌نشینی‌ها به مسئله کرونا هم ارتباط دارد؛ این ویروس استراتژی کشورها را به طور کلی تغییر داده است، از جمله این‌که 160 سرباز فرانسوی و سپس یک گروه کوچک از نظامیان چک( از عراق) خارج شده‌اند."

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید داعش عراق ویروس کرونا سامانه پاتریوت عقب نشینی پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

 

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر