Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@11:04:14 GMT

کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۵۵۳

کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی و کنسل شدن بلیت قطار در این ایام نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: قطعا خسارت و زیان‌های وارد شده به شرکت‌های ریلی در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و جبران خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون و بر اساس آخرین آمارهای رسمی بالغ بر ۳۵ هزار نفر مبتلا و بیش از ۲۵۰۰ نفر جانباخته در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس تاثیرات بسیاری روی صنایع مختلف به ویژه حمل و نقل و صنعت گردشگری گذاشته است چرا که بسیاری از مردم سفرهای خود را به ویژه در این ایام که هر ساله در اوج خود قرار داشت کنسل کردند و همه چیز برای شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات تغییر کرد.

سعید رسولی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران – در این باره به ایسنا گفت: شیوع ویروس کرونا تبعات اقتصادی مختلفی در دنیا داشت و اثرات وسیعی روی بخش‌های مختلف گذاشته است و به خاطر خاص بودن و غیر قابل پیش بینی بودنش شرایط را برای بخش‌های مختلف اقتصادی سخت‌تر کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت شیوع ویروس کرونا در وهله نخست به بخش حمل و نقل، گردشگری و کسب و کارهای خرد وارد شد که البته آثار شیوع این ویروی در دنیا حتما گسترده‌تر نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: در حوزه ریلی آنچه امروز با آن مواجه هستیم، کنسل شدن بیش از ۹۰ درصد بلیت قطارهای شرکت‌های مختلف ریلی است و استرداد بلیت مردم با دستور وزیر راه و شهرسازی بوده که از روز نخست شیوع این بیماری و صدور دستورالعمل‌ها اجرایی شد.

رسولی تصریح کرد: وقتی قطاری از حرکت می‌ایستد، هزینه‌های مضاعفی بر شرکت حمل و نقل ریلی مورد نظر وارد می‌شود چرا که نه تنها این شرکت با پرسنل بسیاری مواجه بود و آنها حقوق و دستمزد دارند بلکه از روز نخست هزینه‌های ضدعفونی قطارها، ایستگاه‌ها و اماکنی که مردم با آنها سر و کار داشتند نیز بر این هزینه‌ها اضافه می‌شد.

وی گفت: از سوی دیگر نیز در حوزه مسافری مسئله استرداد بلیت مردم که در همان روزهای نخست وزیر راه و شهرسازی دستور آن را صادر کرده بود، هزینه‌های بیشتری روی دست شرکت‌های ریلی گذاشت که البته مسلما این هزینه‌ها و زیان‌ها در ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گرفته و سعی می‌کنیم در حد بضاعت به همه شرکت‌ها کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد: تا کنون برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های وارد شده به قطارهای مسافری و باری و شرکت‌های ریلی نداشته‌ایم و این شرکت‌ها در حال ارزیابی و جمع‌بندی خسارات وارد شده هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن شیوع ویروس کرونا حمل و نقل هزینه ها وارد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است