Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@13:53:42 GMT

چند بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر بهبود یافته‌اند؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۷۹۵

چند بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر بهبود یافته‌اند؟

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: «سه نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در این استان افزوده شد.»

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه نهم فروردین ۷۵ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از سه بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانم ۴۲ ساله ساکن بوشهر که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد.

کشمیری تصریح کرد: بیمار جدید دیگر خانم ۷۳ ساله، ساکن شهرستان دشتستان که پسر وی در اسفندماه سفر به تهران داشته‌ و علائم خفیفی از بیماری را نشان داده بوده‌اند و از  وابستگان فردی است که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت اعلام‌شده که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و اکنون با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی  به‌سر می‌برد.

وی اضافه کرد: بیمار جدید دیگر خانمی ۶۰ ساله ساکن شهرستان کنگان و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی عروقی و دیابت است که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۳۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۷۵ نفر) تاکنون ۶۳ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و شش نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه باید مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت هر چه بیشتر اجرا کنند اظهار کرد: مردم به منظور قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا، ماندن در خانه را جدی‌تر گرفته و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

کشمیری خطاب به مردم بیان کرد: برای بیرون آمدن از خانه دلایل مهمی مانند خرید ضروری و یا مراجعه به پزشک داشته باشید در غیر این صورت مهم‌ترین اقدام هر شهروندی در این روزها در خانه ماندن است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با  بیان اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، خاطرنشان کرد: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

وی با بیان اینکه حتماً پاسخگوی تماس شماره ۴۰۳۰ باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوید اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سرشماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۴۱۱۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا کنگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کرونا در استان بوشهر مبتلا به کرونا حال عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه "ام البنین حق بین"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد حق بین در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران