Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:32:12 GMT

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان با آتش‌بس موافق نیست

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۴۹۱

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان با آتش‌بس موافق نیست

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با اشاره به ناامنی‌های اخیر در این کشور اظهارداشت که طالبان با آتش‌بس موافق نیست. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که آزادی زندانیان طالبان روند پیچیده، فنی و قانونی است و هر شایعه‌ای سبب اختلاف در این روند می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سفر هیئت طالبان به کابل نیز گفت که ورود هیئت فنی طالبان برای گفت‌وگو درباره آزادی زندانیان این گروه نیز به تعویق افتاده است.

برخی رسانه‌ها در افغانستان خبر داده بودند که روز گذشته هیئتی از طالبان وارد کابل خواهد شد.

فیصل در توییترش نوشت که گروه طالبان با آتش‌بس موافق نیست و خشونت‌ها افزایش یافته است، بنابراین تعداد زندانیان بطور مداوم در حال تغییر هستند.

طی روزهای اخیر درگیری‌ها در افغانستان افزایش یافته و به تازگی نیز ولایت بدخشان شاهد حملات گسترده طالبان است.

سخنگوی اشرف غنی: آزادی زندانیان طالبان مشروط به کاهش خشونت‌هاستطالبان: کاهش خشونت‌ها پایان یافت؛ عملیات بطور عادی ادامه می‌یابدحمایت ایران از ایده دبیرکل سازمان در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستاناتحادیه اروپا: افغانستان بیش از هر زمان دیگری به آتش‌بس نیاز داردوزارت صلح افغانستان: آتش‌بس پیش‌شرط دولت برای آغاز مذاکره با طالبان است

از سوی دیگر، دولت افغانستان و طالبان هفته گذشته در دو کنفرانس ویدئویی درباره آزادی زندانیان گفت‌وگو کردند و بر اساس گزارش‌ها به توافق نیز رسیدند.

 «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در این باره اظهارداشت که فهرست ارائه شده افغانستان از زندانیان طالبان ناقص است و باید اصلاح شود.

این در حالی است که بر اساس توافق‌های انجام شده، روند مبادله زندانیان در 31 مارس به احتمال بسیار انجام می‌شود.

پیش از این، دولت افغانستان با آزادی پنج هزار زندانی طالبان بصورت تدریجی توافق کرده بود اما این گروه خواستار آزادی تمام زندانیان در یک مرحله شده بود و این اختلاف روند مبادله زندانیان را به تعویق انداخت.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان آزادی زندانیان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است