Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@15:34:43 GMT

چهار نماینده ایرانی در انتظار تصمیم حساس ای اف سی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۵۸۰

چهار نماینده ایرانی در انتظار تصمیم حساس ای اف سی

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مسابقات لیگ قهرمانان را به صورت متمرکز برگزار کند. 

به گزارش “ورزش سه” چند هفته قبل رسانه‌های اماراتی مدعی شدند که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال برگزاری لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در یک یا دو کشور هستند. همان زمان نیز امارات و قطر به عنوان گزینه اصلی برای غرب آسیا معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

با این حال دو حالت برای برگزاری ادامه مسابقات وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

 

*حالت اول: برگزاری مسابقات هر چهار گروه در امارات یا قطر


امارات به واسطه میزبانی موفق از جام‌ ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و هم‌چنین امکانات فوق‌العاده ورزشگاهی، تمرینی، هتلینگ و‌ هم‌چنین فرودگاهی گزینه اصلی میزبانی متمرکز برای غرب آسیا است. سه ورزشگاه اختصاصی باشگاه‌های الوصل، النصر و شباب الاهلی در دبی هستند که استاندارد میزبانی از مسابقات بین‌المللی را دارند. از طرفی به راحتی می‌توان به شهرهایی مثل شارجه، العین و ابوظبی که در لیگ قهرمانان نماینده دارند سفر کرد و از امکانات و ورزشگاه‌های موجود در این سه شهر برای برگزاری لیگ قهرمانان استفاده کرد. 

 

قطر نیز دیگر گزینه میزبانی متمرکز است. آن‌ها چند ورزشگاه فوق‌العاده برای جام جهانی‌ به تازگی افتتاح کرده‌اند و علاوه بر آن از ورزشگاه اختصاصی تیم‌هایی مثل السد، الدحیل، الاهلی و العربی می‌توان برای برگزاری لیگ قهرمانان استفاده کرد. در کنار همه این‌ها کمپ اسپایر و دیگر زمین‌های تمرینی موجود در دوحه می‌تواند کل تیم‌های هر چهار گروه را به طور کامل پوشش دهد. از نظر هتلینگ‌ و وضعیت فرودگاهی نیز قطر یکی از برترین کشورهایی آسیایی است و به همین دلیل جزو گزینه‌های میزبانی متمرکز قرار دارد. 

 

البته به دلیل اختلاف سیاسی موجود بین امارات، قطر و عربستان دو کشور عمان و کویت نیز جز گزینه‌های میزبانی قرار گرفته‌اند که البته شانس کمتری نسبت به دو کشور دیگر دارند.

 

 

 

 

*حالت دوم: میزبانی گروه اول دوم برای امارات و سوم و چهارم برای قطر


دیگر طرح کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که برای کاهش فشار میزبانی متمرکز را به دو قسمت تقسیم کند. میزبانی گروه اول و دوم‌ را به امارات بدهد و میزبانی سوم و چهارم برای قطر باشد. در این صورت استقلال در گروه اول با الاهلی عربستان، الشرطه عراق و الوحده و هم‌چنین شهر خودرو با الهلال، پاختاکور و شباب الاهلی در خاک امارات بازی خواهند کرد.

 

پرسپولیس با الدحیل، التعاون و الشارجه و هم‌چنین سپاهان با السد، النصر و العین در خاک قطر بازی خواهند کرد. هر چند که باید منتظر تصمیم نهایی ای اف سی باشیم و ببینیم کدام‌ از این دو حالت را اجرایی می‌کند. در حال حاضر ای اف سی به علت شیوع ویروس کرونا یک ماهی می‌شود که تعطیل است و به همین دلیل هیچ تصمیمی به قطعیت نرسیده.

لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا میزبانی متمرکز لیگ قهرمانان هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)

به گزارش ورزش سه، هافبک ملی‌پوش شباب الاهلی با گل زیبایی که روز گذشته وارد دروازه اتحاد کلبا کرد، در تیم هفته لیگ ادنوک جای پیدا کرد.

سعید روز گذشته کل دوم الاهلی را با یک شوت دقیق از شلوغی داخل محوطه جریمه به ثمر رساند تا برای دومین هفته متوالی بدرخشد و گلزنی کند.

این در حالی است  که او در این بازی سه موقعیت هم خلق کرد و شش کنش دفاعی هم داشت.

دیگر خبرها

  • نماینده ژاپن با برد در ضربات پنالتی فینالیست آسیا شد
  • صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • العین روی دست غول آسیا بلند شد / شگفتی‌سازی در قلب جده با اسطوره ایتالیا
  • سرنوشت قایدی در فصل آتی | بازگشت ستاره در گروی تصمیم یک نفر
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • طعنه هواداران چلسی به آرسنال؛ جام لیگ قهرمانان در استادیوم امارات رؤیت شد! + عکس
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)